Penkios tradicijos, kurias sukūrė reklama

Publikuota: 2008 m. gruodžio 30 d. antradienis

Televizoriai
1. Rudolfas – šiaurės elnias raudona nosimi

Rudolfo atsiradimas visai nesusijęs su Jėzumi ar Kalėdų Seneliu. Jį išgalvojo Robertas May‘us, Čikagos Montgomery Ward prekybos centro reklaminių skelbimų sudarytojas. May‘us  parašė ir iliustravo eilėraštį (kuris vėliau tapo daina) parduotuvės spalvinimo knygutei 1939 metais. Tačiau Rudolfo likimui iškilo grėsmė, kai parduotuvės valdžia sugalvojo, kad gyvūno didžiulė švytinti nosis gali atbaidyti klientus, nes raudona nosis dažnai asocijuojasi su alkoholizmu. Tačiau pirkėjams pasakojimas apie Rudolfą labai patiko. Per tas Kalėdas buvo išdalinta 2.4 milijono istorijos apie Rudolfą kopijų. Nuo tų laikų elnias Rudolfas tapo neatskiriamu Kalėdų palydovu JAV.

2. Žaliųjų pupelių troškinys
      
Amerikos mėgstamiausias troškinys atsirado 1955 metais, kai virėjas, Dorcas Reilly sukūrė kulinarinę knygą, skirtą Campbell‘s produktų reklamai. Iki 2003 metų, daugiau nei 20 milijonų šeimų patiekė šį patiekalą per Padėkos dieną.

3. Sužadėtuvių žiedai su deimantais

Iki XX amžiaus sužadėtuvių žiedai buvo laikomi tik prabangos prekėmis ir retai buvo papuošti deimantais. Tačiau 1939 metais, visą tai pakeitė De Beers deimantų kompanija, pasamdžiusi N.W. Ayer & Son agentūrą. Industrija buvo patyrusi staigų kainų kritimą 1870 metais, kuomet Pietų Afrikoje buvo aptikti masiški deimantų telkiniai. Tačiau agentūra atėjo į pagalbą pristatydama sužadėtuvių žiedą su deimantu visose mados žurnaluose. Žiedai netapo privalomu pasipiršimo atributu iki 1948 metų, kol nebuvo pradėta „Deimantai amžini“ kampanija. Suteikdami brangakmeniams sentimentalumo atspalvį, Dee Beers užsitikrino, kad žmonės jų neperparduos ir tai leido kompanijai išlaikyti rinkos kontrolę. 1999 metais, Dee Beers vadovas Nicky Oppenheimeris prisipažino, „Deimantai yra beverčiai, tačiau jie užpildo gilų psichologinį poreikį“.

4. Valentino dienos saldainiai

Sveikinimų atvirukų kompanijos neišrado meilės laiškelių. Tačiau saldainių gamintojams kilo Valentino dienos saldainių idėja. Ši tradicija, galima sakyti, kilo iš pavydo. 1989 metais, konditerių žurnalas pabandė įtikinti klientus, kad saldainiai yra žymiai geriau negu „pigūs ir grotestiški“ meilės laiškeliai. Taip atsivėrė keliai ir iki 2004 metų, vartotojai nupirkdavo daugiau nei 35 milijonus širdelės formos saldainių dėžučių kiekvienais metais.

5. Vestuvių įrašų žurnalai

1900 metais paprotys dovanoti vestuvių dovanas galiojo tik artimiausiems šeimos nariams. Tačiau palaipsniui jaunavedžiai pradėjo tikėtis dovanų ir iš draugų. Pastebėję šią madą, prekybos centrai pradėjo siųsti susižadėjusius klientus į baldų ir virtuvės reikmenų skyrius, taip skatindami juos galvoti apie vestuves, kaip apie metą, skirtą apsirūpinti namų reikmenimis. 1924 metais, „Marshal Field & Company“ prekybos centras Čikagoje sukūrė pirmąjį vestuvių įrašų žurnalą ir taip pradėjo tradiciją. Šiandien beveik 96 procentai Amerikos porų registruoja savo vestuves.

 

Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Mokslininkams pavyko sukurti ypač efektyvią saulės bateriją

Bendra Vokietijos ir Prancūzijos mokslininkų komanda po daugybės bandymų pasiekė ilgai lauktą rezultatą – jiems pavyko sukurti ypač mažą saulės energijos bateriją, kurios efektyvumas 50 proc. didesnis nei pirmtakių. skaityti »

Ateities vizija: išmaniosios svarstyklės

XXI amžiuje vis daugiau žmonių stengiasi laikytis sveiko gyvenimo būdų principų: sveikai maitintis, sportuoti ir kitaip rūpintis savo savijauta bei išvaizda. Praktiškų produktų kūrėjas dizaineris Fani Mengas pasiūlė išmaniąsias svarstykles, suteiksiančias daugiau svarbios informacijos. skaityti »

Steve‘o Jobso tėvų namą siūloma paversti istoriniu paminklu

Namui, kuriame jaunystėje gyveno kompanijos „Apple“ įkūrėjas Steve‘as Jobsas, pasiūlyta priskirti istorinio paminklo statusą. skaityti »

„Simpsonų“ kūrėjai į serialą prikaišiojo matematinių paslapčių

Seriale „Simpsonai“ įpintoms matematinėms mįslėms įminti britų mokslo žurnalistas Simonas Singhas paskyrė visą knygą „Simpsonai ir jų matematinės paslaptys“. skaityti »

„Yahoo!“ inžinieriai sukūrė balsu valdomą 3D spausdintuvą

Kompanija „Yahoo!“ pristatė Japonijos padalinio inžinierių sukurtą naują balsu valdomą 3D spausdintuvą „Hands on Search“. skaityti »

Pristatyta pripučiama kompiuterio pelė

Dauguma mūsų keliaudami naudojamės pripučiamomis pagalvėmis, vykdami į gamtą pasiimame pripučiamą kamuolį ar čiužinį. O štai dizaineriai Bongkunas Shinas, Heungkyo Seo, Jiwoongas Hwangas ir Wooteikas Limas siūlo pripučiamą kompiuterio pelę. skaityti »

Idėja: vienas pultelis visiems prietaisams

Įsivaizduokite nedidelį, kompaktišką pultelį, kuriuo galėtumėte valdyti visus namuose esančius prietaisus. Idėja išties patraukli. Kai kurios kompanijos jau siūlo panašių prietaisų, tačiau dizainerio Tobi Kimo nuomone, į viską reikia žvelgti daug paprasčiau. skaityti »

„Žalgirio mūšis“ – pirmasis 3D formatu atkurtas paveikslas

Lenkijos animatorių komanda pirmą kartą istorijoje atliko stereoskopinę paveikslo – Jano Mateikos „Žalgirio mūšis“ – rekonstrukciją, leidžiančią drobę atkurti trimačiu formatu. skaityti »

Mygtukas „Patinka“ pripažintas žodžio laisvės dalimi

Paspaudimas mygtuko „Patinka“ (Like) po pranešimu socialiniame tinkle „Facebook“ yra žodžio laisvės pasireiškimas ir yra ginamas JAV konstitucijos. skaityti »

10 įsimintinų S. Jobso gyvenimo taisyklių – filme „Jobs“

Jūs dar nespėjote pagalvoti, o jis jau sukūrė ir paaiškino, kad jūs visada to norėjote, bet nežinojote, kaip tai pasakyti. Pristatome ypač vertas dėmesio Stevo Jobso citatas, kurios skamba šiame filme, – apie drąsą gyventi, laužyti taisykles, genialių žmonių bruožus, sėkmės paslaptis, verslo filosofiją. skaityti »