„Senior CHAT“ – sveikatos raštingumas senjorams

Publikuota: 2012 m. kovo 16 d. penktadienis

Žinios apie sveikatos apsaugos sistemą, paslaugas, sveiką gyvenseną turi didžiulės įtakos kiekvieno žmogaus gyvenimo kokybei. Išmanydamas tam tikrų ligų prevencines priemones, suprasdamos kaip teikiamos gydymo paslaugas kiekvienas žmogus gali gauti sveikatos gydymo paslaugas pigiau, lengviau rasti tinkamus būdus susidoroti su sveikatos problemomis. Sveikatos raštingumas paprastai suprantamas kaip žmogaus gebėjimas gauti, apdoroti, suprasti ir pasinaudoti sveikatos informaciją priimant įvairius sprendimus dėl savo sveikatos priežiūros arba gydymosi.

Nors sveikatos raštingumas aktualus visiems, ši sritis ypatingai relevanti senjorams. Įvairėse šalyse vyksta sveikatos raštingumo programos, kurios padeda senjorams lengviau rasti ir pasinaudoti sveikatos informacija, gauti kokybiškas gydymo ir slaugos paslaugas. Tačiau norint naudotis sveikatos informacija dažniausiai senjorams prireikia ir kompiuterinio bei informacinio raštingumo.

Tą problemą suprato JAV Pietryčių Luizianos universiteto bibliotekos darbuotojai, kurie inicijavo projektą „Senior CHAT“. Projektas skirtas senjorų sveikatos raštingumui ugdyti. Jis apima mokymus naudotis kompiuteriu, asmeninės sveikatos e. kortelės kūrimą, sveikatos informacijos interneto išteklių vadovo sudarymą. Mokymai naudotis kompiuteriu pritaikyti pagyvenusių žmonių mokymosi gebėjimams ir kontekstui.

Šis projektas įdomus ne tik tuo, kad jame įžvelgiama senjorams svarbi problema, bet ir tuo, kaip taikomasi prie vietos sąlygų ir aplinkybių. Šiuo atžvilgiu labai naudinga sveikatos e.kortelės idėja. Ji gimė atsižvelgiant tam tikruose JAV regionuose dažnas stichines nelaimes, kurios nuniokoja ligų istorijos korteles ir kitą dokumentaciją, verčia senjorus pakeisti šeimos gydytoją. Dėl šių priežasčių sunkiau skirti tinkamą gydymą. Projekto metu suformuota sveikatos e.kortelės forma, pagal kurią senjorai turėjo rinkti informaciją apie jiems paskirtus vaistus, medicinos draudimą, gydymo aplinkybes. Projekto dalyviams buvo padovanoti atmintukai, kuriuose jie galėjo sukurti ir saugoti sveikatos e. kortelę. Pasirodė, kad informacija buvo labai naudinga ir šeimos gydytojams.

Projekte buvo numatytas ir pasekmių vertinimas. Tam tikslui senjorai gavo vertinimo anketas prieš įgyvendinant ir baigus vykdyti projektą. Tyrimo rezultatai parodė, kad 60 proc. projekto dalyvių jautiesi labiau pasitikintys savimi naudodamiesi kompiuteriu, ieškodami sveikatos informacijos internete. 70 proc. dalyvių susikūrė savo sveikatos e.kortelę.

Šaltinis: bukbibliotekininku.blogspot.com
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »