Simetrija yra grožis

Publikuota: 2008 m. birželio 22 d. sekmadienis

Makiažas
Oksfordo mokslininkas matematikas rado mokslinį akivaizdaus fakto paaiškinimą: XX a. devintojo dešimtmečio stilius prieštarauja natūraliam žmonių įsivaizdavimui apie seksualinį patrauklumą ir grožį, praneša telegraphe.co.uk.

Renkamės simetriją


Mokslininko manymu, ir moteriškos, ir vyriškos devintojo dešimtmečio šukuosenos negali patikti priešingos lyties žmonėms, kadangi pasąmonėje žmonėms labiau patinka simetriškų veido bruožų savininkai. Profesorius Macus Du Sautoy kaip pavyzdį pateikė dar dešimtojo dešimtmečio pabaigoje darytus eksperimentus, kuomet moterims duodavo pauostyti marškinėlius, kuriuos įvairūs vyrai nešiojo kelias dienas, ir paprašė aklai išsirinkti patraukliausią.

Modelis demonstruoja Victorio & Lucchino kūrybą

Moterys išsirinkdavo vyrus su simetriškais veido bruožais. Tiesa, pagal M. du Sautoy sąryšio tarp veido bruožų ir šukuosenos logiką visiškai nepatrauklūs turi būti įstriži skyrimai, geometrinės šukuosenos ir tokie populiarūs tarp šiuolaikinio jaunimo kirpčiukai į vieną pusę.

Giminę pratęsti


Pagal paplitusią Macus Du Sautoy teoriją, žiūrėdami į priešingos lyties žmogų, mes pasąmoningai vertiname jį kaip giminės pratęsėją.

Taip tarytum paaiškinami visi amžini grožio kanonai: balti dantys, sveikas raudonis, tankūs ilgi plaukai ir lygi oda rodo, kad moters sveikatos būklė leidžia pradėti vaiką, plona talija demonstruoja, kad ji ne nėščia, platūs klubai reikalingi išnešioti vaisių, o didelė krūtinė – garantija, kad vaikas gaus motinos pieno.

Analogišku būdu moterys vertina vyrus: pavyzdžiui, išvystyti pečiai reikalingi apginti ir žmoną bei vaikus, taip pat garantuoja, kad vyras bus tinkamas išmaitinti šeimą.

Madinga, bet prieš evoliuciją


Teorija labai paplito, tačiau buvo kritikuojama tiek kitų mokslininkų, tiek ir paprastų piliečių.
Skirtingu metu ir skirtingose Žemės rutulio vietose gražiais buvo laikomi ir vis dar laikomi aristokratiškas blyškumas, juodai nudažyti dantys, belytės figūros ir trumpi kirpimai.
Vertinant pagal šią patrauklumo teoriją, devintojo dešimtmečio mada – tikras košmaras.

Didžiuliai petukai, „šikšnosparnio“ rankovės ir ilgi beformiai marškinėliai atima moteriškumą iš bet kurios figūros, neleidžia įvertinti santykio tarp talijos ir klubų, iškreipia netgi smėlio formos siluetą.

Jei moteris apsikirpusi devintojo dešimtmečio stiliumi, įvertinti jos plaukų sveikatą nebelieka galimybės. Be to, permanentinis sušukavimas, aukštos šukuosenos, daug plaukų lako (dažnai blizgančio) ir ekstravagantiški dažymo būdai kenkė plaukams, juk prieš dvidešimt penkis metus kosmetinių priemonių sudėčiai nebuvo keliami itin aukšti reikalavimai.

Tas pats pasakytina apie makiažą. Maža to, kad gausi dekoratyvinė kosmetika ne itin gerai veikė odos būklę, bet po devintojo dešimtmečio grimu buvo sunku įžvelgti, kokio moteris amžiaus.

Nostalgija stiliaus nusikaltimams


Ryškus raudonis, violetiniai arba purpuriniai lūpų dažai, perlamutriniai šešėliai, riebios strėlytės ant vokų ir daug sluoksnių tušo ant blakstienų – tai devintojo dešimtmečio „mergina iš viršelio“.

Kostiumo istorijos ir mados psichologijos specialistai devintąjį dešimtmetį laiko kičo ir neskoningumo dešimtmečiu.
Prie pagrindinių „stiliaus nusikaltimų“ priskiriami šnarantys ir blizgantys sportiniai kostiumai, rėkiantys neoninių oranžinių, rožinių ir žalių spalvų deriniai, ažūrinės pėdkelnės ir plastmasinė bižuterija.

Be to, po aerobikos bumo į madą grįžo mini sijonėliai (o jei maksi, tai būtinai su aukštu iškirpimu), kurie turėjo demonstruoti daugybės užsiėmimų sporto salėje rezultatus. Šiuos sijonėlius, taip pat kaip ir leginsus, kažkokiu būdu iš sportinių rūbų tapusius kasdieniniais, vilkosi visi, nepriklausomai nuo figūros.
Kur kas nekaltesnės devintojo dešimtmečio tendencijos – džinsiniai drabužiai, apačioje susiaurintos kelnės, balti sportiniai bateliai ir odinės striukės.

Beje, devintojo dešimtmečio stilius vis dar turi ištikimų gerbėjų, kurie kuria interneto bendruomenes ir rengia teminius vakarėlius, o interneto aukcione eBay dar galima įsigyti megztinį su liureksu, nuo pečių krentantį topą arba kelnes su užtrauktukais išilgai klešnių.

„Don‘t Worry Be Happy“

Prisiminkime XX a. devintojo dešimtmečio stiliaus ikonas: C.C. Catch arba vien ko verti serialo „Dinastija“ veikėjai. Kartkartėmis mados pasirodymuose galima pamatyti aprangos detales ir aksesuarus „iš devintojo dešimtmečio“: ryškius getrus, minkštas apyrankes ir gumytes plaukams, odines striukes su metaliniais užsegimais, plačius diržus ir ilgus marškinėlius su tokiais užrašais, kaip „Don‘t Worry Be Happy“.

Tačiau didžioji dauguma to, ką nešiojo šį keistą dešimtmetį, greičiausiai jau nebegrįš į madą, ir ačiū Dievui. Nes Macus Du Sautoy teisus: asimetriška gal ir madinga, tačiau laikina, nes gražu, kas simetriška – amžina.

Šaltinis: www.aidas.us
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Išmanioji apyrankė iš el. popieriaus

Sukurta išmanioji apyrankė „Eyecatcher“, kuri, pasak gamintojų, gali neįkrauta veikti metus. Apyrankė pagaminta iš elektroninio popieriaus, kuris ekonomiškai eikvoja energiją. skaityti »

„Nissan“ sukūrė automobilį socialinių tinklų gerbėjams

Naujojo „Nissan“ automobilio „Teatro for Dayz“ viduje įtaisyti jutikliniai ekranai – ne tik automobilio priekyje, bet ir prie kiekvienos sėdynės. skaityti »

Sukurta akimis valdoma dirbtinė ranka

Aldo Faizal, dirbantis Imperatoriškame koledže Londone, sukūrė robotą-dailininką, kurį žmogus gali valdyti akimis. Robotas tėra mechaninė ranka, į kurią įdiegta žvilgsnio sekimo sistema. skaityti »

„Apple“ sukūrė žiedą, palaikantį NFC technologiją

Kompanija „Apple“ sukūrė NFC (angl. Near field communication) žiedo koncepciją, kuri leis naudotojams atlikti mokėjimus naudojantis šiuo įrenginiu. skaityti »

„Amazon“ kurjeriais galės tapti vairuotojai ir pėstieji

Elektroninė parduotuvė „Amazon“ nusprendė, kad prekių pristatymas gali būti spartesnis, jei tam bus panaudotas įvairus transportas ir paprasti žmonės, pakeliui užnešantys prekes. skaityti »

6 britai iš 10 nežino, kas pavaizduotas ant nacionalinės valiutos

Portalas Quidco apklausė 2 tūkst. Didžiosios Britanijos gyventojų bandydamas išsiaiškinti, ar jie žino, kas pavaizduota ant 5, 10, 20 ir 50 svarų sterlingų banknotų. skaityti »

Trakai – tarp 10 įspūdingiausių senovinių pasaulio vietovių

Puiki žinia – keliautojų bendruomenė „Places to See in Your Lifetime“ senąją Lietuvos sostinę Trakus įtraukė tarp 10 pačių įspūdingiausių pasaulio senovinių miestų ir miestelių. skaityti »

Keletas faktų apie istorines asmenukes

Asmenukės atrodo kaip modernus reiškinys ne veltui — tai tiesioginis nuolat tobulėjančių technologijų produktas. Mobiliųjų telefonų kameromis dabar lengviau, nei bet kada, padaryti savo nuotrauką. skaityti »

Virtualiosios realybės įspūdį sustiprins išmanioji apyrankė

Japonijoje, Tokijo universitete, sukurta apyrankė, imituojanti prisilietimą prie virtualiosios realybės daiktų. Ant rankos tvirtinama „UnlimitedHand“ apyrankė gali išjudinti raumenis panaudojant elektrostimuliaciją. skaityti »

„AmazFit“ – sveiką gyvenseną matuojantis papuošalas

Kinijos išmaniųjų įrenginių gamintoja „Xiaomi“ sukūrė žmogaus veiklos sekimo prietaisą „AmazFit“. skaityti »