Simetrija yra grožis

Publikuota: 2008 m. birželio 22 d. sekmadienis

Makiažas
Oksfordo mokslininkas matematikas rado mokslinį akivaizdaus fakto paaiškinimą: XX a. devintojo dešimtmečio stilius prieštarauja natūraliam žmonių įsivaizdavimui apie seksualinį patrauklumą ir grožį, praneša telegraphe.co.uk.

Renkamės simetriją


Mokslininko manymu, ir moteriškos, ir vyriškos devintojo dešimtmečio šukuosenos negali patikti priešingos lyties žmonėms, kadangi pasąmonėje žmonėms labiau patinka simetriškų veido bruožų savininkai. Profesorius Macus Du Sautoy kaip pavyzdį pateikė dar dešimtojo dešimtmečio pabaigoje darytus eksperimentus, kuomet moterims duodavo pauostyti marškinėlius, kuriuos įvairūs vyrai nešiojo kelias dienas, ir paprašė aklai išsirinkti patraukliausią.

Modelis demonstruoja Victorio & Lucchino kūrybą

Moterys išsirinkdavo vyrus su simetriškais veido bruožais. Tiesa, pagal M. du Sautoy sąryšio tarp veido bruožų ir šukuosenos logiką visiškai nepatrauklūs turi būti įstriži skyrimai, geometrinės šukuosenos ir tokie populiarūs tarp šiuolaikinio jaunimo kirpčiukai į vieną pusę.

Giminę pratęsti


Pagal paplitusią Macus Du Sautoy teoriją, žiūrėdami į priešingos lyties žmogų, mes pasąmoningai vertiname jį kaip giminės pratęsėją.

Taip tarytum paaiškinami visi amžini grožio kanonai: balti dantys, sveikas raudonis, tankūs ilgi plaukai ir lygi oda rodo, kad moters sveikatos būklė leidžia pradėti vaiką, plona talija demonstruoja, kad ji ne nėščia, platūs klubai reikalingi išnešioti vaisių, o didelė krūtinė – garantija, kad vaikas gaus motinos pieno.

Analogišku būdu moterys vertina vyrus: pavyzdžiui, išvystyti pečiai reikalingi apginti ir žmoną bei vaikus, taip pat garantuoja, kad vyras bus tinkamas išmaitinti šeimą.

Madinga, bet prieš evoliuciją


Teorija labai paplito, tačiau buvo kritikuojama tiek kitų mokslininkų, tiek ir paprastų piliečių.
Skirtingu metu ir skirtingose Žemės rutulio vietose gražiais buvo laikomi ir vis dar laikomi aristokratiškas blyškumas, juodai nudažyti dantys, belytės figūros ir trumpi kirpimai.
Vertinant pagal šią patrauklumo teoriją, devintojo dešimtmečio mada – tikras košmaras.

Didžiuliai petukai, „šikšnosparnio“ rankovės ir ilgi beformiai marškinėliai atima moteriškumą iš bet kurios figūros, neleidžia įvertinti santykio tarp talijos ir klubų, iškreipia netgi smėlio formos siluetą.

Jei moteris apsikirpusi devintojo dešimtmečio stiliumi, įvertinti jos plaukų sveikatą nebelieka galimybės. Be to, permanentinis sušukavimas, aukštos šukuosenos, daug plaukų lako (dažnai blizgančio) ir ekstravagantiški dažymo būdai kenkė plaukams, juk prieš dvidešimt penkis metus kosmetinių priemonių sudėčiai nebuvo keliami itin aukšti reikalavimai.

Tas pats pasakytina apie makiažą. Maža to, kad gausi dekoratyvinė kosmetika ne itin gerai veikė odos būklę, bet po devintojo dešimtmečio grimu buvo sunku įžvelgti, kokio moteris amžiaus.

Nostalgija stiliaus nusikaltimams


Ryškus raudonis, violetiniai arba purpuriniai lūpų dažai, perlamutriniai šešėliai, riebios strėlytės ant vokų ir daug sluoksnių tušo ant blakstienų – tai devintojo dešimtmečio „mergina iš viršelio“.

Kostiumo istorijos ir mados psichologijos specialistai devintąjį dešimtmetį laiko kičo ir neskoningumo dešimtmečiu.
Prie pagrindinių „stiliaus nusikaltimų“ priskiriami šnarantys ir blizgantys sportiniai kostiumai, rėkiantys neoninių oranžinių, rožinių ir žalių spalvų deriniai, ažūrinės pėdkelnės ir plastmasinė bižuterija.

Be to, po aerobikos bumo į madą grįžo mini sijonėliai (o jei maksi, tai būtinai su aukštu iškirpimu), kurie turėjo demonstruoti daugybės užsiėmimų sporto salėje rezultatus. Šiuos sijonėlius, taip pat kaip ir leginsus, kažkokiu būdu iš sportinių rūbų tapusius kasdieniniais, vilkosi visi, nepriklausomai nuo figūros.
Kur kas nekaltesnės devintojo dešimtmečio tendencijos – džinsiniai drabužiai, apačioje susiaurintos kelnės, balti sportiniai bateliai ir odinės striukės.

Beje, devintojo dešimtmečio stilius vis dar turi ištikimų gerbėjų, kurie kuria interneto bendruomenes ir rengia teminius vakarėlius, o interneto aukcione eBay dar galima įsigyti megztinį su liureksu, nuo pečių krentantį topą arba kelnes su užtrauktukais išilgai klešnių.

„Don‘t Worry Be Happy“

Prisiminkime XX a. devintojo dešimtmečio stiliaus ikonas: C.C. Catch arba vien ko verti serialo „Dinastija“ veikėjai. Kartkartėmis mados pasirodymuose galima pamatyti aprangos detales ir aksesuarus „iš devintojo dešimtmečio“: ryškius getrus, minkštas apyrankes ir gumytes plaukams, odines striukes su metaliniais užsegimais, plačius diržus ir ilgus marškinėlius su tokiais užrašais, kaip „Don‘t Worry Be Happy“.

Tačiau didžioji dauguma to, ką nešiojo šį keistą dešimtmetį, greičiausiai jau nebegrįš į madą, ir ačiū Dievui. Nes Macus Du Sautoy teisus: asimetriška gal ir madinga, tačiau laikina, nes gražu, kas simetriška – amžina.

Šaltinis: www.aidas.us
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »