Škotiški kiltai kovoja už išlikimą

Publikuota: 2008 m. rugsėjo 26 d. penktadienis

Škotai

Didžiausi Škotijos kiltų gamintojai pasiryžę viskam, kad šis tradicinis vyrų darbužis ne tik kad išliktų, bet ir išsaugotų iš senovės atėjusią kokybės tradiciją.

 

Škotų kiltai, dažnai neteisingai vadinami tiesiog vyriškais sijonais, nuo seno yra šiaurinės Britanijos dalies regiono pasididžiavimas ir išskirtinis kultūros elementas. Rasti kelis vienodus kiltus yra sunku, bet vis tik įmanoma: tik tos pačios giminės vyrai dėvi tokius pačius „sijonus“. Kiekviena šeima turi savo rašto, spalvos, papuošimo ir vis kitokių klosčių kiltus.

 

Tačiau ilgainiui šis Škotijos vyrų atributas tapo labiau komercine parodomąją nacionalinio kostiumo dalimi, nei kiekvieno tikro škoto privalomu švenčių drabužiu. Kilto nusipiginimą lėmė masiškai gaminamos medžiagos bei pramoniniu būdu siuvami kiltai, kurių galima nusipirkti visur. Ir su giminės tradicija tai neturi nieko bendro, rašo vietinė Škotijos spauda.

 

Organizacija „Skillfast-UK“, kuri prižiūri tekstilės produktų kokybę, ketina įvesti ir įtvirtinti aukštos kokybės standartus ir reikalavimus, kurie turi tapti kiltų siuvimo industrijos etalonais. Tikras kiltas gali būti gaminamas tik iš tam tikro storio vilnonio languoto audinio, sukirptas pagal tam tikras griežtas taisykles ir pasiūtas pagal nustatytas normas.

 

„Kiltas – tai ne paskutinės mados klyksmas, o tradicinis rūbas. Škotai kiltus dėvi jau daugelį šimtų metų.“ – piktinasi šiandienine vyriškų „sijonų“ komercija Škotijos siuvėjai, – „Su laiku kiltai šiek tiek pakito išoriškai ir sutrumpėjo. Kiltai siuvami tik rankomis iš itin kokybiško vilnonio audinio. Vienam tokiam rūbui pagaminti prireikia daugiau nei septynių metrų audeklo, jei vyras stambus – dar daugiau.“

 

Anot kiltų siuvėjų, „galioja griežtos šio rūbo ilgio taisyklės: sijonas turi būti keturiais su puse centimetro aukščiau grindų, kai vyras klupi ant kelių, o klostės turi griežtai sutapti su audinyje išaustais langeliais.

 

„Skillfast-UK“ pažymi, jog pastaruoju metu dėl turistų antplūdžio bei žiniasklaidos įtakos kiekvienoje parduotuvėje galima nusipirkti bet kokios spalvos ir pasiuvimo kiltą kiekvienam skoniui. Tai nėra normalu. „Kiltų industrija kasmet papildo šalies biudžetą 630 milijonų dolerių. Mes norime išsaugoti tradicinę kiltų amatininkystę ir nuo seno priimtas šio rūbo siuvimo technologijas.“ – teigia „Skillfast-UK“ atstovai.

 

Tradicijų besilaikantys pramonininkai sutinka su siuvėjais, jog šiais visuotinio kičo laikais išsaugoti savo tradicijas bei kokybę yra itin svarbu.

 

 

Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Lenkijoje išleista kvadratinė moneta

Nacionalinis Lenkijos bankas išleido 35 tūkst. kolekcinių 5 zlotų monetų. Ypatingos jos savo kvadratine forma. Ši moneta sukurta minint Varšuvos monetų rūmų 250 metų jubiliejų. skaityti »

Žmones stebės milžiniška akis

Šveicarai sukūrė skraidyklę „Skye“, primenančią milžinišką akį. Ji sugeba skraidyti minioje tarp žmonių ir jų neužkabinti. skaityti »

Britams bankas svarbesnis už parduotuvę

Trys iš keturių britų norėtų, kad jų rajone būtų banko skyrius. Tai rodo Britanijos banko TSB tyrimas. Taip pat arti namų turėtų būti ir pašto skyrius. skaityti »

Amerikoje sukurta moters išvaizdos robotė

Amerikos bendrovės „Hanson Robotics“ įkūrėjas Davidas Hansonas sukūrė robotą Sofiją, savo išvaizda stulbinančiai panašią į moterį. Robotė netgi gali atkartoti žmogaus mimiką – iki 60 veido išraiškų. skaityti »

Kodėl „Google“ parduoda baisiausių pasaulyje robotų gamintoją?

Susižavėjimą ir pagarbią baimę keliančių robotų gamintojas „Boston Dynamics“ parduodamas. Kodėl „Google“ nebenori ganyti plieninių avių? skaityti »

„Huawei“ ambasadoriumi tapo futbolininkas Lionelis Messis

Argentinos rinktinės ir „Barcelona“ futbolo klubo puolėjas Lionelis Messis tapo naujuoju „Huawei“ ambasadoriumi. Bendrovės ir penkiskart geriausio pasaulio futbolininko partneryste siekiama skatinti žmones siekti savo tikslų ir svajonių. skaityti »

„Nike“ sukūrė išmaniuosius batus

„Nike“ paskelbė sukūrusi batus, kurie savaime užsiriša juos užmovus ant kojų. skaityti »

Daugiausia milijardierių gyvena JAV

Leidinio „Forbes“ naujausias reitingas rodo, kad daugiausia milijardierių gyvena Niujorke. Šiame mieste gyvena 79 žmonės, kurių turtas siekia apie 364,6 mlrd. JAV dolerių. skaityti »

Italų studentai sukūrė origami išvaizdos elektromobilį

Anot projekto autorių, automobilis ne tik važiuos pats automatiškai, bet ir reaguos į vairuotojo nuotaiką – pagal tai kurs atitinkamą atmosferą. skaityti »

Japonijos banke dirbs robotas Pepperis

Japonijos bankas „Mizuho Bank“ planuoja panaudoti kompanijos IBM technologijas ir įdarbinti savo poskyriuose robotus. skaityti »