Studentų suprogramuotame žaidime – partizaninio karo tema

Publikuota: 2015 m. vasario 4 d. trečiadienis

Dalyvaudami „Problemų sprendimu grįsto mokymosi“ projekte (Problem Based Learning), Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto (MIF) informacinių technologijų antro kurso studentai Ieva Draugelytė, Vladislavas Zenkevičius, Jonas Sideravičius ir Ilja Miščenkovas, vadovaujami MIF prodekano dr. Lino Bukausko, sukūrė mobiliesiems telefonams skirtą žaidimą „Forest brothers“ (liet. „Miško broliai“). Pagal Stanislovo Abromavičiaus knygą „Didžioji kova“ suprogramuotas žaidimas atspindi Lietuvos partizaninio pasipriešinimo įvykius.

Kūrėjai pažymi, kad iš kitų išgyvenimo žaidimų šį išskiria detalus istorinis kontekstas. Kiekvienas personažas – realiai gyvenęs partizanas, gausu išsamių laikotarpio ir asmenybių aprašymų.

„Norėjome sukurti žaidimą, istorinius faktus perteikiantį ne mokyklinėje atmosferoje. Naudodami naujausias technologijas, žmonės žinias priima daug geriau nei mokykliniame suole. Pastebėta, kad žaidžiant informacija įsimenama lengviau ir išlieka ilgiau“, – apie komandos ketinimus pasakoja V. Zenkevičius.

Zombius pakeitė SSRS

„Forest brothers“ kūrimas prasidėjo nuo kitų panašaus pobūdžio žaidimų analizės. Studentai aiškinosi, kaip viskas veikia, kokiomis savybėmis pasižymi, kuo kiekviena programa unikali. Daugiausia remtasi „Minigore“ pavyzdžiu. „Iš pat pradžių žaidimo elementuose ketinome naudoti nemažai fantastikos, bet per vieną iš keturių tarpinių atsiskaitymų mums pasiūlė to atsisakyti. Savo draugams davėme pamėginti. Jie pritarė, maišyti fantastinių ir istorinių detalių nereikėtų“, – prisimena V. Zenkevičius.

Vėliau gilintasi į 5-ojo ir 6-ojo dešimtmečių įvykius. Domėtasi, kokiais būdais NKVD „šukuodavo“ miškus, kokią ginkluotę naudojo. „Pasirodo, partizanai turėjo tuos pačius ginklus kaip ir Raudonosios armijos kareiviai. Nužudę priešus, jie juos atimdavo, nes patys amunicijos turėjo nedaug“, – kalbėjo V. Zenkevičius.

Kurdami žaidimą, studentai mokėsi iš savo klaidų. Pristatydami tarpinę versiją, jie išgirsdavo siūlymų taisyti tam tikras detales, nes žmonėms esą bus sunku suprasti, konsultavosi, kokias vietas reikėtų sustiprinti ar iš viso keisti. „ Pradžioje daug dirbome su žaidimo dizainu. Tai buvo didelė klaida. Tuomet rimčiau ėmėmės žaidimo mechanikos“, – prisipažino V. Zenkevičius. Jis pridūrė, kad nemažai padėjo žaidimą išbandę draugai. Jie pateikė konstruktyvios kritikos, aptiko keletą žaidimo klaidų.

Žaidime yra du – vasaros ir žiemos – žemėlapiai. Atsiradęs viename iš jų, žaidėjas turi ieškoti besiartinančių NKVD‘istų. Kadangi priešui sukelta žala tokia pat, kokią padaro ir jis, būdina kuo greičiau jį likviduoti. Jeigu jis aptinka partizaną, jo matymo laukas kelioms sekundėms padidėja, veikėjas dar gali iš jo pasišalinti, tačiau jei NKVD kareivis pradės į jį šaudyti – gyvas liks tik vienas.

Imituotas tikrasis procesas

Kadangi žaidimo kūrimas yra „Problemų sprendimu grįsto mokymosi“ dalis, studentų grupė simuliuoja projektinę veiklą įmonėje. MIF Kompiuterijos katedros lektorius dr. Mantas Puida, dirbantis žaidimus kuriančioje įmonėje, buvo šios komandos „užsakovas“. „Aš buvau toks labiau administracinis vadovas, prižiūrėjau procesą, o dr. M. Puida turi ilgametę žaidimų kūrimo patirtį, tad atkreipė dėmesį į taisytinus dalykus“, – teigė L. Bukauskas.

MIF prodekanas pabrėžia, kad projekto tikslas – būsimus IT specialistus parengti veiklai, kuri jų laukia. „Siekiame, kad jie išmoktų dirbti savarankiškiau, labiau savimi pasitikėtų, gebėtų realistiškai įvertinti darbo apimtis ir krūvį, galėtų problemą išskaidyti dalimis, ją aprašytų ir aiškiai pristatytų“, – dėstė jis. Pasak L. Bukausko, svarbu, kad išėję iš universiteto studentai išsineštų ne tik diplomą ir jo priedėlį, bet ir įrodymą to, kad teorines žinias sugeba taikyti praktiškai, pateiktų sąrašą jau nuveiktų darbų.

Be to, panaši veikla praplečia studentų akiratį, suteikia ne tik informatikos įgūdžių. „Kad sukurtum kompiuterinį žaidimą, reikia fizikinių, matematinių, net geometrinių žinių. Elementari kulka, paleista iš figūrėlės, turi tam tikrą trajektoriją, ji negali skrosti kiaurai, turi kažkur sustoti. Reikia logikos, kad žaidimo elementai būtų prasmingai sudėlioti. Šiuo konkrečiu atveju studentai sužinojo ir nemažai istorinių faktų“, – apibendrino žaidimo kūrimo projekto vadovas.

Savo programėlę studentai pristatys LITEXPO parodų rūmuose vasario 5–7 d. vyksiančioje parodoje „Studijos 2015“.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Kuriama technologija, gebanti perduoti žmogaus mintis

Išradėjas ir verslininkas Elon Musk tikisi sukurti technologiją, padedančią žmonėmis keistis mintimis per atstumą. skaityti »

Kanados banke – šokantis robotas konsultantas

Kanados bankas ATB pradėjo testuoti Japonijos įmonės „Softbank“ robotą „Pepper“. skaityti »

„Trekstor“ išleis laikrodį, veikiantį „Windows 10“ pagrindu

„Microsoft“ paskelbė, kad „Trekstor“ išleis išmanųjį laikrodį, kuris veiks valdomas operacinės sistemos „Windows 10 IoT Core“. skaityti »

Grįžta pomėgis spausdinti nuotraukas

Nors nuotraukų albumais galima grožėtis įrenginių ekranuose, vis dažniau lietuviai renkasi nuotraukas spausdinti ir saugoti popieriuje. skaityti »

Per kaulus grojančios ausinės būtų sužavėjusios L.Van Bethoveną

Ar žinote, kad L.Van Bethovenas apkurtęs naudojosi muzikos perdavimu kaulais? skaityti »

Vilniuje vėl statomi makaronų tiltai

Pavasarine tradicija jau tapęs išskirtinių tiltų statymo konkursas VGTU „Makaronų tiltai 2017“ šiemet grįžo su dar didesniais užmojais – kūrybiškos inžinerijos dvasia užkrėtęs Lietuvos mokyklas, šiemet čempionatas nusitaikė į universitetus. skaityti »

Lietuviai per internetą dažniausiai perka madingas prekes

Lietuvos gyventojai vis labiau įpranta pirkti internete ir apsipirkdami tokiu būdu išleidžia vis daugiau pinigų. skaityti »

Bepilotės skraidyklės skraidins kraują

Dvi Šveicarijos miesto Lugano ligoninės nusprendė operatyviam kraujo ir biologinių medžiagų pristatymui panaudoti skraidykles „Matternet One“. skaityti »

Vilniuje pristatytas 41 išradimas – nuo kvapų lazdelės iki elektrinės riedlentės

Kovo 31 d. – balandžio 1 d. Vilniaus „Litexpo“ parodų ir kongresų centre buvo atidarytas pirmasis ir didžiausias Lietuvoje išradėjų konkursas „Vilnius išranda 2017”. skaityti »

Mūsų planetoje jau gyvena 20 tūkst. kiborgų

Pasak mokslininkų, didžiausia problema ta, kad evoliucionuojame per lėtai ir mūsų kūnai nespėja prisitaikyti prie sparčiai kintančio šiuolaikinio gyvenimo. skaityti »