Surengtas bandomasis oru sklendžiančio japonų traukinio „Series LO“ reisas

Publikuota: 2013 m. birželio 5 d. trečiadienis

Japonijoje pirmą bandomąjį reisą sėkmingai atliko oru sklendžiantis naujos kartos magnetinės levitacijos traukinys „Series LO“. Bandymo metu keleivinių vagonų sąstatas pasiekė net 501 km/val. greitį.

Japonija numačiusi iki 2045 m. nutiesti magnetinės levitacijos traukinių liniją, sujungsiančią šalies sostinę Tokiją su kitu didmiesčiu Osaka ir taip pagreitinsiančią susisiekimą tarp pietinės ir šiaurinės šalies dalies.

Magnetinės levitacijos traukiniai ne rieda, o sklendžia virš bėgių – vietoje ratų juose įtaisyti magnetai, kurie pakelia traukinio sąstatą virš įmagnetintų bėgių. Eliminavus trinties tarp riedmenų ir bėgių faktorių, transportavimo paslauga įgyvendinama greičiau ir tyliau.

Pirmasis naujos kartos traukinio sąstatas buvo sudarytas iš penkių „Series LO“ vagonų, kuriuos pagamino kompanija „Central Japan Railway Co.“ (JR Tokai). Juos traukė specialus smailianosis „šilumvežis“.

Oficialūs didesnio masto bandomieji važiavimai planuojami šį rugsėjį, o magnetinės levitacijos linija tarp Tokijo ir trečio pagal dydį Japonijos miesto Nagojos turėtų būti atidaryta iki 2027 m. Dabar šis atstumas įveikiamas per 90 min., o magnetinės levitacijos traukiniu kelionė sutrumpės daugiau kaip perpus – iki 40 min.

Komerciniams reisams paruošta traukinio versija turėtų būti sudaryta iš 16 vagonų. Tokiu traukiniu vienu metu galės važiuoti iki 1 tūkst. keleivių.

Tiesa, 501 km/val. nėra rekordinis magnetinės levitacijos traukiniu pasiektas greitis. Bandomųjų važiavimų metu tokio tipo traukiniui yra pavykę įsibėgėti net iki 580 km/val.

Pirmoji valstybė, kurioje teikiama komercinė magnetinės levitacijos traukinių transporto paslauga, yra Kinija. Ten linija „Shanghai Maglev" atidaryta ir veikia nuo 2004 m. sausio. Maksimalus kinų magnetinės levitacijos traukinio greitis – 431 km/val., tačiau jis ribotas dėl gana trumpo maršruto. Vidutinis šio traukinio greitis – 245 km/val. Šis projektas Kinijai atsiėjo 1,3 mlrd. JAV dolerių.

Vis dėlto, anot „Telegraph.co.uk“, greitųjų traukinių idėja pirmąsyk buvo įgyvendinta Japonijoje 1964 m., kai buvo nutiesta pirmoji greitųjų traukinių linija „Shinkansen“. Data sutapo su Olimpinių žaidynių data. Nuo tada Japonija pasaulyje pirmauja kaip šalis, kurioje tokio transporto tinklas yra išplėtotas labiausiai. Čia 320 km/val. greičiu lakstantiems traukiniams nutiesta daugiau nei 2 250 km ilgio specialių linijų.

Oru sklendžiančio japonų traukinio „Series LO“ reisą, galite pamatyti čia.

 

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Triukšmo žemėlapis padės susirasti tylesnį būstą

Kalifornijos technologijos instituto darbuotojas Brendan Farell sukūrė triukšmo žemėlapį, kuriame žmonės gali pasitikrinti triukšmo lygį aplink dominantį būstą, prieš jį įsigydami. skaityti »

„Huawei“ paaiškino, kaip mus veikia telefono ekrano spalvinė temperatūra

Kasdien naudojantis išmaniaisiais įrenginiais, nesunku pastebėti, kad telefonų ir kitų įrenginių ekrano spalvos kartais skiriasi. Tačiau ar susimąstėte, nuo ko tai priklauso ir kaip šios spalvos mus veikia? skaityti »

Telefonus įkraus augalai

Barselonoje įsikūrusi pradedančioji įmonė „Arkyne Technologies“ atrado natūralų būdą įkrauti mobiliuosius telefonus. skaityti »

Kraujo tyrimams Lietuvoje pasitelkiami robotai

Kaune pradėjo veikti vienintelė Baltijos šalyse visiškai robotizuota medicininių tyrimų laboratorija. Pirmasis kraujo tyrimus atliekantis robotas Lietuvoje buvo pastatytas 2014 metais, o dabar sumontuota robotų ir automatinių analizatorių linija. skaityti »

Londone planuojama pastatyti medinį dangoraižį

Londono rajone Barbikane numatoma pastatyti 300 metrų aukščio medinį dangoraižį, pavadintą „Oakwood Tower“. skaityti »

„Samsung“ užpatentavo papildytosios realybės lęšius

Kontaktiniuose lęšiuose bus įtaisyta miniatiūrinė vaizdo kamera ir projektorius, taip pat davikliai, leidžiantys valdyti lęšius judinant vokus ir mirksint. skaityti »

Kodėl žmogui geriau gyventi išmaniuosiuose namuose?

Kaip į mūsų visų kasdienybę įsiveržė išmanieji telefonai, taip, turbūt neilgai trukus, miestus ir gyvenvietes užvaldys ir išmanieji namai. skaityti »

Marškinėliai, parodantys žmogaus vidų

„Virtuali-Tee“ – papildytosios realybės marškinėliai, atvaizduojantys žmogaus vidaus organus. skaityti »

Išmanioji šakutė imituos druskos skonį

Tokijo universitete, „Rekimoto“ laboratorijoje, buvo sukurta išmanioji šakutė, imituojanti druskos skonį burnoje. Kad apgautų žmogaus receptorius, naudojama silpna elektros srovė. skaityti »

Ateityje duris atrakinsime ranka?

Mikroschemų gamintoja „Digiwell“ sukūrė į ranką implantuojamą NFC lustą. Operacija užtrunka vos kelias minutes ir primena paprastą injekciją. skaityti »