Japonijoje pirmą bandomąjį reisą sėkmingai atliko oru sklendžiantis naujos kartos magnetinės levitacijos traukinys „Series LO". Bandymo metu keleivinių vagonų sąstatas pasiekė net 501 km/val. greitį.
Japonijoje pirmą bandomąjį reisą sėkmingai atliko oru sklendžiantis naujos kartos magnetinės levitacijos traukinys „Series LO“. Bandymo metu keleivinių vagonų sąstatas pasiekė net 501 km/val. greitį.
Japonija numačiusi iki 2045 m. nutiesti magnetinės levitacijos traukinių liniją, sujungsiančią šalies sostinę Tokiją su kitu didmiesčiu Osaka ir taip pagreitinsiančią susisiekimą tarp pietinės ir šiaurinės šalies dalies.
Magnetinės levitacijos traukiniai ne rieda, o sklendžia virš bėgių – vietoje ratų juose įtaisyti magnetai, kurie pakelia traukinio sąstatą virš įmagnetintų bėgių. Eliminavus trinties tarp riedmenų ir bėgių faktorių, transportavimo paslauga įgyvendinama greičiau ir tyliau.
Pirmasis naujos kartos traukinio sąstatas buvo sudarytas iš penkių „Series LO“ vagonų, kuriuos pagamino kompanija „Central Japan Railway Co.“ (JR Tokai). Juos traukė specialus smailianosis „šilumvežis“.
Oficialūs didesnio masto bandomieji važiavimai planuojami šį rugsėjį, o magnetinės levitacijos linija tarp Tokijo ir trečio pagal dydį Japonijos miesto Nagojos turėtų būti atidaryta iki 2027 m. Dabar šis atstumas įveikiamas per 90 min., o magnetinės levitacijos traukiniu kelionė sutrumpės daugiau kaip perpus – iki 40 min.
Komerciniams reisams paruošta traukinio versija turėtų būti sudaryta iš 16 vagonų. Tokiu traukiniu vienu metu galės važiuoti iki 1 tūkst. keleivių.
Tiesa, 501 km/val. nėra rekordinis magnetinės levitacijos traukiniu pasiektas greitis. Bandomųjų važiavimų metu tokio tipo traukiniui yra pavykę įsibėgėti net iki 580 km/val.
Pirmoji valstybė, kurioje teikiama komercinė magnetinės levitacijos traukinių transporto paslauga, yra Kinija. Ten linija „Shanghai Maglev" atidaryta ir veikia nuo 2004 m. sausio. Maksimalus kinų magnetinės levitacijos traukinio greitis – 431 km/val., tačiau jis ribotas dėl gana trumpo maršruto. Vidutinis šio traukinio greitis – 245 km/val. Šis projektas Kinijai atsiėjo 1,3 mlrd. JAV dolerių.
Vis dėlto, anot „Telegraph.co.uk“, greitųjų traukinių idėja pirmąsyk buvo įgyvendinta Japonijoje 1964 m., kai buvo nutiesta pirmoji greitųjų traukinių linija „Shinkansen“. Data sutapo su Olimpinių žaidynių data. Nuo tada Japonija pasaulyje pirmauja kaip šalis, kurioje tokio transporto tinklas yra išplėtotas labiausiai. Čia 320 km/val. greičiu lakstantiems traukiniams nutiesta daugiau nei 2 250 km ilgio specialių linijų.
Oru sklendžiančio japonų traukinio „Series LO“ reisą, galite pamatyti čia.