Surengtas bandomasis oru sklendžiančio japonų traukinio „Series LO“ reisas

Publikuota: 2013 m. birželio 5 d. trečiadienis

Japonijoje pirmą bandomąjį reisą sėkmingai atliko oru sklendžiantis naujos kartos magnetinės levitacijos traukinys „Series LO“. Bandymo metu keleivinių vagonų sąstatas pasiekė net 501 km/val. greitį.

Japonija numačiusi iki 2045 m. nutiesti magnetinės levitacijos traukinių liniją, sujungsiančią šalies sostinę Tokiją su kitu didmiesčiu Osaka ir taip pagreitinsiančią susisiekimą tarp pietinės ir šiaurinės šalies dalies.

Magnetinės levitacijos traukiniai ne rieda, o sklendžia virš bėgių – vietoje ratų juose įtaisyti magnetai, kurie pakelia traukinio sąstatą virš įmagnetintų bėgių. Eliminavus trinties tarp riedmenų ir bėgių faktorių, transportavimo paslauga įgyvendinama greičiau ir tyliau.

Pirmasis naujos kartos traukinio sąstatas buvo sudarytas iš penkių „Series LO“ vagonų, kuriuos pagamino kompanija „Central Japan Railway Co.“ (JR Tokai). Juos traukė specialus smailianosis „šilumvežis“.

Oficialūs didesnio masto bandomieji važiavimai planuojami šį rugsėjį, o magnetinės levitacijos linija tarp Tokijo ir trečio pagal dydį Japonijos miesto Nagojos turėtų būti atidaryta iki 2027 m. Dabar šis atstumas įveikiamas per 90 min., o magnetinės levitacijos traukiniu kelionė sutrumpės daugiau kaip perpus – iki 40 min.

Komerciniams reisams paruošta traukinio versija turėtų būti sudaryta iš 16 vagonų. Tokiu traukiniu vienu metu galės važiuoti iki 1 tūkst. keleivių.

Tiesa, 501 km/val. nėra rekordinis magnetinės levitacijos traukiniu pasiektas greitis. Bandomųjų važiavimų metu tokio tipo traukiniui yra pavykę įsibėgėti net iki 580 km/val.

Pirmoji valstybė, kurioje teikiama komercinė magnetinės levitacijos traukinių transporto paslauga, yra Kinija. Ten linija „Shanghai Maglev" atidaryta ir veikia nuo 2004 m. sausio. Maksimalus kinų magnetinės levitacijos traukinio greitis – 431 km/val., tačiau jis ribotas dėl gana trumpo maršruto. Vidutinis šio traukinio greitis – 245 km/val. Šis projektas Kinijai atsiėjo 1,3 mlrd. JAV dolerių.

Vis dėlto, anot „Telegraph.co.uk“, greitųjų traukinių idėja pirmąsyk buvo įgyvendinta Japonijoje 1964 m., kai buvo nutiesta pirmoji greitųjų traukinių linija „Shinkansen“. Data sutapo su Olimpinių žaidynių data. Nuo tada Japonija pasaulyje pirmauja kaip šalis, kurioje tokio transporto tinklas yra išplėtotas labiausiai. Čia 320 km/val. greičiu lakstantiems traukiniams nutiesta daugiau nei 2 250 km ilgio specialių linijų.

Oru sklendžiančio japonų traukinio „Series LO“ reisą, galite pamatyti čia.

 

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Kuriama technologija, gebanti perduoti žmogaus mintis

Išradėjas ir verslininkas Elon Musk tikisi sukurti technologiją, padedančią žmonėmis keistis mintimis per atstumą. skaityti »

Kanados banke – šokantis robotas konsultantas

Kanados bankas ATB pradėjo testuoti Japonijos įmonės „Softbank“ robotą „Pepper“. skaityti »

„Trekstor“ išleis laikrodį, veikiantį „Windows 10“ pagrindu

„Microsoft“ paskelbė, kad „Trekstor“ išleis išmanųjį laikrodį, kuris veiks valdomas operacinės sistemos „Windows 10 IoT Core“. skaityti »

Grįžta pomėgis spausdinti nuotraukas

Nors nuotraukų albumais galima grožėtis įrenginių ekranuose, vis dažniau lietuviai renkasi nuotraukas spausdinti ir saugoti popieriuje. skaityti »

Per kaulus grojančios ausinės būtų sužavėjusios L.Van Bethoveną

Ar žinote, kad L.Van Bethovenas apkurtęs naudojosi muzikos perdavimu kaulais? skaityti »

Vilniuje vėl statomi makaronų tiltai

Pavasarine tradicija jau tapęs išskirtinių tiltų statymo konkursas VGTU „Makaronų tiltai 2017“ šiemet grįžo su dar didesniais užmojais – kūrybiškos inžinerijos dvasia užkrėtęs Lietuvos mokyklas, šiemet čempionatas nusitaikė į universitetus. skaityti »

Lietuviai per internetą dažniausiai perka madingas prekes

Lietuvos gyventojai vis labiau įpranta pirkti internete ir apsipirkdami tokiu būdu išleidžia vis daugiau pinigų. skaityti »

Bepilotės skraidyklės skraidins kraują

Dvi Šveicarijos miesto Lugano ligoninės nusprendė operatyviam kraujo ir biologinių medžiagų pristatymui panaudoti skraidykles „Matternet One“. skaityti »

Vilniuje pristatytas 41 išradimas – nuo kvapų lazdelės iki elektrinės riedlentės

Kovo 31 d. – balandžio 1 d. Vilniaus „Litexpo“ parodų ir kongresų centre buvo atidarytas pirmasis ir didžiausias Lietuvoje išradėjų konkursas „Vilnius išranda 2017”. skaityti »

Mūsų planetoje jau gyvena 20 tūkst. kiborgų

Pasak mokslininkų, didžiausia problema ta, kad evoliucionuojame per lėtai ir mūsų kūnai nespėja prisitaikyti prie sparčiai kintančio šiuolaikinio gyvenimo. skaityti »