Surengtas bandomasis oru sklendžiančio japonų traukinio „Series LO“ reisas

Publikuota: 2013 m. birželio 5 d. trečiadienis

Japonijoje pirmą bandomąjį reisą sėkmingai atliko oru sklendžiantis naujos kartos magnetinės levitacijos traukinys „Series LO“. Bandymo metu keleivinių vagonų sąstatas pasiekė net 501 km/val. greitį.

Japonija numačiusi iki 2045 m. nutiesti magnetinės levitacijos traukinių liniją, sujungsiančią šalies sostinę Tokiją su kitu didmiesčiu Osaka ir taip pagreitinsiančią susisiekimą tarp pietinės ir šiaurinės šalies dalies.

Magnetinės levitacijos traukiniai ne rieda, o sklendžia virš bėgių – vietoje ratų juose įtaisyti magnetai, kurie pakelia traukinio sąstatą virš įmagnetintų bėgių. Eliminavus trinties tarp riedmenų ir bėgių faktorių, transportavimo paslauga įgyvendinama greičiau ir tyliau.

Pirmasis naujos kartos traukinio sąstatas buvo sudarytas iš penkių „Series LO“ vagonų, kuriuos pagamino kompanija „Central Japan Railway Co.“ (JR Tokai). Juos traukė specialus smailianosis „šilumvežis“.

Oficialūs didesnio masto bandomieji važiavimai planuojami šį rugsėjį, o magnetinės levitacijos linija tarp Tokijo ir trečio pagal dydį Japonijos miesto Nagojos turėtų būti atidaryta iki 2027 m. Dabar šis atstumas įveikiamas per 90 min., o magnetinės levitacijos traukiniu kelionė sutrumpės daugiau kaip perpus – iki 40 min.

Komerciniams reisams paruošta traukinio versija turėtų būti sudaryta iš 16 vagonų. Tokiu traukiniu vienu metu galės važiuoti iki 1 tūkst. keleivių.

Tiesa, 501 km/val. nėra rekordinis magnetinės levitacijos traukiniu pasiektas greitis. Bandomųjų važiavimų metu tokio tipo traukiniui yra pavykę įsibėgėti net iki 580 km/val.

Pirmoji valstybė, kurioje teikiama komercinė magnetinės levitacijos traukinių transporto paslauga, yra Kinija. Ten linija „Shanghai Maglev" atidaryta ir veikia nuo 2004 m. sausio. Maksimalus kinų magnetinės levitacijos traukinio greitis – 431 km/val., tačiau jis ribotas dėl gana trumpo maršruto. Vidutinis šio traukinio greitis – 245 km/val. Šis projektas Kinijai atsiėjo 1,3 mlrd. JAV dolerių.

Vis dėlto, anot „Telegraph.co.uk“, greitųjų traukinių idėja pirmąsyk buvo įgyvendinta Japonijoje 1964 m., kai buvo nutiesta pirmoji greitųjų traukinių linija „Shinkansen“. Data sutapo su Olimpinių žaidynių data. Nuo tada Japonija pasaulyje pirmauja kaip šalis, kurioje tokio transporto tinklas yra išplėtotas labiausiai. Čia 320 km/val. greičiu lakstantiems traukiniams nutiesta daugiau nei 2 250 km ilgio specialių linijų.

Oru sklendžiančio japonų traukinio „Series LO“ reisą, galite pamatyti čia.

 

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

A. Einšteino robotas mokys fizikos

Las Vegase vykusioje parodoje „Consumer Electronics Show“ bendrovė „Hanson Robotics“ pristatė besimokantį robotą, turintį garsaus fiziko Alberto Einšteino veidą. skaityti »

Automobilio salonas tieks namams elektrą ir pramogas

Buitinės elektronikos parodoje CES automobilių gamintoja „Hyundai“ pristatė išmaniųjų namų integracijos su bepiločiu automobiliu koncepciją. skaityti »

Kinai sukūrė televizorių, plonesnį už telefoną

JAV vykusioje parodoje „CES 2017“ pristatytas naujas televizorius „Mi TV 4“. skaityti »

„Kissenger“ per nuotolį perduos bučinį

Londono universiteto inžinieriai nusprendė padovanoti žmonėms galimybę per nuotolį dalytis bučiniais. skaityti »

Japonijoje darbuotojus jau keičia dirbtinis intelektas

Japonijos draudimo bendrovė „Fukoku Mutual Life Insurance“ planuoja daugiau nei 30 savo darbuotojų pakeisti dirbtinio intelekto sistemomis. skaityti »

Du doleriai šviesos greičio

Lenkijos monetų kalykla iškalė „Šviesos greičio“ monetą Naujosios Zelandijos salai Niujė. skaityti »

Įdomiausios lietuviškos inovacijos 2016-aisiais

Lietuviški pieno baltymo pluošto ar alijošiumi prisotinti drabužiai, išmanus žvejybos sonaras, papildytos realybės knygelės vaikams, išmaniosios termožaliuzės – jau ne naujiena. Ką unikalaus šiemet sukūrė ar pristatė rinkai lietuviai? skaityti »

Kompiuteris prieš žmogų

Ar kompiuteris tikrai pranašesnis už žmogų ir gali jį visiškai pakeisti? Palyginkime. skaityti »

Išmanusis veidrodis – tobulam makiažui

išmanusis veidrodis „Juno“ imituoja norimą apšvietimą, kad makiažas būtų kuo tobulesnis. skaityti »

Latvijos bankas išleido beveik permatomą kolekcinę monetą

Latvijos centrinis bankas pristatė kolekcinę 5 eurų monetą „Žemė“, pagamintą iš pusiau permatomos keramikos. skaityti »