Triukšmą Lietuvoje mažins tylioji kelio danga

Publikuota: 2014 m. gegužės 4 d. sekmadienis

Europos aplinkos agentūros duomenimis, beveik pusė Europos Sąjungos miestų gyventojų kenčia nuo per didelio triukšmo. Kaip vienas didžiausių jo šaltinių išskiriamas kelių, geležinkelių ir oro transportas. Spręsdami šią problemą Lietuvoje Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkai sumodeliavo mūsų šalies klimato sąlygoms pritaikytą tyliąją asfalto dangą, kuri leistų sumažinti triukšmo lygį 2–4 decibelais, o tai turėtų pastebimai pagerinti žmonių gyvenimo kokybę.

Remiantis Vilniuje atliktais triukšmo matavimo tyrimais, nustatytos normos sostinės gyvenamųjų rajonų gatvėse dažniausiai viršijamos bent 5–10 decibelų, tad tylioji kelio danga padėtų sumažinti triukšmą iki leistinos ribos. Dėl ypatingos savo struktūros naujiesiems asfalto mišiniams, gaminamiems iš įprastinių medžiagų, kontaktuojant su automobilių padangomis ne tik kils mažiau triukšmo, bet dalis jo bus ir sugeriama.

„Nors užsienyje triukšmą mažinantys asfalto mišiniai bandomi jau ne vienus metus, po išsamios jų analizės paaiškėjo, kad šilto klimato šalyse naudojamos kelio dangos Lietuvoje nebūtų efektyvios dėl dažnų temperatūrų pasikeitimų iš teigiamos į neigiamą ir atvirkščiai. Tad kuriami asfalto mišiniai yra specialiai pritaikyti lietuviškam klimatui. Tikimės jau kitais metais įrengti bandomuosius kelio ruožus, kad galėtume tęsti savo tyrimus eksploatacijos sąlygomis“, – pasakojo VGTU Kelių tyrimo instituto direktorius Audrius Vaitkus.

Bandant naujuosius asfalto mišinius, Lietuvoje pirmą kartą atlikti unikalūs akustinių savybių ir atsparumo klimato sąlygoms bandymai – asfalto bandiniai buvo tiriami juos dirbtinai užšaldant ir atšildant vandenyje, taip imituojant agresyvias aplinkos sąlygas žiemos periodu.

Siekiama, kad kuriami asfalto mišiniai pasižymėtų panašiomis eksploatacinėmis savybėmis kaip ir įprastiniai skaldos ir mastikos asfalto bei asfaltbetonio mišiniai, o jiems pagaminti būtų naudojamos tos pačios sudedamosios dalys: skalda, mineraliniai milteliai ir bitumas, tačiau jos maišomos kitokiu santykiu.

Kuriant lietuviškos tyliosios dangos koncepciją buvo optimizuojama jos paviršiaus tekstūra – sumažinta didžiausia mineralinių medžiagų dalelė bei jų pasiskirstymas mišinyje. Dėl to mineralinės dalelės ir oro tuštymės sudaro tolygų paviršių, leidžiantį sumažinti padangos vibracijas. Didesnis oro tuštymių kiekis taip pat padidina dangos paviršiumi sklindančių garso bangų sugertį.

VGTU mokslininkai teigia, kad tyliosios kelio dangos kaina būtų dalinai didesnė negu įprastai naudojamo asfalto, tačiau įvertinus tai, kad tuomet užtektų plonesnio dangos sluoksnio, jos naudojimas ekonomiškai atsipirktų. Taip pat specialūs asfalto mišiniai kurtų pridėtinę vertę gerindami žmonių gyvenimo sąlygas.

VGTU inovacijos plėtojimą skatina ir Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos. Jos planuose numatyta triukšmą mažinančius asfalto mišinius diegti šalies keliuose jau netolimoje ateityje.

Šaltinis: vgtu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Žmogaus smegenys bus naudojamos biometrijai

Korėjos įmonė kuria biometrijos technologiją, kuri žmogaus atpažinimui naudos kardiogramos ir elektroencefalogramos biosignalus. skaityti »

„Greenstone“ pakabukas – ryšio spragoms panaikinti

„Open Garden“ kuria pakabuką „Greenstone“, kuris galėtų užpildyti ryšio spragas tose vietose, kur telefono ryšys silpnas. skaityti »

„Amazon“ pristatė stebuklingą mygtuką

„Wi-Fi“ ryšiu su namų tinklu susisiejantis mygtukas leidžia vienu paspaudimu į namus užsisakyti norimų prekių. skaityti »

„Microsoft“ perspės apie automobilių spūstis

„Microsoft“ kuria technologiją, kuri leistų nuspėti automobilių spūstis valandą prieš jiems susidarant. skaityti »

Varšuvoje – bankomatai ant ratų

Vienas Lenkijos bankas kartu su taksi bendrove „iTaxi“ ėmėsi plėsti mobiliosios bankininkystės galimybes. Elektromobiliuose „BMW i3“ bankas įrengė bankomatus, kuriuos, naudodamiesi mobiliąja programėle „IdeaBank Money Collection“, gali išsikviesti mažų įmonių atstovai. skaityti »

Japonai sukūrė kiaušinio formos kompiuterio pelę

Japonijos bendrovė „Elecom“, norėdama paįvairinti savo asortimentą ir pasiūlyti savo klientams velykinių dovanų, sukūrė kiaušinio formos kompiuterio peles (angl. Egg Mouse). skaityti »

Naujas lietuvių sumanymas – prijungti visas pasaulio avis prie interneto

„Connect Sheep“ – tai naujas lietuvių kurtas žaidimas apie avių jungimą prie interneto, skirtas „Android“ bei „Apple“ įrenginiams. Pasak žaidimo kūrėjų, naujuoju žaidimu siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į interneto laisvės problemą. skaityti »

Su virtualiąja nardymo kauke baseinas virs vandenynu

Dėvėdamas virtualiosios realybės kaukę, žmogus gali nardyti baseine ir gėrėtis koraliniais rifais bei margaspalvėmis vandenyno žuvimis, mat šiuos vaizdus jam transliuoja į kaukę įstatomas išmanusis telefonas. skaityti »

Kiek laiko truktų kritimas per Žemę?

Kanadietis fizikos studentas suskaičiavo tikslų kritimo per Žemę laiką: užtruktumėte 38 minutes ir 11 sekundžių. skaityti »

BMW elektromobilyje – techninė integracija su „Apple iPhone“ ir „Watch“

Kaip praneša „Business Insider“, kompanijos „Apple“ ir BMW sėkmingai bendradarbiauja ir kuria naują sistemą, skirtą elektromobiliui „BMW i3“. skaityti »