Vaikščiojimo treniruoklis su „langu“ į virtualų pasaulį

Publikuota: 2008 m. rugpjūčio 4 d. pirmadienis

Tsukuba Universiteto (Japonija) inžinieriai sukūrė medicininės paskirties vaikščiojimo treniruoklį, turintį specialų lenktos formos ekraną – „langą“ į virtualų pasaulį. Įrenginiu gali naudotis iki 80kg sveriantis asmuo, maksimalus ėjimo greitis 1m/s, didžiausias žingsnio ilgis – 80cm. Ekrano apžvalgos kampas – 270 laipsnių horizontaliai ir 60 laipsnių vertikaliai. Kol kas gaminio projektavimas nėra baigtas, tačiau ateityje tikimasi jį panaudoti pacientų, patyrusių insultą ar kitas traumas, reabilitacijai.

Virtuali realybė tokiame treniruoklyje veikia kaip motyvuojantis veiksnys. Patyrus traumas, žmogui dažnai sunku prisiversti atlikti vienus ar kitus fizinius pratimus, kadangi jie neretai sukelia skausmą (pavyzdžiui, po sudėtingų lūžių). Įsivaizduojama kompiuterio sugeneruota aplinka šį procesą gali padaryti daug įdomesnį – galima įsivaizduoti, jog eini arba bėgi lauke, nors iš tikrųjų tai vyksta uždaroje patalpoje. Be to, ekrane galima rodyti iš esmės kokius tik nori vaizdus – pavyzdžiui, kompiuterinį žaidimą. Nors prietaisas kol kas dar neturi integracijos su žaidimų kompiuteriais, idėja verta dėmesio – keičiant vaizdą ir interaktyvumo lygį, motyvuoti sportuoti galima skirtingus žmones.

 

Šaltinis: Technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

NASA siūlo apdovanojimą už geriausią Marso kolonizavimo planą

Agentūra NASA (angl. National Aeronautics and Space Administration) paskelbė konkursą, kuriame tarpusavyje rungtųsi Marso kolonizavimo idėjos. skaityti »

Robotas chirurgas užsiuvo vynuogę

„Intuitive Surgical“ pademonstravo, kaip robotas „Da Vinci“ sugeba kruopščiai užsiūti praplėštą vynuogės odelę. skaityti »

Mažiausias akumuliatorius – tik 2 mm

Ilinojaus universiteto (JAV) mokslininkai sukūrė 2 milimetrų pločio akumuliatorių. Jo talpos užteks nedidelei mikroschemai. skaityti »

Kasdienybę keičiančios išmanios studentų idėjos

Studentų iš visos Lietuvos idėjos susirungė VU Ekonomikos fakulteto Rinkodaros katedros kuruojamų studentų organizuojamame rinkodaros projektų konkurso „Idėja“ finale. skaityti »

Amerikietis sukūrė kreditinės kortelės dydžio žaidimų įrenginį

8 bitų žaidimų įrenginys „Arduboy“ veikia „Arduino“ sistemos pagrindu. Jis sudarytas iš bespalvio 3,3 cm pločio OLED ekrano, šešių mygtukų, dviejų garsiakalbių ir USB jungties. skaityti »

Kompiuterinis žaidimas gydo akis?

Bendrovė „Ubisoft“ kartu su „Amblyotech“ sukūrė žaidimą „Dig Rush“, skirtą gydyti vadinamąją „tingiąją“ akį. skaityti »

Lietuvaičių sėkmė mintino skaičiavimo varžybose: pirmą kartą aplenktos visos valstybės!

Rygoje vykusiame tarptautiniame mintino skaičiavimo konkurse „Matmintinis–Pranglimine“ lietuviai iškovojo daugiau aukso medalių, nei bet kuri kita komanda ir tai padarė pirmąkart žaidimo istorijoje. skaityti »

Lietuvoje kuriami nanorobotai, lemsiantys permainas medicinoje

Fizinių ir technologijos mokslų centro (FTMC) mokslininkai kuria nanorobotus, galinčius transportuoti veikliąsias medžiagas į vėžio pažeistą audinį. skaityti »

VGTU studentai pagerino Lietuvos rekordą: tiltas iš makaronų atlaikė 251 kilogramą

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) įvyko Lietuvos čempionato „Makaronų tiltai 2015“ finalinis etapas. Jaunųjų inžinierių iš spagečių pastatytas nė kilogramo nesveriantis tiltas atlaikė net 251 kilogramo apkrovą ir praėjusiais metais pasiektą šalies rekordą pagerino daugiau nei du kartus. skaityti »

Jono Meko interneto sakmė Venecijoje

Gegužės 6 d. Venecijos meno bienalėje atidarytas specialus paviljonas, dedikuotas nepriklausomo kino legendai Jonui Mekui. „Internet Saga“ (interneto sakmė) – vienintelis virtualus projektas, skirtas menui internete tarptautiniame renginyje. skaityti »