Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Rekordiniai metai – Vilnius pasitiko milijonąją lankytoją

Suomė Jenni Ukkonen nesitikėjo, kad ją Vilniaus oro uoste pasitiks miesto meras Remigijus Šimašius ir kad ji taps milijonąja viešnia. skaityti »

Prezidentė įteikė Globalios Lietuvos apdovanojimus

Penktą kartą vykstančioje šalies vadovės globojamoje apdovanojimų ceremonijoje pagerbti Lietuvoje ir užsienyje gyvenantys žmonės, kurie savo darbais ir pasiekimais prisideda prie mūsų šalies gerovės. skaityti »

Lietuvos pramonė 2017 metus pasitinka su atsargiu optimizmu

2016-aisiais Lietuvos ekonomika susidūrė su lėtėjančiu BVP augimu, tačiau didėjo vidaus vartojimas, augo darbo užmokestis, stabilizuoti eksporto srautai. skaityti »

Kitąmet Europos laukiantys politiniai iššūkiai gali koreguoti verslo plėtros planus

Lietuvos ir visos Europos verslo laukia nauji iššūkiai, susiję su besitęsiančia migracijos krize ir augančiu politiniu nestabilumu. skaityti »

LR Prezidentė D. Grybauskaitė pasveikino šv. Kalėdų proga

Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitė tradiciškai pasveikino šalies žmonėms šv. Kalėdų proga. skaityti »

Skelbiama Lietuvos Respublikos mokėjimų balanso apžvalga

2016 m. trečiąjį ketvirtį susidarę pertekliniai paslaugų ir antrinių pajamų balansai neatsvėrė užsienio prekybos ir pirminių pajamų balansų deficitų, todėl susidarė 26,6 mln. eurų einamosios sąskaitos deficitas. skaityti »

Šių dienų žemdirbys išmanus – renkasi elektronines paslaugas

Šiuolaikinis žemdirbys turi būti strategas, racionaliai naudojantis ūkio išteklius, siekiantis mažiausiomis sąnaudomis pagaminti kokybišką, sveiką, konkurencingą produkciją. skaityti »

Šiemet Lietuvoje patentavo daugiau išradimų

Išaugęs nacionalinių patentų paraiškų ir nacionalinių prekių ženklų bei dizaino paraiškų skaičius fiksuojamas šių metų Valstybinio patentų biuro (VPB) statistikoje. skaityti »

Paaiškėjo Lietuvos moksleivių eSporto lygos turnyro nugalėtojai

Vilniaus Gedimino technikos (VGTU) kūrybos ir inovacijų centre „LinkMenų fabrike“ rinkosi elektroninio sporto entuziastai – čia vyko jau lapkritį prasidėjusio Varlė.lt Lietuvos moksleivių eSporto lygos (LMESL) turnyro finalinis renginys. skaityti »

Lietuvos verslo konfederacija plečia narių gretas

2016 m. gruodžio 15 d. vykusiame Lietuvos verslo konfederacijos prezidiumo posėdyje priimti du nauji nariai – Lietuvos investicinių ir pensijų fondų asociacija (LIPFA) ir advokatų kontora Tark Grunte Sutkiene. skaityti »