Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Nacionalinės bibliotekos vadovui įteikta 2016 m. Kultūros ministerijos premija

Gruodžio 15 d. įteiktos beveik dvi dešimtys Kultūros ministerijos premijų, skirtų kūrėjams ir kultūros veikėjams. skaityti »

Kultūros ministerijoje įteiktos premijos už publicistinius kūrinius

Kultūros ministrė Liana Ruokytė-Jansson Kultūros ministerijoje įteikė premijas už publicistinius kūrinius. skaityti »

Šiauliuose pagerbtas JAV dolerio cento kūrėjas

Gruodžio 14 d. Šiauliuose atidengta paminklinė lenta žymiam šiauliečiui litvakui Victorui Davidui Brenneriui. skaityti »

„Philips PowerSensor“ monitorius: tausoja akis ir planetą

Pristatomas naujas 16:10 formato 24 colių įstrižainės skystakristalis monitorius, kuris tausoja ir planetą, ir naudotojų sveikatą. skaityti »

VU ekonomistė pataria, kaip planuoti šventinį biudžetą

Šv. Kalėdos ir prieškalėdinis laikotarpis kartu yra ir džiaugsmo, ir finansinio bei psichologinio spaudimo laikotarpis. skaityti »

Pirmosios „Knygų Kalėdų“ dovanos pasiekė mokyklų bibliotekas

Akcija „Knygų Kalėdos“ dar tik prasidėjo, o pirmosios dovanotos knygos jau pasiekia mokyklų bibliotekas. skaityti »

Pradedama kurti nacionalinė skatinamojo finansavimo institucija

Atsižvelgdama į Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos rekomendacijas Lietuvai dėl valstybės valdomų įmonių savarankiškumo didinimo, laikinai finansų ministrės pareigas einanti Rasa Budbergytė pasirašė įsakymą dėl UAB Viešųjų investicijų plėtros agentūros įstatų pakeitimo. skaityti »

Nacionalinėje bibliotekoje atidaroma Muzikos ir vizualiųjų menų skaitykla

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka pildo pažadus savo lankytojams – gruodžio 7 d. duris į garsų ir meno pasaulį atvers Muzikos ir vizualiųjų menų skaitykla. skaityti »

DNB banko klientai galės skirti paramą tiesiog bankomate

Artėjant didžiosioms metų šventėms DNB banko klientai pirmieji Lietuvoje galės išbandyti visiškai naują ir unikalų paramos būdą. skaityti »

Seimas svarstys siūlymą reglamentuoti debesijos paslaugų teikimą

Seimas po pateikimo pritarė Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo pataisų projektui Nr. XIIIP-24, kuriuo numatoma reglamentuoti debesijos paslaugų teikimą. skaityti »