Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vilnius pritrauks talentų iš užsienio – pristatytas „Vilnius Welcome Kit“

Vilniaus meras Remigijus Šimašius pristatė naują informacinį leidinį „Welcome Kit“. Vilniaus svečiams ir sostinėje besikuriantiems užsieniečiams sukurtas naujas informacinis paketas bus svarbi pagalba pažinti miestą ir pasijusti jo dalimi. skaityti »

Lietuviškas ekonomikos vadovėlis paskelbtas geriausiu projektu pasaulyje

Lietuviškas ekonomikos vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą” šiąnakt Niujorke paskelbtas geriausiu projektu pasaulyje. skaityti »

Kinijoje pristatomos Lietuvos rinkos galimybės

Šių metų lapkričio 11–13 dienomis ūkio ministras Evaldas Gustas per darbo vizitą Šanchajuje susitinka su Kinijos turizmo ministru Li Jinzao, Kinijos turizmo asociacijos vadovais, Kinijos kelionių organizatoriais bei dalyvauja 2016 m. Kinijos tarptautiniame turizmo forume ir turizmo parodoje. skaityti »

Imantiems būsto kreditus – daugiau informacijos ir apsaugos

Seimas priėmė Su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatymą ir su juo susijusių įstatymų pakeitimus, kuriais stiprinama būsto ar kito nekilnojamojo turto (NT) kredito gavėjų teisinė apsauga, skatinama kredito paslaugų rinkos plėtra ir konkurencija tarp kredito davėjų bei tarpininkų. skaityti »

Regionų mažųjų ir vidutinių įmonių inovacijoms skatinti – beveik 20 mln. eurų ES investicijų

Ūkio ministerija, siekdama skatinti mažųjų ir vidutinių įmonių investicijas į inovatyvios gamybos ir inovatyvių paslaugų verslo pradžią ir plėtrą, kviečia pasinaudoti galimybe įgyvendinti projektus pagal 2014–2020 metų ES investicijų priemonę „Regio Invest LT+“. skaityti »

Vilniuje įsikurs modernus didžiausio pasaulyje „Marriott“ tinklo viešbutis

Lapkričio 9 dieną investicijų į nekilnojamąjį turtą bendrovė „Hanner“ pasirašė franšizės sutartį su didžiausio pasaulyje viešbučių tinklo „Marriott“ atstovais. skaityti »

„Danske Bank“: Lietuvos ekonomikos augimas piką pasieks 2017-aisiais

Dėl vangių investicijų ir neigiamo įmonių atsargų pokyčio Lietuvos ekonomikai per pirmuosius tris šių metų ketvirčius augus lėčiau nei buvo galima tikėtis. skaityti »

Metams baigiantis pramonės įmonės tikisi tvarios plėtros

Metų pabaigą pramonininkai vertina teigiamai, tikimasi kai kurių pramonės sektorių plėtros – tai parodė naujausias Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) kas ketvirtį atliekamas Pramonės lūkesčių indeksas (PLI). skaityti »

Seime rengiama mokslinė konferencija apie Lietuvos ir Gruzijos santykius

Lapkričio 7 d. LR Seime vyks mokslinė konferencija „Lietuvos ir Gruzijos santykiai: kultūriniai, istoriniai, lingvistiniai aspektai“. skaityti »

Pramonininkai ragina neatidėti naujojo Darbo kodekso įsigaliojimo

Reaguodama į viešus pasisakymus apie naujos valdžios planus atidėti naujojo Darbo kodekso įsigaliojimą bent pusmečiui, Lietuvos pramonininkų konfederacija ragina užtikrinti naujojo Darbo kodekso įsigaliojimą nuo 2017 m. sausio 1 d. skaityti »