Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Prezidentė pasveikino Valdą Adamkų jubiliejaus proga

Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė pasveikino Prezidentą Valdą Adamkų 90 metų jubiliejaus proga. skaityti »

Daugiau IT specialistų – didesnis vidutinis atlyginimas

Palyginti mažas dirbančių IT sektoriuje skaičius daro neigiamą įtaką vidutinio darbo užmokesčio statistikai skaityti »

Memorandumu stiprinama Lietuvos ir Jungtinių Tautų Pasaulio turizmo organizacijos partnerystė

LR ūkio ministras E. Gustas Madride aptars galimybę Lietuvoje organizuoti 6-ąjį Europos kaimo turizmo kongresą ir bendradarbiavimą turizmo srityje. skaityti »

Septyni iš dešimties jaunuolių taupo ateities tikslams

SEB banko užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 68 proc. 18-25 metų jaunuolių kas mėnesį atideda lėšų nenumatytiems atvejams ar ateities pirkiniams. skaityti »

Nacionalinėje bibliotekoje netrukus bus atverta „Diplomatijos lentyna“

Jau ateinantį mėnesį Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos lankytojams bus atverta „Diplomatijos lentyna“. skaityti »

Prezidentas Valdas Adamkus jubiliejų švęs Vytauto Didžiojo universitete

Lapkričio 3-ąją prezidentui Valdui Adamkui sukanka 90-metų. Garbingą jubiliejų V. Adamkus švęs Vytauto Didžiojo universitete (VDU), kuriame jis eina Tarybos pirmininko bei Atkuriamojo Senato nario pareigas. skaityti »

SEB: Lietuvos gyventojai savo finansinę padėtį vertina 4 iš 10 balų

SEB banko atlikto Baltijos šalių gyventojų finansinio saugumo tyrimo duomenimis, Lietuvos gyventojai savo finansinę padėtį pagal dešimties balų sistemą vertina 4,4 balo. skaityti »

Seimo komisijos pirmininkė L. Dmitrijeva įteikė padėką jaunimo centro „Mes patys“ vadovei

Seimo Narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos komisijos pirmininkė Larisa Dmitrijeva spalio 26 d. lankėsi Vilniaus atviro jaunimo centre „Mes patys“, įsikūrusiame Grigiškėse, kur susitiko su jos vadove Tatjana Černiavskiene. skaityti »

Naujas LVK narys: Lietuvos vartojimo lizingo ir kredito asociacija

Lietuvos verslo konfederacija (LVK) 2016 m. spalio 25 d. padidino savo narių gretas – prie konfederacijos prisijungė Lietuvos vartojimo lizingo ir kredito asociacija (LVLKA). skaityti »

Lietuvos verslininkai atranda „Amazon“

„Amazon“ vertinimu, jų kompanijos platformoje veikia apie 10 stambių lietuviškų verslų ir dar bent 100 mažesnių, kurie taip pat džiaugiasi augančia apyvarta. skaityti »