Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Lietuva „Doing Business 2017“ reitinge išlaiko savo pozicijas

Paskelbtame Pasaulio banko tyrime „Doing Business 2017“ Lietuva užima 21 vietą tarp 190 šalių, o tarp Europos Sąjungos valstybių narių – 10 vietą ir aplenkia tokias valstybes kaip Lenkija, Olandija, Prancūzija, Belgija ir kitos. skaityti »

Skaidrumo iniciatyvai „Jonvabaliai“ – įvertinimas už skaidrumo ir atsakingumo skatinimą

Finansų ministrė Rasa Budbergytė padėkojo partneriams – iniciatyvos „Jonvabaliai“, laimėjusios Europos Komisijos (EK) „RegioStars 2016“ apdovanojimą, kūrėjams. skaityti »

Konstitucijos egzaminas kuria patriotišką ir pilietišką Lietuvą

Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė Prezidentūroje vykusioje ceremonijoje apdovanojo jubiliejinio – dešimtojo – Konstitucijos egzamino nugalėtojus ir pasveikino visus Konstitucijos dienos proga. skaityti »

Premjeras sveikina LEU rektorių jubiliejinio gimtadienio proga

Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius Vyriausybės vardu sveikina Lietuvos edukologijos universiteto rektorių Algirdą Gaižutį 75 metų jubiliejaus proga, pažymėdamas jo aktyvią ir kūrybingą mokslinę veiklą, reikšmingus darbus, svarbius Lietuvos valstybei, mokslui, švietimui ir kultūrai. skaityti »

Valstybės biudžeto pajamos renkamos geriau nei buvo prognozuota

Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius valstybės ir savivaldybių biudžetai pajamų gavo 3,4 proc. daugiau, o vien tik valstybės biudžetas – 2,1 proc. daugiau nei planuota. skaityti »

Pasauliui sparčiai besikeičiant – nuolatos tobulinti įgūdžius

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė Liuksemburge dalyvauja Europos Sąjungos Užimtumo, socialinės politikos, sveikatos ir vartotojų reikalų tarybos posėdyje. skaityti »

Neringa turi aukščiausią Lietuvoje verslo laisvės indeksą

Neringos savivaldybė šiemet užėmė pirmą vietą pagal verslo laisvės indeksą, aplenkusi Vilnių ir kitus Lietuvos didmiesčius. skaityti »

V. Vasiliauskas: euro zonos bankai privalo didinti veiklos efektyvumą

Europos bankų sektorius, sklandžiai mažindamas neveiksnių paskolų lygį, galėtų veiksmingiau prisidėti prie kreditavimo augimo ir euro zonos ekonomikos skatinimo. skaityti »

Skaidrumo iniciatyva „Jonvabaliai“ laimėjo Europos Komisijos apdovanojimą

Finansų ministerijos ir partnerių iniciatyva „Jonvabaliai“ už skaidrumo ir atsakingumo skatinimą, naudojant Europos Sąjungos lėšas, paskelbta nugalėtoja Europos Komisijos (EK) „RegioStars 2016“ apdovanojimuose. skaityti »

„Hanner“ pripažinta geriausia nekilnojamojo turto vystymo kompanija Lietuvoje trečius metus iš eilės

Kasmetinės finansų žurnalo „Euromoney“ nekilnojamojo turto ir finansinių institucijų ekspertų apklausos duomenimis, „Hanner“ buvo pripažinta geriausia 2016 metų nekilnojamojo turto vystymo kompanija Lietuvoje. skaityti »