Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Seimas ratifikavo ES narių ir Kazachstano tvirtesnės partnerystės bei bendradarbiavimo susitarimą

Kazachstanas nusprendė gilinti ir plėsti sutartinius santykius su ES, įskaitant daugelį naujų sričių, kurios iki šiol galiojančia sutartimi nebuvo reglamentuotos. skaityti »

2016 m. II-ojo ketvirčio Lietuvos finansinis turtas išaugo 8 proc.

2016 m. antrojo ketvirčio šalies finansinio turto metinis augimo tempas buvo 8 procentai ir pralenkė įsipareigojimų augimo tempą (7 proc.). skaityti »

Naujos transporto ir logistikos galimybės Lietuvai – pramonės parkas Baltarusijoje

Lietuva labai vertina sėkmingai įgyvendinamą Baltarusijos ir Kinijos projektą – industrinio parko „Didysis akmuo“ kūrimą – ir yra pasirengusi suteikti aukštos kokybės transporto ir logistikos infrastruktūrą, taip pat paslaugas šio parko rezidentams. skaityti »

Išmani skaičiuoklė elektros ir dujų įvedimo mokesčius apskaičiuos pagal buvimo vietą

Elektros ir dujų skirstymo bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) atnaujino prijungimo prie elektros ir dujų skirstymo tinklų kainų skaičiuokles. skaityti »

„Samsung“ – vertingiausių pasaulio prekės ženklų dešimtuke

„Samsung“ išlieka vienu iš vertingiausių prekės ženklų pasaulyje - tą rodo šių metų geriausių pasaulio prekės ženklų „Best Global Brands” reitingas, paskelbtas bendrovės „Interbrand“. skaityti »

V. Vasiliauskas: pasiektas įsiskolinimo lygis – papildomas rizikos veiksnys pasaulio ekonomikai

Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas įspėja, kad pasiektas rekordinis ne finansų sektoriaus įsiskolinimo lygis gali tapti papildomu rizikos veiksniu pasaulio finansų stabilumui ir stabdyti ūkio augimą. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Skaitymo ir kultūrinio raštingumo asociacijos inicijuota ir kartu su Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija, Lietuvos nacionaline Martyno Mažvydo biblioteka rengiama akcija „Metų knygos rinkimai“ vėl kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

JAV ambasada Lietuvoje sveikina naująją ambasadorę

JAV ambasada džiaugiasi galėdama pranešti apie ambasadorės Anne Hall atvykimą. Ji yra keturioliktoji JAV ambasadorė Lietuvoje nuo JAV-Lietuvos diplomatinių santykių užmezgimo 1922 metų liepos 28 dieną. skaityti »

Atidaroma ketvirtoji pasaulyje dizaino biblioteka „Design Library“

Kauno technologijos universitete duris atveria vienas iš pasaulinio tinklo „Design Library“ (liet. dizaino biblioteka) padalinių. Tai vos ketvirtoji tokio tipo biblioteka pasaulyje. skaityti »

Pasaulio konkurencingumo indekse Lietuva – stabiliame augimo kelyje

Pasaulio ekonomikos forumo (PEF) paskelbtame 2016–2017 m. konkurencingumo tyrime Lietuvos konkurencingumas tarp 138 šalių pakilo 1 pozicija – iš 36 į 35 vietą – ir pasiekė aukščiausią kada nors turėtą poziciją. skaityti »