Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Ūkio ministerija kviečia prisidėti prie bendrų skaitmeninių vartų kūrimo

Europos Komisija nori sukurti bendrus skaitmeninius vartus (angl. Single Digital Gateway) visiems Europos piliečiams ir verslo įmonėms. Šiuose vartuose bus galima rasti pagrindinę informaciją apie gyvenimą, darbą arba verslą kitose Europos Sąjungos šalyse. skaityti »

Susitikime su Lietuvos verslo konfederacija – dėmesys investicijoms į inovacijas ir mokesčių sistemos stabilumui

Finansų ministrė Rasa Budbergytė su didžiausios paslaugų, prekybos, aukštųjų technologijų įmones vienijančios Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) atstovais aptarė, ko reiktų, kad Lietuvoje atsirastų tokia aplinka, kuri leistų žmonėms dirbti ir užsidirbti, o pažangiam verslui – sėkmingai plėtoti savo veiklą. skaityti »

Kultūros ministras pareiškė padėką Nacionalinės bibliotekos kolektyvui

Kultūros ministras Šarūnas Birutis rugsėjo 13 d. lankėsi Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje. skaityti »

Duris atvėrusi atnaujinta Teisės klinika nemokamą teisinę pagalbą siūlys ir internetu

Rugsėjo 13 d. Vilniaus meras Remigijus Šimašius dalyvavo atnaujintos Vilniaus universiteto Teisės klinikos atidaryme. Vilniaus universiteto iniciatyva prieš 18 metų įkurta Teisės klinika nemokamą teisinę pagalbą siūlo visiems, kam mokamos paslaugos yra sunkiai prieinamos. skaityti »

TVF ekspertai teigiamai įvertino šalies ekonomikos tendencijas ir viešųjų finansų politiką

Rugsėjo 6–12 dienomis misiją Lietuvoje vykdę Tarptautinio valiutos fondo (TVF) ekspertai pateikė galutines išvadas ir rekomendacijas, kuriose teigiamai vertina Lietuvos pasiekimus, mažinant biudžeto deficitą, tačiau siūlo siekti didesnio viešųjų išlaidų bei investicijų efektyvumo. skaityti »

Vilnius – laimingiausia Europos sostinė

Naujausias Europos Komisijos „Eurostat“ pranešimas skelbia – iš 28 Europos sąjungos sostinių Vilnius yra geriausias miestas ir jame gyvena patys laimingiausi žmonės. skaityti »

Dalykai, kuriuos reikia žinoti perkant telefoną vaikui

Specialistų teigimu, išmanusis įrenginys išsprendžia ne tik saugumo klausimą, bet ir skatina vaiko atsakomybę. Vis dėlto, prieš perkant telefoną, tėveliai turėtų prisiminti, jog dalis pareigų tenka ir jiems. skaityti »

Sostinės centre – daugiau vietų elektromobiliams įkrauti

Nuo šiol Vilniaus mieste galima kur kas dažniau keliauti elektromobiliais. Dar rugpjūčio pabaigoje sostinėje atsirado naujos elektromobilių įkrovimo stotelės, kuriomis jau spėjo pasinaudoti pirmieji vilniečiai ir sostinės svečiai. skaityti »

Lietuvos regionų ateitis – investicijos į darbuotojus ir naujas technologijas

Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) ir Europos Komisijos atstovybė Lietuvoje rugsėjo 6 d. Marijampolėje pradėjo renginių Lietuvos regionuose ciklą. skaityti »

Ūkio ministras Evaldas Gustas su darbo vizitu lankosi Gruzijoje

Ūkio ministras Evaldas Gustas per darbo vizitą Gruzijoje pirmininkaus antrajam Gruzijos ir Lietuvos tarpvyriausybinio ekonominio bendradarbiavimo komisijos (TVK) posėdžiui, po kurio kartu su Gruzijos ekonomikos ir tvariosios plėtros ministru Dimitriu Kumsišviliu pasirašys posėdžio protokolą, kuriuo šalys susitars stiprinti ekonominį bendradarbiavimą. skaityti »