Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Valiutų ir išvestinių finansinių priemonių rinkų apžvalgoje – Lietuvos duomenys

Tarptautinių atsiskaitymų bankas (toliau – TAB) kartu su 52 šalių centriniais bankais ir centrinėmis pinigų institucijomis parengė ir šiandien skelbia naujausią pasaulio valiutų ir išvestinių finansinių priemonių rinkų apžvalgą, kuri yra sudaroma kas trejus metus. skaityti »

Finansų ministerijoje aptartas investicinis klimatas šalyje

Finansų ministrė R. Budbergytė susitikime su VšĮ „Investuok Lietuvoje“ vadovu M. Katinu aptarė šalies investicinį klimatą esant dabartiniam neapibrėžtumui dėl Lietuvos socialinio modelio, ES struktūrinės paramos panaudojimą pritraukiant investuotojus į regionus bei finansinių technologijų (Fintech) plėtros spartinimą. skaityti »

82-oji IFLA generalinė konferencija: naujos tendencijos ir gairės

Rugpjūčio 13–19 dienomis Ohajo valstijoje esančiame Kolambuso mieste (Jungtinės Amerikos Valstijos) įvyko 82-oji Tarptautinės bibliotekų asociacijų ir institucijų federacijos (IFLA) generalinė konferencija ir asamblėja. skaityti »

Šeštą kartą bus apdovanotas geriausias verslo ir mokslo bendradarbiavimo projektas

Originaliais sprendimais pasižymintys inovatyvūs produktai šiais metais bus įvertinti jau šeštąjį kartą Ūkio ministerijos skelbiamame konkurse „Verslo ir mokslo partnerystė 2016“. skaityti »

Lietuvos pramonininkų konfederacijos direkcijai vadovaus Giedrė Švedienė

Nuo rugpjūčio 25-osios darbą pradeda Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) vykdomoji direktorė Giedrė Švedienė. skaityti »

Ūkio ministerija kviečia verslininkus dalyvauti konkurse apdovanojimui „Už nuopelnus verslui“ gauti

Ūkio ministerija kviečia verslininkus pristatyti savo pasiekimus apdovanojimui „Už nuopelnus verslui“ gauti. Paraiškų, kurias įmonės gali teikti pagal 6 nominacijas, laukiama iki š. m. rugsėjo 9 d. skaityti »

Finansų ministrė: valstybės IT centralizavimo klausimą turime spręsti greičiau

Finansų ministrė Rasa Budbergytė ir susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius aptarė stringančius valstybės informacinių išteklių valdymo ir IT infrastruktūros konsolidavimo klausimus. skaityti »

Neskaitančius el. knygų vilios jų prenumerata

Beveik prieš metus startavusi lietuviškų el. knygų parduotuvė ir skaityklė išmaniesiems įrenginiams „Milžinas“ lietuviams pradėjo siūlyti el. knygų prenumeratą. skaityti »

Lietuvos lazerininkai kuria galingiausią pasaulyje lazerį

Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos LINPRA ir Lietuvos lazerių asociacijos narė UAB „Ekspla“ kartu su partneriais UAB „Šviesos konversija“ ir amerikiečiais „National Energetics Inc“ laimėjo finansavimą dviejuose „Extreme Light Infrastructure“ (ELI) projekto konkursuose. skaityti »

Teikiamos nemokamos konsultacijos dėl elektronikos atliekų tvarkymo

Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacija (EGIO) bei Gamintojų ir importuotojų asociacija (GIA) suklaidintiems importuotojams pradėjo teikti nemokamas konsultacijas, kad būtų išvengta nesusipratimų ir skaudžių pasekmių. skaityti »