Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

RRT lankėsi Taivano delegacija

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyboje (RRT) Taivano Vidaus reikalų ministerijos ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų (Chunghwa telecom) atstovai. skaityti »

Lietuvos statybų sektoriuje vis daugiau dėmesio skiriama inovacijoms

2015 m. palyginus su 2014 m. skaitmeninės statybos iniciatyvos vystymas prisidėjo prie beveik penkis kartus padidėjusių apimčių investicijų į programinę įrangą Lietuvos statybų sektoriuje. skaityti »

Dažniausiai pasitaikančios klaidos, dedant indėlį

Nors lietuvių įprotis kaupti santaupas kojinėje vis silpsta ir daugiau mūsų šalies gyventojų renkasi patikimesnes taupymo priemones, iki galo suprantančių, kas yra ir kaip veikia viena populiariausių taupymo priemonių – indėliai bankuose – vis dar nėra daug. skaityti »

Nacionalinėje bibliotekoje lankėsi laikraščio „Литовскiй курьеръ“ korespondentė

Rugpjūčio 11 d. Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje lankėsi laikraščio „Литовскiй курьеръ“ korespondentė Galina Kurbanova. skaityti »

ES valstybės ir Kazachstanas stiprins tarpusavio bendradarbiavimą

Prezidentė Dalia Grybauskaitė Seimui pateikė ratifikuoti Astanoje priimtą Europos Sąjungos bei jos valstybių narių ir Kazachstano Respublikos tvirtesnės partnerystės ir bendradarbiavimo susitarimą. skaityti »

Plečiamas Verslo konsultantų tinklas bei teikiamų konsultacijų spektras

Skelbiama nauja konsultantų atranka į Verslo konsultantų tinklą (VKT) ir kviečiami tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys teikti prašymus tapti šio tinklo nariais. skaityti »

Susitarimas su Azerbaidžanu atveria naujas perspektyvas Lietuvos vežėjams

Susisiekimo ministerijoje įvykusiame pirmajame Lietuvos ir Azerbaidžano ekspertų posėdyje susitarta dėl dvišalės tarptautinio keleivių ir krovinių vežimo automobilių keliais tvarkos. Artimiausiu metu šis susitarimas bus patvirtintas abiejų valstybių Vyriausybių lygiu. skaityti »

Finansų ministerijoje aptartas tolesnis Nyderlandų ir Lietuvos bendradarbiavimas

Finansų ministrė Rasa Budbergytė, šiandien susitikusi su Nyderlandų Karalystės nepaprastuoju ir įgaliotuoju ambasadoriumi Lietuvoje Bertu van der Lingen, aptarė tolesnio dvišalio ekonominio bendradarbiavimo galimybes ir šiuo metu visiems aktualią „Brexit“ temą. skaityti »

Lietuvos bibliotekoms – išskirtinė proga ugdyti visuomenės inžinerinį raštingumą

Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje buvo pristatyta naujiena apie geriausių pasaulio inžinierių pripažintos kompanijos „Dassault Systemes“ dovaną Lietuvos bibliotekoms – 3D modeliavimo programą „SOLIDWORKS“. skaityti »

Lietuva įsiveržė į pasaulio investicijų lyderių dešimtuką

Pagal tiesioginių užsienio investicijų projektų planuojamas sukurti darbo vietas milijonui gyventojų Lietuva užima 10 vietą pasaulyje, rodo naujausia „IBM Global Location Trends 2016“ ataskaita. Praėjusiais metais tame pačiame reitinge Lietuva buvo 18 vietoje. skaityti »