Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Atsisakoma popierinių licencijų išdavimo

Vyriausybė pritarė Ūkio ministerijos siūlymui licencijas išduoti, jas keisti, stabdyti ar panaikinti tik elektroniniu būdu. skaityti »

Nacionalinės bibliotekos projektas „Atrask save 3D mieste“ apdovanotas už inovacijas

Kauno miesto savivaldybės Vinco Kudirkos viešoji biblioteka pelnė svarų tarptautinį pripažinimą – jos įgyvendinamas projektas „Atrask save 3D mieste“ laimėjo pasaulinį apdovanojimą už žmonių gyvenimo kokybę gerinančias modernias paslaugas. skaityti »

„Krasta Auto Vilnius“ tapo oficialia „Rolls-Royce“ automobilių serviso partnere Lietuvoje

Bendrovė „Krasta Auto Vilnius“ tapo pirmąja autorizuota prestižinių automobilių gamintojo „Rolls-Royce Motor Cars“ serviso atstove Baltijos šalyse. Bendrovei suteiktas „Krasta Auto Vilnius Authorised Rolls-Royce Motor Cars Service Workshop“ partnerės statusas. skaityti »

Specialūs numeriai elektromobiliams sulaukė didelio dėmesio

Susisiekimo ministerijos iniciatyva – ekologiškas transporto priemones išskirti specialiais valstybinio numerio ženklais – sulaukė didelio elektromobilių vairuotojų susidomėjimo. skaityti »

Nauja rubrika knygų mėgėjams – „Bibliotekininkas renkasi“

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka pristato naują rubriką literatūros gurmanams – „Bibliotekininkas renkasi“. Šioje rubrikoje supažindinsime su Nacionalinės bibliotekos darbuotojais ir pristatysime jų mėgstamiausias knygas. skaityti »

Verslininkai raginami ieškoti partnerių bendriems projektams

Ūkio ministerija kartu su Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) kviečia verslininkus bendradarbiauti su mokslo ir studijų institucijomis ir rengtis bendriems inovacinių čekių projektams. skaityti »

Moldovos verslo atstovus domina bendradarbiavimas su Lietuva

Liepos 11–14 dienomis Lietuvoje viešės Moldovos Respublikos delegacija. Vizito tikslas – susipažinti su Lietuvos verslui ir žemės ūkiui atstovaujančiomis organizacijomis, jų vadovais, perimti gerąją lietuvių praktiką ir pasidalinti sukaupta patirtimi. skaityti »

Nacionalinėje bibliotekoje lankėsi Ministras Pirmininkas

Liepos 12 d. Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje lankėsi Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius. skaityti »

„Sony” pristatė nuotoliniu būdu valdomą apšvietimo sistemą

Japonų kompanija „Sony“ šiandien rinkai pristatė naują radijo bangomis valdomą apšvietimo sistemą, kuri, pasak gamintojų, turėtų patenkinti augančius profesionalių fotografų ir pažengusių fotografijos entuziastų poreikius. skaityti »

Prezidentė paskyrė Ryšių reguliavimo tarnybos direktorių

Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė Feliksą Dobrovolskį paskyrė Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) direktoriumi. skaityti »