Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

BMW pristatė atnaujintus 2017-ųjų turistinių motociklų modelius

Koncerno BMW padalinys „BMW Motorrad“ pristatė atnaujintus 2017 m. laidos turistinius motociklus „F 700 GS“, „F 800 GS“ ir „F 800 GS Adventure“, kurie išsiskiria naujais spalvų deriniais, pagerintu emisijos standartu, naujais važiavimo režimais ir kitais patobulinimais. skaityti »

SEB apklausa: mokiniai dažniausiai taupo laisvalaikiui ir mokslui

Didžiausia mokinių dalis pinigus taupo laisvalaikiui (72 proc.), kiek mažiau – būsimiems mokslams (44 proc.) ir kelionėms (44 proc.). Visiškai netaupo tik 7 proc. apklaustų mokinių, rodo SEB banko apklausa, atlikta įgyvendinant banko finansinio raštingumo programą šalies mokyklose. skaityti »

Renaldas Gudauskas dalyvavo Europos mokslinių bibliotekų asociacijos konferencijoje

Birželio 29 d.–liepos 1 d. Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos generalinis direktorius prof. dr. Renaldas Gudauskas dalyvavo Helsinkyje vykusioje 45-ojoje Europos mokslinių bibliotekų asociacijos (LIBER) metinėje konferencijoje. skaityti »

Baltarusijoje minima Nepriklausomybės diena

Liepos 3 dieną savo Nepriklausomybės dieną (Respublikos dieną) mini kaimyninė Baltarusija. skaityti »

Paskelbtas geriausio šių metų valstybės tarnautojo vardas

2016 m. birželio 30 d. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmuose vyko projekto „Metų valstybės tarnautojas“ iškilminga ceremonija, kurios metu dvyliktą kartą buvo paskelbtas geriausias valstybės karjeros tarnautojas. skaityti »

„Deloitte“ kviečia technologijų bendroves siekti sparčiausiai augančios įmonės apdovanojimo

Tarptautinė audito ir verslo konsultacijų įmonė „Deloitte“ pradėjo technologijų įmonių registraciją į 2016 m. projektą „Technology Fast 50“ ir kviečia Lietuvos technologijų įmones teikti paraiškas bei mėginti patekti į sparčiausiai augančių Vidurio Europos regiono technologijų įmonių TOP 50-uką. skaityti »

Pristatyti YIVO Vilniaus projekto pirmojo etapo rezultatai

2016 m. birželio 23 d. Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje apsilankiusiai Žydų mokslinių tyrimų instituto YIVO delegacijai buvo pristatyti YIVO Vilniaus projekto pirmojo etapo rezultatai. skaityti »

LNB su Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija pasirašė bendradarbiavimo sutartį

Š. m. birželio 22 d. Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos generalinis direktorius prof. dr. Renaldas Gudauskas ir Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos kancleris Giedrius Krasauskas pasirašė dviejų institucijų bendradarbiavimo sutartį. skaityti »

Lietuvai – apdovanojimas už ES fondų poveikio vertinimą

Finansų ministerijos inicijuotą ES fondų investicijų poveikio gyvenimo kokybei, socialinės atskirties ir skurdo mažinimui Lietuvoje vertinimą Europos Komisija išrinko geriausiu užimtumo, darbo įgūdžių ir socialinės aprėpties srityje. skaityti »

Trys BMW koncepciniai automobiliai atskleidžia koncerno ateities viziją

Šiemet žymėdamas šimtuosius savo įkūrimo metus BMW koncernas pristato savo koncepcinių ateities automobilių trijulę – „BMW VISION NEXT 100“, „MINI VISION NEXT 100“ ir „Rolls-Royce VISION NEXT 100“. skaityti »