Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Žymėdama „BMW M3“ trisdešimtmetį BMW išleis 500 specialių modelių

Šią vasarą sukanka 30 metų, kai klientui buvo įteikti rakteliai nuo pirmo sportinio kupė „BMW M3“. Žymėdamas šią progą koncernas BMW ketina išleisti 500 išskirtinių „BMW M3“ modelių seriją, pavadintą „30 Years of M3“. skaityti »

Lietuvos VVP aukcione – naujas dalyvis

Nuo birželio pradžios Lietuvos Vyriausybės vertybinių popierių (VVP) aukcionuose atsiras naujas žaidėjas – Finansų ministerija pasirašė VVP aukciono dalyvio sutartį su Latvijos „Citadele banka“. skaityti »

BMW pristato atnaujintą „BMW 3 Gran Turismo“ modelių seriją

Koncernas BMW pristato atnaujintus „BMW 3 Gran Turismo“ modelius ir naują iki 14 proc. našesnių variklių gamą. skaityti »

LNB suteikta laikina prieiga prie duomenų bazės „MarketLine Advantage“

Iki 2016 m. birželio 30 d. Nacionalinei bibliotekai suteikta prieiga prie duomenų bazės „MarketLine Advantage“, kurioje pateikiami ekonomikos, verslo, prekybos ir kt. duomenys. skaityti »

Viešojo sektoriaus vertybinių popierių pirkimo programos aukcione – „Bloomberg“ sistemos priemonės

Dalyvaudamas Eurosistemos vykdomoje išplėstinėje turto pirkimo programoje, šiandien Lietuvos bankas viešojo sektoriaus vertybinių popierių pirkimo programos aukcionus pradėjo vykdyti „Bloomberg“ sistemos priemonėmis. skaityti »

Nuotoliniu būdu – ir teritorijų planavimo dokumentai

Besiruošiantiems statyti namus statyba prasideda nuo teritorijų planavimo. Dabar sutaupyti daug laiko ir pastangų atliekant reikiamas procedūras ir rengiant dokumentus leidžia Teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinė sistema ir Teritorijų planavimo dokumentų registras. skaityti »

Stasys Kropas paskirtas LPK viceprezidentu

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidiumas gegužės 31 d. patvirtino Stasį Kropą, Lietuvos bankų asociacijos prezidentą, LPK viceprezidentu. Jam paskirta vadovauti naujai įsteigtam Verslo finansų komitetui. skaityti »

RRT skelbia išankstinius elektroninių ryšių rinkos 2016 m. I ketvirčio duomenis

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) skelbia išankstinius 2016 m. pirmojo ketvirčio elektroninių ryšių rinkos duomenis. skaityti »

Lietuviai dažniau skaito popierines knygas, bet nevengia ir elektroninių

Per pastaruosius metus 43 proc. lietuvių yra skaitę tik popierines, 3 proc. – elektronines, o 15 proc. – ir popierines, ir elektronines knygas. skaityti »

Nidos Degutienės kūrinys „Izraelio skoniai“ pripažintas geriausia kulinarine knyga apie žydišką virtuvę

Nidos Degutienės knyga „Izraelio skoniai. Šventės ir kasdiena“ buvo pripažinta geriausia pasaulio kulinarine knyga žydiškos virtuvės kategorijoje. skaityti »