Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Šalies vadovė pasveikino Azerbaidžaną Respublikos dienos proga

Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė savo ir visų Lietuvos žmonių vardu pasveikino Azerbaidžano Respublikos Prezidentą Ilhamą Alijevą nacionalinės šventės – Respublikos dienos – proga. skaityti »

Nacionalinė biblioteka ir Gardino apskrities mokslinė biblioteka siekia bendrų tikslų

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka ir Gardino apskrities mokslinė biblioteka pasirašė bendradarbiavimo sutartį. skaityti »

Kokias finansų pamokas turi išmokti įvairaus amžiaus vaikai?

Į ką atkreipti dėmesį pratinant atžalą protingai elgtis su finansais, pataria SEB banko šeimos finansų ekspertė Julita Varanauskienė ir edukologijos mokslų daktarė Austėja Landsbergienė. skaityti »

Ūkio ministras E. Gustas: „Turime išnaudoti bendradarbiavimo potencialą su Baltarusija“

Penktadienį ūkio ministras Evaldas Gustas Lydoje (Baltarusija) dalyvauja dvyliktajame Lietuvos ir Baltarusijos ekonomikos forume, kuriame aptariami aktualiausi abiejų šalių ekonominio bendradarbiavimo klausimai. Šių metų forume ypatingas dėmesys skiriamas turizmo, transporto ir žemės ūkio temoms. skaityti »

LVK nariams – Premjero padėkos už kovą su šešėliu

Vyriausybės rūmuose vykusios konferencijos „Šešėlinė ekonomika. Pokyčiai per dešimtmetį“ metu Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius įteikė padėkas už bendrą darbą kovojant su šešėline ekonomika ir Lietuvos verslo konfederacijos nariams: bendrovei „Philip Morris International“ ir Legalaus verslo aljansui. skaityti »

Ispanijos bankas taupys asmeninių vairuotojų sąskaita

Ispanijos bankas „Banco Santander“ imasi aktyvaus išlaidų mažinimo. Viena šio plano priemonių – atsisakyti vadovų asmeninių vairuotojų. skaityti »

Lietuvos ateitį grįs mokslo ir verslo bendradarbiavimu

Ką išskirtinio Lietuva galės pasiūlyti pasaulio rinkai po 10 ar 30 metų? Kokias strategines ekonomikos kryptis pasirinksime? Ar pavyks mokslininkams ir verslininkams dirbant išvien sukurti Lietuvai pažangios technologijų valstybės vardą? skaityti »

Ūkio ministras: „Mokslo ir verslo bendradarbiavimui – 2,9 mln. eurų ES investicijų“

Ūkio ministerija, siekdama skatinti verslo ir mokslo bendradarbiavimą ir klasterizaciją, vykdant mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklas, kviečia Lietuvos įmones pasinaudoti galimybe įgyvendinti projektus pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos (ES) investicijų priemonę „Inoklaster LT“. skaityti »

„Citadele“ bankas Vilniaus centre atidaro unikalų padalinį – banką su kavine

Gegužės 25 d. sostinės Gedimino prospekte „Citadele“ bankas ir kavinių tinklas „Coffee Inn“ lankytojams atveria naują erdvę. skaityti »

SEB bankas: gyventojai vartojimo reikmėms skolinasi daugiau

SEB banko duomenimis, vartojimo reikmėms gyventojai šiuo metu skolinasi vidutiniškai 3,5 tūkst. eurų, t. y. 6 proc. daugiau negu prieš metus. Nors dažniausiai vartojimo kreditus ima Vilniaus ir Kauno regionų gyventojai, sparčiausias augimas šiemet pastebimas Panevėžio regione. skaityti »