Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

LVK jungiasi prie Prezidentės kampanijos „Už saugią Lietuvą“

Lietuvos verslo konfederacija jungiasi prie kampanijos „Už saugią Lietuvą“ ir kviečia aktyviai įsijungti savo narius. skaityti »

Europos Komisija paskelbė rekomendacijas Lietuvai

Europos Komisijos (EK) nuomone, 2016 metais Lietuva atitiks Stabilumo ir augimo pakto reikalavimus fiskalinei drausmei. skaityti »

V. Vasiliauskas: euro zonos drama pernelyg užsitęsė, ūkiui reikia stipresnio impulso

Euro zonos ekonomikos atsigavimas yra pernelyg lėtas bei trapus ir vien tik skatinamosios pinigų politikos nepakanka, kad ekonomikos variklis įsisuktų visu pajėgumu. skaityti »

Seime lankysis Azerbaidžano parlamento narių delegacija

Gegužės 17 d. Seime lankysis Azerbaidžano Respublikos Didžiojo Medžliso Tarpparlamentinių ryšių grupės su Lietuva pirmininkas Kamranas Nabizadė ir jo vadovaujama delegacija. skaityti »

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka tapo asocijuotąja EBLIDA nare

2016 m. Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka tapo Europos bibliotekų, informacijos ir dokumentacijos asociacijų biuro (angl. European Bureau of Library, Information and Documentation Associations, EBLIDA) asocijuotąja nare. skaityti »

Pramonininkai LPK prezidentu perrinko R. Dargį

Gegužės 11 d. Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) antrai ketverių metų prezidento kadencijai perrinko Robertą Dargį. skaityti »

Gerinamos sąlygos įsteigtoms naujoms įmonėms

Siekdama pagerinti naujai steigiamoms ir sparčiai augančioms įmonėms verslo aplinką Europos mastu, Europos Komisija (EK) paskelbė viešąsias konsultacijas ir kviečia pareikšti nuomonę. skaityti »

Populiarusis BMW elektromobilis „BMW i3“ nuvažiuos iki 50 proc. toliau

Koncernas BMW paskelbė, kad šią vasarą rinkai pasiūlys naują savo premium klasės elektromobilio „BMW i3“ versiją su talpesne baterija, kuri idealiomis sąlygomis leidžia įveikti atstumą iki 300 kilometrų. skaityti »

Nacionalinė biblioteka parengė virtualią parodą „Eduardas Volteris. Gyvenimas dokumentuose“

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka parengė virtualią parodą, skirtą Eduardo Volterio 160-osioms gimimo metinėms paminėti. skaityti »

Nukaldintas pirmasis sostinę pristatantis medalis garsins legendą apie Vilnių

Sostinės Vinco Kudirkos aikštėje šiandien iškilmingai pristatytas pirmasis Vilnių reprezentuojantis suvenyrinis medalis. skaityti »