Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Įvyko projekto „Bibliotekos pažangai 2“ įgyvendinimo priežiūros grupės posėdis

Gegužės 3 dieną buvo surengtas Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos projekto „Bibliotekos pažangai 2“ įgyvendinimo priežiūros grupės posėdis. skaityti »

Atvertos naujos galimybės vėjo jėgainėms

Vėjo energetikos rinkoje atsiveria nauji horizontai – šis sektorius sėkmingai įveikė pagrindines technologines kliūtis ir tai gali ne tik paspartinti vėjo jėgainių parkų plėtrą, bet ir sudaryti sąlygas generuoti rezervinę elektros energiją. skaityti »

Darbą pradėjo nauja Finansų rinkų komisija

Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidiumo posėdžio nutarimu suformuota nauja Finansų rinkų komisija. Jos pirmininku paskirtas Lietuvos bankų asociacijos prezidentas ir LVK viceprezidentas Stasys Kropas. skaityti »

Europos dieną siūloma pasitikrinti savo žinias „Europos egzamine“

Gegužės 9 d. Lietuvoje vyks „Europos egzaminas“, kuriame dalyviai galės pasitikrinti savo žinias apie Europos Sąjungą. Dėl Europos Sąjungos žinovo titulo varžysis moksleiviai, studentai, verslo įmonių darbuotojai, valstybės tarnautojai ir visi norintys Lietuvos gyventojai. skaityti »

Nacionalinėje bibliotekoje svečiavosi JAV ambasadorė Lietuvoje

Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje lankėsi Jungtinių Amerikos Valstijų ambasadorė Lietuvoje Deborah A. McCarthy. skaityti »

Atliekų tvarkymo sektoriuje laukia svarbios permainos – kuriama apskaitos informacinė sistema

Š. m. balandžio 26 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija pasirašė projekto „Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos sukūrimas“ įgyvendinimo sutartį. skaityti »

Nacionalinė biblioteka ir Vilniaus miesto savivaldybė pasirašė ketinimų protokolą

Gegužės 3 d. Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje įvyko diskusija „Išmani biblioteka – urbi et orbi“, kurios metu buvo pasirašytas ketinimų protokolas dėl Nacionalinės bibliotekos ir Vilniaus miesto savivaldybės bendradarbiavimo. skaityti »

Gyventojų piniginėse – baltų simbolika paženklintos monetos

Lietuvos banko į apyvartą išleistos 2 eurų proginės monetos nacionalinėje pusėje iškaldintas vienas ryškiausių baltų kultūros simbolių – gintaro skridinys-amuletas. skaityti »

R. Dargis: turime pasirinkti sritis, kuriose siekiame būti geriausi

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas Robertas Dargis sako, kad Lietuva pasaulio mastu negarsėja konkrečiais produktais ir paslaugomis, todėl didžiausią sėkmę gali garantuoti ilgalaikių prioritetų nustatymas ir konkrečių sričių stiprinimas. skaityti »