Lietuvos gyventojai nelinkę pasitikėti reklama socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2015 m. spalio 7 d. trečiadienis

Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, juose skelbiama reklamine informacija pasitiki mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų. Kur kas patikimesnėmis jie laiko tradicines reklamas televizijoje ar laikraščiuose, o pačiomis patikimiausiomis – pažįstamų rekomendacijas. Jomis pasikliauja apie 80 proc. naudotojų. Vis dėlto, kad ir kokia patikima atrodytų informacija, ją pamatę ar išgirdę pirkti prekių ar paslaugų naudotojai neskuba, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

Pačia patikimiausia reklama Lietuvos gyventojai laiko iš draugų ir šeimos narių gautas rekomendacijas – jomis iš dalies arba visiškai pasitiki 78 proc. apklaustųjų. 55 proc. pasikliauja informacija, skelbiama įmonių interneto svetainėse, o 53 proc. – atsiliepimais, kuriais internete pasidalijo kiti naudotojai.

Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 78, internete skelbiamais naudotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai.

„Prisotintoje reklamos rinkoje nėra vienos taisyklės, kurios laikydamasis verslas galėtų pasiekti maksimalaus rezultato. Tačiau tyrimo duomenys leidžia teigti, kad prekės ir paslaugos gali kalbėti pačios už save – naudotojai linkę dalintis įspūdžiais tiek gyvai bendraudami su draugais ir šeima, tiek brūkštelėti atsiliepimą naršydami internete“, – sako Inga Ilkytė, „ACNielsen Baltics“ direktorė.

Pasak I. Ilkytės, apklausos duomenys taip pat parodė, kad ir Lietuvoje, ir visoje ES reklamine informacija, skelbiama populiariuose socialiniuose tinkluose, iš dalies arba visiškai pasitiki mažiau nei trečdalis gyventojų – atitinkamai 31 ir 32 procentai.

„Skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius. Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs. Todėl pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė“, – svarsto I. Ilkytė. Jos teigimu, vartotojai kur kas labiau linkę tikėti tradicinėmis televizijoje ir laikraščiuose skelbiamomis reklamomis. Tokių gyventojų Lietuvoje atitinkamai buvo 39 ir 42 proc., o ES – 45 ir 44 procentai.

Vis dėlto, reklaminė informacija, kad ir kokia patikima atrodytų, imtis veiksmų ir įsigyti prekę ar paslaugą Lietuvos gyventojus paskatina ne visada. Kaip rodo tyrimo duomenys, sulaukę šeimos ar draugų rekomendacijų veiksmų visuomet imasi 12, o kartais – 61 proc. Lietuvos gyventojų. Tokių gyventojų dalis visoje ES atitinkamai siekia 21 ir 57 procentus.

Visos kitos reklamos formos nedelsiant imtis veiksmų paskatina 5 proc. arba mažiau Lietuvos ir 10 proc. arba mažiau ES gyventojų. Tarp tokių reklamos formų – ir reklama socialiniuose tinkluose. Nieko nelaukus įsigyti prekę ar paslaugą ji paskatina 2, o kartais įsigyti – 37 proc. vartotojų Lietuvoje. Tokių gyventojų visoje ES yra atitinkamai 4 ir 38 procentai.

Naudotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, turinčių prieigą prie interneto.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Keturios priežastys, kodėl Lietuvos įmonėms atėjo metas augti

Prieš porą metų stebėjome įmonių kūrimo bumą. 2013 metais buvo įkurta daugiau negu 11,5 tūkstančio mažų ir vidutinių įmonių, 2014 metais – daugiau negu 12 tūkstančių. skaityti »

Mažinamos tarptautinio tarptinklinio ryšio paslaugų Europos Sąjungoje kainos

Nuo 2016 m. balandžio 30 d. visoje Europos Sąjungoje (ES) mažinamos tarptautinio tarptinklinio ryšio paslaugų (roaming‘o) kainos vartotojams. skaityti »

Baltijos šalių verslininkų prioritetai – inovacijos, produktyvumas ir naujos rinkos

Sąnaudų mažinimas, pajėgumų didinimas ar plėtra šiandieninėse rinkose nebėra didžiųjų Baltijos šalių įmonių pagrindiniai uždaviniai norint prisitaikyti prie pasikeitusių geopolitinių ir ekonominių sąlygų. skaityti »

Išrinkta nauja LNTPA valdyba

Balandžio 27 d. visuotiniame Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) susirinkime buvo išrinkta nauja valdyba. skaityti »

BMW pristato ribotos laidos dviračius „BMW Cruise M Bike“

Koncernas BMW išleido ribotos laidos dviračius „BMW Cruise M Bike“, kurie skirti pažymėti kompaktiško sportinio modelio „BMW M2 Coupe“ debiutą. skaityti »

Projekto „Bibliotekos pažangai 2“ nuveikti darbai pristatomi veiklos ataskaitoje

Metų pradžioje Nacionalinė biblioteka kartu su Kultūros ministerija paskelbė kvietimą viešosioms bibliotekoms teikti bendruomenėms skirtų projektų paraiškas daliniam finansavimui gauti. skaityti »

BMW išleis 100 išskirtinės išvaizdos 7 serijos sedanų

Vokietijos koncernas BMW ketina išleisti savo šimtmečio jubiliejui skirtus 7 serijos modelius su „BMW Individual“ paketu. skaityti »

Gyvūnų globos organizacija „Lesė“ rengė jau tradicija tapusią sterilizacijos akciją

Kovo 29–balandžio 8 dienomis Vilniaus apskrityje gyvūnų globos organizacija „Lesė“ jau trečius metus iš eilės rengė jau beveik tradicine tampusią nemokamos sterilizacijos akciją beglobiams gyvūnams. skaityti »

Atidaroma Prezidento Valdo Adamkaus biblioteka

Balandžio 29-oji bus istorinė diena – Kaune po restauracijos atidaroma Prezidento Valdo Adamkaus biblioteka-muziejus. skaityti »

Greitį mėgstančius vairuotojus drausmins išmanieji šviesoforai

Pernai valstybinės reikšmės keliuose buvo įdiegta naujovė – išmanieji šviesoforai, kurie į greičio viršijimą reaguoja raudonu signalu. Įvertinus jų efektyvumą, per artimiausius trejus metus tokių šviesoforų gerokai padaugės. skaityti »