Jaunimo reikalų departamentas įgyvendina projektą „Jaunimo ir vaikų konsultavimo bei informavimo paslaugų teikimas viešojoje e–erdvėje“, kurio tikslas – įdiegti inovatyvius ir pažangius sprendimus elektroninėje erdvėje siekiant pagerinti vaikų ir jaunimo socialinei gerovei užtikrinti skirtas priemones ir paslaugas.
Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (JRD) Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis įgyvendina projektą „Jaunimo ir vaikų konsultavimo bei informavimo paslaugų teikimas viešojoje e–erdvėje“, kurio tikslas – įdiegti inovatyvius ir pažangius sprendimus elektroninėje erdvėje siekiant pagerinti vaikų ir jaunimo socialinei gerovei užtikrinti skirtas priemones ir paslaugas.
„Paprastai tariant, šiuo projektu siekiame efektyviau ir kokybiškiau suteikti šiuo metu vaikams ir jaunimui teikiamas paslaugas“, – teigia projekto vadovė Aurelija Trimonytė.
Pavyzdžiui, šiuo metu vieni iš projekto partnerių „Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba“ administruoja pagalbos telefonu vaikų linijos paslaugą, į kurią vaikai gali paskambinti iškilus psichologinėms, smurto ar kito pobūdžio problemoms. Šiuo metu emocinės pagalbos vaikams prieinamumas yra nepakankamas. Trumpuoju numeriu 116111 per mėnesį sulaukiama apie 200 000 skambučių ir tik į 15 000 skambučių atsiliepiama.
„Didžiulis ir vis augantis neatsakytų skambučių skaičius rodo milžinišką psichologinės pagalbos poreikį. Viena iš problemų – didelė dalis skambučių yra melagingi, žaidimų pobūdžio, tačiau šiuo metu veikianti sistema negali iš anksto tokių skambučių identifikuoti ir rūšiuoti. Projekto metu bus sukurta sistema, įspėjanti jei skambina jau melagingai skambinęs abonentas”. – pasakoja A.Trimonytė.
Taip pat bus sukurta informavimo ir konsultavimo sistema, skirta įtėviams ir globėjams. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos specialistai gauna daug paklausimų elektroniniu paštu, telefonu. Šiuo metu tokie elektroniniai laiškai – užklausos nėra sistemingai tvarkomi, todėl atsiranda galimybė, kad iš vieno specialisto pas kitą keliaujantis laiškas pasimes, bus neatsakytas. Automatinė konsultavimo sistema leis reguliuoti informacijos srautus ir padės užtikrinti kokybišką įtėvių ir globėjų informavimą bei konsultavimą.
„Kiekvienais metais JRD skelbia jaunimo organizacijų finansavimo konkursus įvairiems jaunimo organizacijų projektams įgyvendinti. Šiuo metu konkursams pateikiami popieriniai dokumentai, tačiau tai sudaro daug nepatogumų ir sukuria daug techninio darbo administruojant gautus dokumentus. Sukūrus naują e. paslaugą, skirtą elektroniniu būdu teikti ir administruoti tokius projektus, sumažintume darbo tiek jaunimo organizacijoms tiek sau. Organizacijų pateiktas paraiškas vertinantys ekspertai iš kitų miestų, kurie šiuo metu turi atvykti į posėdžius ir paimti jiems skirtas vertinti paraiškas, galės tai padaryti ir internetu. Elektroninė sistema leis viską padaryti paprasčiau ir greičiau.“, – sako A.Trimonytė.
Įgyvendinat projektą „Jaunimo ir vaikų konsultavimo bei informavimo paslaugų teikimas viešojoje e–erdvėje“ bus sukurtos penkios e. paslaugos:
– Pagalbos teikimo vaikams optimizavimas ir plėtra įvairiomis ryšio priemonėmis.
– Informavimo – konsultavimo sistemos, skirtos įtėviams ir globėjams sukūrimas.
– Jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų projektų teikimas ir administravimas.
– Jaunimo informavimas ir konsultavimas.
– Jaunimo darbuotojų sertifikavimas.
Projektas vykdomas Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“, kurį administruoja Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos, lėšomis.