Lietuviai impulsyviai perka patikusią prekę

Publikuota: 2007 m. birželio 5 d. antradienis

visa electron
Apsipirkti lietuviai mieliau eina vieni, o pamatę norimą daiktą neskaičiuoja išleidžiamų pinigų ir pagauti impulso jį perka. Tai atskleidė mokėjimo kortelių organizacijos „Visa Europe“ inicijuota ir prekybos centro „Europa“ tinklapyje vykdyta jo lankytojų apklausa.

Pirmaisiais šių metų mėnesiais organizuotos apklausos rezultatai atskleidė, jog daugiau nei trečdalis (37 proc.) tinklapio lankytojų save apibūdina kaip pirkėją-vienišių. Šio tipo pirkėjui nepatinka blaškytis apsiperkant, jis ilgai vaikšto po parduotuves, kol pamato norimą daiktą ir nesvarstydamas jį įsigyja. Pirkėjas-vienišius prieš eidamas apsipirkti nelinkęs domėtis prekėmis ir niekada negalvoja apie tai, kiek išleis pinigų.

Beveik ketvirtadalis (24 proc.) apklaustųjų įvardino esantys socialiniai pirkėjai. Jie rūpinasi, kad prekė būtų verta kainos ir jos įsigijimui sugaišto laiko, domisi kainomis bei pačiomis prekėmis dar prieš užsukdamas į parduotuves. Apsipirkimas socialiniam pirkėjui nėra hobis, jis geriausiai jaučiasi, jei apsipirkti eina su grupe žmonių, kurių nuomonė jam yra svarbi. Vis dėl to, socialinis pirkėjas ypač impulsyvus, todėl dažnai susigundo pirkiniu iki prasidedant išpardavimams.

Beveik penktadalis (19 proc.) respondentų save apibūdina kaip ypatingą pirkėją. Tai garsius prekės ženklus dievinantis bei puikiai madą jaučiantis pirkėjas. Siekdamas išsiskirti minioje, toks pirkėjas specialiai ieško drabužių, kurių, jo žiniomis, neturi niekas kitas. Jis didžiuojasi savo apsipirkimo sugebėjimais bei laiko juos didžiausia gyvenimo vertybe.

19 proc. pirkėjų – greituoliai

&quote;Renault Spider&quote;
Tiek pat apklaustųjų (19 proc.) nurodė e-santys pirkėjai – grei-tuoliai. Jiems apsipir-kimas – tai lenktynės, kurių tikslas – kuo grei-čiau apsipirkti. Jie mielai apsiperka neto-liese esančiose parduo-tuvėse, bet prieš apsi-spręsdami įsigyti prekę dažnai apsilanko keletoje jų. Jei tenka išleisti sunkiai uždirbtus pinigus, pirkėjas – greituolis verčiau renkasi daiktus, kurie tarnaus ilgą laiką, nei tuos, kurie suteikia laikiną malonumą, pvz. pietus restorane ar laisvalaikio paslaugas.

Tik 1 proc. dalyvavusiųjų apklausoje teigė esantys pirkėjai-slapukai. Tokie pirkėjai labai ryžtingi, nes ši veikla jiems tiesiog neteikia malonumo. Jie ypatingai domisi prekėmis iki eidami apsipirkti, o atsidūrę parduotuvėje greitai įsigyja prekę ir sprunka pro duris. Jų nevilioja specialūs pasiūlymai ir prekės ženklai. Be to, pirkėjai-slapukai griežtai laikosi susiplanuoto biudžeto.

„Šios apklausos metodologija buvo sukurta, siekiant perprasti žmonių apsipirkimo įpročius bei suvokti jų poreikius. Mūsų organizacijai tai ypač svarbu. Tokios žinios padeda kuriant naujus mokėjimo produktus ir paslaugas bei adaptuojant jas skirtingoms žmonių grupėms“ , – sakė „Visa Europe“ vadovas Šiaurės Europos regionui Sven Estvall.

Pasak jo, vartotojų segmentacija pagal jų apsipirkimo įpročius ypač aktuali išsivysčiusiose bei sparčiai besivystančiose šalyse.

„Lietuvos ekonomika auga labai sparčiai. Kartu didėja ir šalies gyventojų perkamoji galia. Tai atsispindi ir itin ženkliai didėjančios išlaidos “Visa„ mokėjimo kortelėmis Lietuvoje. Per metus, iki 2006 m. rugsėjo mėn. pabaigos, šiomis kortelėmis lietuviai prekybos vietose išleido 2,6 mlrd. litų. Tai 67 proc. daugiau nei prieš metus. Esant tokioms tendencijoms, skirtingų vartotojų grupių poreikiai tampa vis svarbesni“, – sakė S. Estwall.

Prekybos centro „Europa“ rinkodaros direktorės Sandros Kivilienės teigimu, apklausos rezultatai iš tiesų atspindi tai, ką kiekvieną dieną galima pamatyti prekybos centruose bei parduotuvėse.

„Apklausą tinklapyje www.europa.lt vykdėme tuo metu, kai mūsų centre buvo išparduodamos žiemos sezono prekės. Tuo metu prekybos centrus lanko žymiai daugiau žmonių, tad iš tiesų gali pastebėti, kad apsipirkdami žmonės elgiasi gana skirtingai. Vieni perka greitai ir daug nesvarstydami, kiti eina iš vienos parduotuvės į kitą, kol įsigyja norimą daiktą. Vieni vaikšto grupelėmis, kiti – po vieną“, – sakė S. Kivilienė.

 Tinklapyje www.europa.lt vykdytoje apklausoje iš viso dalyvavo 420 respondentų.

Šaltinis: www.visaeurope.com
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Šiemet atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis užsienyje padaugėjo penktadaliu

Lietuvos gyventojai šiemet vis dažniau užsienyje naudojosi mokėjimo kortelėmis. skaityti »

„Danske“ bankas stiprina atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis apsaugą JAV

Dėl Jungtinėse Amerikos Valstijose galiojančių žemesnių atsiskaitymų saugumo standartų, nuo balandžio 25 d. „Danske“ bankas šioje šalyje apriboja atsiskaitymus mokėjimo kortelėmis vietose, kuriose operacijos metu nėra reikalaujama įvesti PIN kodą. skaityti »

„MasterCard“ didina mokėjimo kortelių saugumą

Mokėjimo sistema „MasterCard“ sukūrė naują paslaugą – mokėjimo internetu plastikinėmis kortelėmis, skirtomis atsiskaityti internetinėse parduotuvėse, saugumo vertinimą. skaityti »

Mokėjimo kortelių terminalų tinklas sujungs visus policijos komisariatus

SEB bankas policijos patrulių automobiliuose kovo mėn. įrengė 110, o policijos komisariatuose iki kovo mėn. pabaigos įrengs 40 naujų atsiskaitymo mokėjimo kortelėmis terminalų. skaityti »

Jokių lojalumo kortelių didžiuosiuose miestuose neturi tik 1 proc. gyventojų

Tarp didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos – gyventojų tik 1 proc. neturi nė vienos lojalumo kortelės, parodė lojalumo kortelės „Mylimiausia“ partnerių užsakymu atlikta apklausa. skaityti »

Lietuvės dizainerės neįprastos kortelinės–rankinės bus pristatytos mados renginyje Londone

Pirmą kartą Lietuvoje mokėjimo ir kitų kortelių dėklų, kitaip kortelinių, organizuotai parodai Daivos Urbonavičiūtės kurtos kortelinės bus demonstruojamos Londono mados renginyje „London Fashion Weekend“. skaityti »

Ūkio banko klientų mokėjimo kortelių apyvarta 2011 m. augo ketvirtadaliu

Ūkio banko klientų mokėjimo kortelėmis atliekamų operacijų apimtys auga. skaityti »

Paskelbti mažieji gražiausios kortelės konkurso laimėtojai

Vakar baigėsi Ūkio banko organizuotas piešinių konkursas, kurio metu vaikai galėjo piešti savo įsivaizduojamą banko kortelę. skaityti »

Banko SNORAS bankroto administratorius peržiūrėjo 420 tūkst. sutarčių, atsisakyta nebūtinų paslaugų

Banko SNORAS bankroto administratorius, vykdydamas Bankroto įstatyme numatytas procedūras, peržiūrėjo 420 tūkst. banko SNORAS sutarčių. skaityti »

Pernai Lietuvos gyventojų naudojimasis mokėjimo kortelėmis užsienyje didėjo dėl tolimųjų reisų vairuotojų, emigrantų ir taupančių keliautojų

Lietuvos banko duomenimis, visų Lietuvos bankų klientai pernai per devynis mėnesius naudodami mokėjimo korteles užsienyje išleido 1,8 mlrd. litų, t. y. maždaug ketvirtadaliu daugiau negu tą patį 2010 metų laikotarpį. skaityti »