Lietuviai impulsyviai perka patikusią prekę

Publikuota: 2007 m. birželio 5 d. antradienis

visa electron
Apsipirkti lietuviai mieliau eina vieni, o pamatę norimą daiktą neskaičiuoja išleidžiamų pinigų ir pagauti impulso jį perka. Tai atskleidė mokėjimo kortelių organizacijos „Visa Europe“ inicijuota ir prekybos centro „Europa“ tinklapyje vykdyta jo lankytojų apklausa.

Pirmaisiais šių metų mėnesiais organizuotos apklausos rezultatai atskleidė, jog daugiau nei trečdalis (37 proc.) tinklapio lankytojų save apibūdina kaip pirkėją-vienišių. Šio tipo pirkėjui nepatinka blaškytis apsiperkant, jis ilgai vaikšto po parduotuves, kol pamato norimą daiktą ir nesvarstydamas jį įsigyja. Pirkėjas-vienišius prieš eidamas apsipirkti nelinkęs domėtis prekėmis ir niekada negalvoja apie tai, kiek išleis pinigų.

Beveik ketvirtadalis (24 proc.) apklaustųjų įvardino esantys socialiniai pirkėjai. Jie rūpinasi, kad prekė būtų verta kainos ir jos įsigijimui sugaišto laiko, domisi kainomis bei pačiomis prekėmis dar prieš užsukdamas į parduotuves. Apsipirkimas socialiniam pirkėjui nėra hobis, jis geriausiai jaučiasi, jei apsipirkti eina su grupe žmonių, kurių nuomonė jam yra svarbi. Vis dėl to, socialinis pirkėjas ypač impulsyvus, todėl dažnai susigundo pirkiniu iki prasidedant išpardavimams.

Beveik penktadalis (19 proc.) respondentų save apibūdina kaip ypatingą pirkėją. Tai garsius prekės ženklus dievinantis bei puikiai madą jaučiantis pirkėjas. Siekdamas išsiskirti minioje, toks pirkėjas specialiai ieško drabužių, kurių, jo žiniomis, neturi niekas kitas. Jis didžiuojasi savo apsipirkimo sugebėjimais bei laiko juos didžiausia gyvenimo vertybe.

19 proc. pirkėjų – greituoliai

&quote;Renault Spider&quote;
Tiek pat apklaustųjų (19 proc.) nurodė e-santys pirkėjai – grei-tuoliai. Jiems apsipir-kimas – tai lenktynės, kurių tikslas – kuo grei-čiau apsipirkti. Jie mielai apsiperka neto-liese esančiose parduo-tuvėse, bet prieš apsi-spręsdami įsigyti prekę dažnai apsilanko keletoje jų. Jei tenka išleisti sunkiai uždirbtus pinigus, pirkėjas – greituolis verčiau renkasi daiktus, kurie tarnaus ilgą laiką, nei tuos, kurie suteikia laikiną malonumą, pvz. pietus restorane ar laisvalaikio paslaugas.

Tik 1 proc. dalyvavusiųjų apklausoje teigė esantys pirkėjai-slapukai. Tokie pirkėjai labai ryžtingi, nes ši veikla jiems tiesiog neteikia malonumo. Jie ypatingai domisi prekėmis iki eidami apsipirkti, o atsidūrę parduotuvėje greitai įsigyja prekę ir sprunka pro duris. Jų nevilioja specialūs pasiūlymai ir prekės ženklai. Be to, pirkėjai-slapukai griežtai laikosi susiplanuoto biudžeto.

„Šios apklausos metodologija buvo sukurta, siekiant perprasti žmonių apsipirkimo įpročius bei suvokti jų poreikius. Mūsų organizacijai tai ypač svarbu. Tokios žinios padeda kuriant naujus mokėjimo produktus ir paslaugas bei adaptuojant jas skirtingoms žmonių grupėms“ , – sakė „Visa Europe“ vadovas Šiaurės Europos regionui Sven Estvall.

Pasak jo, vartotojų segmentacija pagal jų apsipirkimo įpročius ypač aktuali išsivysčiusiose bei sparčiai besivystančiose šalyse.

„Lietuvos ekonomika auga labai sparčiai. Kartu didėja ir šalies gyventojų perkamoji galia. Tai atsispindi ir itin ženkliai didėjančios išlaidos “Visa„ mokėjimo kortelėmis Lietuvoje. Per metus, iki 2006 m. rugsėjo mėn. pabaigos, šiomis kortelėmis lietuviai prekybos vietose išleido 2,6 mlrd. litų. Tai 67 proc. daugiau nei prieš metus. Esant tokioms tendencijoms, skirtingų vartotojų grupių poreikiai tampa vis svarbesni“, – sakė S. Estwall.

Prekybos centro „Europa“ rinkodaros direktorės Sandros Kivilienės teigimu, apklausos rezultatai iš tiesų atspindi tai, ką kiekvieną dieną galima pamatyti prekybos centruose bei parduotuvėse.

„Apklausą tinklapyje www.europa.lt vykdėme tuo metu, kai mūsų centre buvo išparduodamos žiemos sezono prekės. Tuo metu prekybos centrus lanko žymiai daugiau žmonių, tad iš tiesų gali pastebėti, kad apsipirkdami žmonės elgiasi gana skirtingai. Vieni perka greitai ir daug nesvarstydami, kiti eina iš vienos parduotuvės į kitą, kol įsigyja norimą daiktą. Vieni vaikšto grupelėmis, kiti – po vieną“, – sakė S. Kivilienė.

 Tinklapyje www.europa.lt vykdytoje apklausoje iš viso dalyvavo 420 respondentų.

Šaltinis: www.visaeurope.com
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Užsienyje mokėjimo kortelėmis atsiskaitoma daugiau

Praėjusių metų SEB banko klientų atsiskaitymo mokėjimo kortelėmis užsienyje statistika rodo, kad naudojant SEB banke išduotas mokėjimo korteles užsienyje išleista 451 mln. litų, t. y. 8,6 proc. daugiau negu 2011 metais. skaityti »

Ūkio banko mokėjimo kortelių apyvarta per 2012 m. išaugo 23,7 proc.

Ūkio banko klientai vis dažniau naudojasi mokėjimo kortelėmis – tai parodė per praėjusius metus, lyginant su 2011 m., daugiau nei penktadaliu išaugęs operacijų mokėjimo kortelėmis skaičius. skaityti »

„Danske“ banke – privilegijuota mokėjimo kortelė kreditams ir kelionėms

2012 m. lapkričio 6 dieną „Danske“ bankas ir privatiems klientams pradeda siūlyti išskirtinių privilegijų mokėjimo kortelę „MasterCard Platinum“. Verslo klientams kortelė išduodama nuo praėjusių metų lapkričio mėnesio. skaityti »

„MasterCard“ ir „Citibank“ Kinijoje pristatė dvi naujas korteles

Kompanija „MasterCard“ drauge su banko „Citibank“ Kinijos padaliniu pranešė išleidusi dvi naujas kreditines korteles. skaityti »

SEB banko klientai ir naujas banko debeto korteles galės gauti paštu

SEB bankas pristato naujovę rinkoje – nuo šiol banko skyriuje užsisakyta nauja debeto kortelė privatiems klientams gali būti siunčiama paprastuoju arba registruotu paštu Lietuvoje ir užsienyje. skaityti »

Europoje per metus transakcijų „Visa“ kortelėmis atlikta už 1,7 trilijono eurų

Bendrovė „Visa“ Еuropoje išleido 450 mln. debetinių, kreditinių ir komercinių kortelių. skaityti »

Naudojantis verslo kortelėmis užsienyje išleidžiama beveik du kartus daugiau nei Lietuvoje

Per pirmus penkis šių metų mėnesius Lietuvos verslininkai, naudodamiesi banko mokėjimo kortelėmis, užsienyje išleido 1,7 karto daugiau nei Lietuvoje. skaityti »

Ūkio bankas gerina kreditinių mokėjimo kortelių paslaugų sąlygas

Nuo gegužės 15 d., Ūkio bankas keičia kreditinių mokėjimo kortelių paslaugų sąlygas – jos tampa dar palankesnės klientams. Ūkio bankas sumažina minimalios apyvartos dydį, kurį pasiekus, kiekvienam banko klientui suteikiamas nemokamas metinis kreditinės kortelės aptarnavimas. skaityti »

„PayPal“ tobulina atsiskaitymus ne grynaisiais pinigais

„PayPal“ anonsavo technologiją, kuri pakeis JAV atsiskaitymus, o „Visa“ ir „MasterCard“ praras dominuojamas pozicijas. skaityti »

„American Express“ bendradarbiaus su „Twitter“

„American Express“ ruošiasi kortelių turėtojams suteikti galimybę sinchronizuoti savo mokomąsias korteles su „Twitter“. skaityti »