Alternatyvusis ugdymas Lietuvoje: mokyklos jau dirba kitaip

Publikuota: 2012 m. lapkričio 21 d. trečiadienis

Trijų Lietuvos mokyklų devintokai jau trečią mėnesį mokosi kitaip. Keturias dienas per savaitę pasimokę įprastose pamokose, penktadieniais matematikos, fizikos, chemijos ir kitų dalykų mokslus tęsia netoli mokyklų veikiančiose įstaigose: darželiuose, automobilių dirbtuvėse, lentpjūvėse, kompiuterių salonuose ir net „gaisrinėje“. Šalia mokomųjų dalykų žinių jaunuoliai įgyja bendravimo darbo aplinkoje patirties, tampa atsakingesni ir savarankiškesni, pradeda suprasti mokymosi svarbą siekiant svajonių profesijos.

Toks mokymosi būdas, kai įprastas pamokas paįvairina praktinis žinių taikymas, vadinamas produktyviuoju. Nuo šių mokslo metų pradžios jį gali išbandyti Kauno Rokų vidurinės, Kėdainių jaunimo ir Panevėžio rajono Paįstrio Juozo Zikaro vidurinių mokyklų mokiniai. Šios mokyklos laimėjo skelbtą atranką.

Produktyvusis mokymas – viena iš alternatyviojo ugdymo galimybių. Pasak ES remiamo projekto „Alternatyvusis ugdymas“ vadovės Simonos Plienaitytės, kitokie mokymo metodai mokyklose diegiami norint padėti atsiskleisti kiekvienam vaikui, taip pat ir patiriančiam mokymosi sunkumų ar praradusiam motyvaciją.

„Kad vaikas norėtų mokytis ir išmokti, jam turi būti įdomu. Nereikia nė klausti, kas įdomiau judriam paaugliui: fizika mokyklos suole ar fizika praktikoje? Kai mokiniai supranta, kaip realiai veikia vadovėliuose aprašyti dėsniai arba kaip gyvenime pritaikyti sudėtingą formulę, visai kitaip vertina mokymąsi“, - sako S. Plienaitytė.

Dar šešios šalies mokyklos taiko kitus alternatyviojo ugdymo modelius: bendradarbiavimo su socialiniais partneriais ir komunikacijos. Bendradarbiavimo su socialiniais partneriais modelis - tai „vieno langelio“ principu paremta pagalbos vaikui sistema: psichologinių, sveikatos, elgesio ar socialinių problemų turinčiam vaikui padeda ne pavieniai specialistai, o jų komanda. Įgyvendinant komunikacinį modelį kuriama tokia bendravimo ir bendradarbiavimo aplinka tarp mokinių ir mokytojų, kurioje atsižvelgiama net ir paties mažiausio mokinuko nuomonę.

Švietimo ir mokslo ministerijos inicijuoto, Švietimo aprūpinimo centro vykdomo projekto „Alternatyvusis ugdymas“ antrajame etape (2011–2015 m.) minėti trys modeliai bus įgyvendinami dvejus metus. Pasibaigus šiam laikotarpiui alternatyvųjį ugdymą išbandžiusių mokyklų komandos konsultuos ir kitas naujų mokymosi metodų siekiančias įstaigas.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Konkurse „Išmanus miestas III“ VGTU studentai kurs ir tobulins miestų erdves

Jau trečiąjį kartą rengiamas projektas, skatinantis viešojo ir privataus sektorių intensyvų bendradarbiavimą, siekia įgyvendinti Lietuvos savivaldybių planus, pagražinti miestų aplinką, atgaivinti bei pritaikyti erdves pageidaujamai gyventojų veiklai. skaityti »

Užsienyje dirbantys mokslininkai – aktyvūs VU mokslinio gyvenimo dalyviai

Už tarptautinio lygio mokslo laimėjimus ir bendradarbiavimą su Lietuva Švietimo ir mokslo ministerija gruodžio 1 d. apdovanojo penkis užsienyje dirbančius lietuvių kilmės mokslininkus. Keturių iš jų akademinis kelias glaudžiai susijęs su Vilniaus universitetu. skaityti »

Sukurtas ir paviešintas LEU absolventų geografų internetinis žemėlapis

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) geografai sukūrė ir paviešino mūsų aukštosios mokyklos alumnų geografų internetinį žemėlapį. skaityti »

Valstybė tęs savo įsipareigojimus mokytojams

Naujos kadencijos Seimo Švietimo ir mokslo komiteto nariams laikinai pareigas einanti švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė pateikė informaciją apie nueinančios Vyriausybės paruoštą 2017 m. valstybės biudžeto projekto švietimo dalį. skaityti »

Švietimo ir mokslo komitetas pasisako už universitetų tinklo optimizavimą

Seimo Švietimo ir mokslo komitetas bendru sutarimu šiandien pritarė Seimo nutarimo projektui dėl valstybinių universitetų tinklo optimizavimo (XIIP-4819(2). skaityti »

Kodėl mokyklose šalia vadovėlio turi atsirasti ir kompiuterinis žaidimas?

Nors įprastai žaidimus laikome laisvalaikio praleidimo būdu, jie pamažu atkeliauja ir į klases. Mokytojai Lietuvoje pastebi, kad žaidimai praturtina mokymosi procesą, padeda lengviau įsiminti pamokos medžiagą, o svarbiausia – motyvuoja vaikus net labiau nei tradiciniai mokymosi būdai. skaityti »

Verslo konfederacija ir Nacionalinė biblioteka skatins žinių visuomenės ugdymą Lietuvoje

Siekdamos gerinti verslo aplinką, skatinti inovacijas ir puoselėti darnios visuomenės kūrimąsi šalyje, Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka ir Lietuvos verslo konfederacija (LVK) pasirašė bendradarbiavimo susitarimą. skaityti »

Prieš kitų metų egzaminų naujovę – „repeticija“ sostinės vienuoliktokams

Jau nuo kitų metų Lietuvos abiturientai susidurs su nauju vertinimo įrankiu – brandos darbu. skaityti »

Įvyko tarptautinė MENAR mintino skaičiavimo olimpiada 2016

Vilniuje įvyko jau trečioji MENAR olimpiada 2016, kurią organizavo MENAR AKADEMIJA. Šiais metais Olimpiada buvo išskirtinė - šiemet ji paskelbta tarptautine, kadangi dalyvavo ne tik vaikai iš Lietuvos, bet ir iš kitų šalių – Rusijos, Serbijos bei Kazachstano. skaityti »

Už studijas sumokėtas lėšas šiemet atgaus beveik maksimalus skaičius studentų

Geriausiems už mokslą mokantiems bakalauro ir vientisųjų studijų studentams valstybė kompensuoja studijų kainą. skaityti »