Alternatyvusis ugdymas Lietuvoje: mokyklos jau dirba kitaip

Publikuota: 2012 m. lapkričio 21 d. trečiadienis

Trijų Lietuvos mokyklų devintokai jau trečią mėnesį mokosi kitaip. Keturias dienas per savaitę pasimokę įprastose pamokose, penktadieniais matematikos, fizikos, chemijos ir kitų dalykų mokslus tęsia netoli mokyklų veikiančiose įstaigose: darželiuose, automobilių dirbtuvėse, lentpjūvėse, kompiuterių salonuose ir net „gaisrinėje“. Šalia mokomųjų dalykų žinių jaunuoliai įgyja bendravimo darbo aplinkoje patirties, tampa atsakingesni ir savarankiškesni, pradeda suprasti mokymosi svarbą siekiant svajonių profesijos.

Toks mokymosi būdas, kai įprastas pamokas paįvairina praktinis žinių taikymas, vadinamas produktyviuoju. Nuo šių mokslo metų pradžios jį gali išbandyti Kauno Rokų vidurinės, Kėdainių jaunimo ir Panevėžio rajono Paįstrio Juozo Zikaro vidurinių mokyklų mokiniai. Šios mokyklos laimėjo skelbtą atranką.

Produktyvusis mokymas – viena iš alternatyviojo ugdymo galimybių. Pasak ES remiamo projekto „Alternatyvusis ugdymas“ vadovės Simonos Plienaitytės, kitokie mokymo metodai mokyklose diegiami norint padėti atsiskleisti kiekvienam vaikui, taip pat ir patiriančiam mokymosi sunkumų ar praradusiam motyvaciją.

„Kad vaikas norėtų mokytis ir išmokti, jam turi būti įdomu. Nereikia nė klausti, kas įdomiau judriam paaugliui: fizika mokyklos suole ar fizika praktikoje? Kai mokiniai supranta, kaip realiai veikia vadovėliuose aprašyti dėsniai arba kaip gyvenime pritaikyti sudėtingą formulę, visai kitaip vertina mokymąsi“, - sako S. Plienaitytė.

Dar šešios šalies mokyklos taiko kitus alternatyviojo ugdymo modelius: bendradarbiavimo su socialiniais partneriais ir komunikacijos. Bendradarbiavimo su socialiniais partneriais modelis - tai „vieno langelio“ principu paremta pagalbos vaikui sistema: psichologinių, sveikatos, elgesio ar socialinių problemų turinčiam vaikui padeda ne pavieniai specialistai, o jų komanda. Įgyvendinant komunikacinį modelį kuriama tokia bendravimo ir bendradarbiavimo aplinka tarp mokinių ir mokytojų, kurioje atsižvelgiama net ir paties mažiausio mokinuko nuomonę.

Švietimo ir mokslo ministerijos inicijuoto, Švietimo aprūpinimo centro vykdomo projekto „Alternatyvusis ugdymas“ antrajame etape (2011–2015 m.) minėti trys modeliai bus įgyvendinami dvejus metus. Pasibaigus šiam laikotarpiui alternatyvųjį ugdymą išbandžiusių mokyklų komandos konsultuos ir kitas naujų mokymosi metodų siekiančias įstaigas.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Pokyčiai VU rektoriaus komandoje – studijų prorektoriaus pareigas eis doc. dr. Valdas Jaskūnas

Naujus mokslo metus Vilniaus universitete (VU) pasitinka atsinaujinusi rektoriaus komanda: nuo rugsėjo 1 d. studijų prorektoriaus pareigas vietoj filosofijos docentės dr. Nijolės Radavičienės eis indologijos docentas dr. Valdas Jaskūnas, iki šiol vadovavęs VU Orientalistikos centrui. skaityti »

MRU prasidėjo tarptautinė studentų savaitė

Rugpjūčio 29–rugsėjo 4 dienomis Mykolo Romerio universitete (MRU) vyksta tradicinė įvadinė tarptautinių studentų savaitė, kurios metu studentai susipažįsta su universitetu, dalyvauja susitikimuose su administracija, susipažįsta su Lietuva. skaityti »

LEU vaikų darželio „Mažųjų akademija“ laukia vaikų

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) Ugdymo mokslų fakulteto dėstytojai subrandino ir įgyvendino idėją – vaikų darželis „Mažųjų akademija“ jau laukia vaikų. skaityti »

Lietuvos pedagogai semiasi žinių skaitmeniniuose mokymuose

Artėjant rugsėjo pirmajai Lietuvos pedagogai jau pradėjo ruoštis naujiesiems mokslo metams. Labiausiai motyvuoti šalies mokytojai susirinko į Kauną, kur startavo skaitmeninių mokymų programa „Samsung Mokykla ateičiai“. skaityti »

KTU tapo vasaros universitetu kinų moksleiviams

Keturi kinų moksleiviai iš Šenženio miesto Kinijoje dvi savaites šią vasarą praleido Kauno technologijos universitete (KTU) – mokėsi fizikos ir anglų kalbos, kūrė svajonių namus kompiuterine 3D programa, mokėsi šokio ir piešimo. skaityti »

Vilniaus universitetas gerina sąlygas žmonėms su negalia

Vilniaus universitetas (VU) skirs dar daugiau dėmesio negalią turinčių žmonių poreikių užtikrinimui. Siekiama, kad visuose VU padaliniuose galėtų studijuoti ir dirbti asmenys su negalia. skaityti »

Kaip išnaudoti mobiliojo telefono galimybes ugdymo procese?

Įtraukus mobilųjį telefoną į ugdymo procesą, jis ugdytiniams neatrodys toks trokštamas kaip uždraustas vaisius. skaityti »

Ministro pareigos sudomino projekto „Moksleiviai – į Vyriausybę“ jaunuolius

Būti aktyviems, neprarasti pozityvumo ir nuoširdžiai mylėti savo veiklą. To projekte „Moksleiviai – į Vyriausybę“ dalyvaujantiems klaipėdietei Klaudijai Lukošiutei ir Lukui Neverdauskui iš Šilalės linkėjo socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė. skaityti »

Kaip pagal moksleivio amžių parinkti telefoną, planšetę ar kompiuterį?

Išmaniojo įrenginio pasirinkimas prieš mokslo metus kelia nemažai klausimų ir moksleiviams, ir jų tėvams. Kas ir kokioje situacijoje pravers labiau – telefonas, planšetė ar kompiuteris? skaityti »

Vilniaus licėjaus mokinys Tarptautinėje informatikos olimpiadoje Kazanėje pelnė bronzos medalį

28-ojoje tarptautinėje informatikos olimpiadoje, rugpjūčio 12–19 dienomis vykusioje Kazanėje (Rusija), Vilniaus licėjaus vienuoliktokas Jonas Pukšta pelnė bronzos medalį. skaityti »