Alternatyvusis ugdymas Lietuvoje: mokyklos jau dirba kitaip

Publikuota: 2012 m. lapkričio 21 d. trečiadienis

Trijų Lietuvos mokyklų devintokai jau trečią mėnesį mokosi kitaip. Keturias dienas per savaitę pasimokę įprastose pamokose, penktadieniais matematikos, fizikos, chemijos ir kitų dalykų mokslus tęsia netoli mokyklų veikiančiose įstaigose: darželiuose, automobilių dirbtuvėse, lentpjūvėse, kompiuterių salonuose ir net „gaisrinėje“. Šalia mokomųjų dalykų žinių jaunuoliai įgyja bendravimo darbo aplinkoje patirties, tampa atsakingesni ir savarankiškesni, pradeda suprasti mokymosi svarbą siekiant svajonių profesijos.

Toks mokymosi būdas, kai įprastas pamokas paįvairina praktinis žinių taikymas, vadinamas produktyviuoju. Nuo šių mokslo metų pradžios jį gali išbandyti Kauno Rokų vidurinės, Kėdainių jaunimo ir Panevėžio rajono Paįstrio Juozo Zikaro vidurinių mokyklų mokiniai. Šios mokyklos laimėjo skelbtą atranką.

Produktyvusis mokymas – viena iš alternatyviojo ugdymo galimybių. Pasak ES remiamo projekto „Alternatyvusis ugdymas“ vadovės Simonos Plienaitytės, kitokie mokymo metodai mokyklose diegiami norint padėti atsiskleisti kiekvienam vaikui, taip pat ir patiriančiam mokymosi sunkumų ar praradusiam motyvaciją.

„Kad vaikas norėtų mokytis ir išmokti, jam turi būti įdomu. Nereikia nė klausti, kas įdomiau judriam paaugliui: fizika mokyklos suole ar fizika praktikoje? Kai mokiniai supranta, kaip realiai veikia vadovėliuose aprašyti dėsniai arba kaip gyvenime pritaikyti sudėtingą formulę, visai kitaip vertina mokymąsi“, - sako S. Plienaitytė.

Dar šešios šalies mokyklos taiko kitus alternatyviojo ugdymo modelius: bendradarbiavimo su socialiniais partneriais ir komunikacijos. Bendradarbiavimo su socialiniais partneriais modelis - tai „vieno langelio“ principu paremta pagalbos vaikui sistema: psichologinių, sveikatos, elgesio ar socialinių problemų turinčiam vaikui padeda ne pavieniai specialistai, o jų komanda. Įgyvendinant komunikacinį modelį kuriama tokia bendravimo ir bendradarbiavimo aplinka tarp mokinių ir mokytojų, kurioje atsižvelgiama net ir paties mažiausio mokinuko nuomonę.

Švietimo ir mokslo ministerijos inicijuoto, Švietimo aprūpinimo centro vykdomo projekto „Alternatyvusis ugdymas“ antrajame etape (2011–2015 m.) minėti trys modeliai bus įgyvendinami dvejus metus. Pasibaigus šiam laikotarpiui alternatyvųjį ugdymą išbandžiusių mokyklų komandos konsultuos ir kitas naujų mokymosi metodų siekiančias įstaigas.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Vilniaus universitetas laukia pusantro tūkstančio archeologų

Vilniaus universitete (VU) rugpjūčio 31–rugsėjo 4 d. vyks Europos archeologų asociacijos kongresas. skaityti »

SMK įgyvendina projektą Afrikoje

Š. m. rugpjūčio 08–12 d. Socialinių mokslų kolegijos Tarptautinių studijų vadovas Marius Zalieckas, strateginės plėtros vadovė Reda Mikalauskaitė bei projekto „Atrask save“ jaunimo garantijų iniciatyvos koordinatorė Inga Kulikauskė vedė mokymus Ganos, Ugandos bei Kenijos jaunimo darbuotojams apie karjeros konsultavimo paslaugų teikimą vietiniam jaunimui. skaityti »

Profesines mokyklas jau pasirinko tūkstančiu daugiau jaunuolių nei pernai

Auga besirenkančių profesines mokyklas skaičius: rugpjūčio vidurio duomenimis, šiemet mokymąsi profesinėse mokyklose jau yra pasirinkę 14,3 tūkst. mokinių, t. y. sulaukta per tūkstantį arba 7 proc. daugiau priėmimo prašymų nei pernai tuo pat metu. skaityti »

Rugsėjo pirmajai artėjant: programėlės padėsiančios greičiau sugrįžti į mokslus

Programos „Samsung Mokykla ateičiai“ kūrėjai moksleiviams rekomenduoja nemokamas edukacines programėles. skaityti »

VDU studentėms – vardinės „Thermo Fisher Scientific“ stipendijos

Stipendijos tikslas – gabius bei motyvuotus VDU studentus, studijuojančius su biotechnologijomis ar UAB „Thermo Fisher Scientific Baltics“ veikla susijusius mokslus ir kryptingai gilinančius šių sričių žinias, skatinti dalyvauti moksliniuose tyrimuose ir siekti karjeros. skaityti »

Mokyklose populiarėjančios elektroninės pratybos lengvina vaikų kuprines

Elektroninių pratybų kūrėjai skaičiuoja, kad šiemet Lietuvoje elektronines pratybas naudos 4 kartus daugiau mokyklų, nei praėjusiais mokslo metais. Prekybininkai pastebi, kad mokymosi skaitmenizavimas daro įtaką ir apsipirkimui prieš rugsėjo pirmąją. skaityti »

Vėžio registras leis efektyviau vykdyti mokslinius tyrimus ir kovoti su onkologinėmis ligomis

Švietimo ir mokslo ministerijos siūlymu Vyriausybė įsteigė Vėžio registrą. Nacionalinė duomenų bazė sudarys sąlygas Lietuvos mokslininkams efektyviau tirti onkologinius susirgimus ir siūlyti naujus problemų sprendimo būdus. skaityti »

Į mokyklinuko kuprinę – ne tik sąsiuvinis, bet ir kompiuteris

Artėjant mokslo metų pradžiai, į mokyklas vaikus išleidžiantys tėvai skirstosi į dvi barikadų puses. Vieni skuba mokyklinuko kuprinę sukrauti iki rugsėjo 1-osios, kiti kantriai laukia, kol praėjus bumui mokykliniams reikmenims bus pradėtos taikyti nuolaidos, tad prieš mokyklą įsigyja tik pačias būtiniausias priemones. skaityti »

Iš Sibiro grįžęs VDU doktorantas: istoriniai įvykiai padeda perprasti dabartį

Ekspedicija „Misija Sibiras“ reiškia daugiau nei dviejų savaičių trukmės išbandymą tvarkant Lietuvos tremtinių kapavietes – tai pilietinės raiškos būdas, skatinantis diskusijas apie istorinės atminties svarbą ir ugdantis sąmoningumą istoriją vertinti su didele atsakomybe bei pagarba. skaityti »

Magistrantūra naujai: šiandien nebereikia vienodas kompetencijas turinčių specialistų

„Šiandien problemos tokios kompleksinės, kad jų neįmanoma išspręsti turint tik siaurą išsilavinimą“, – teigia Jurgita Šiugždinienė, Kauno technologijos universiteto (KTU) studijų prorektorė. Pasak jos, tyrimai ir pasaulinės tendencijos rodo, kad rinkai nebereikia daug vienodas kompetencijas turinčių specialistų, kuriems sunku išsiskirti iš kitų. skaityti »