„Anglistics in Lithuania“ – mokslininkų dovana anglistikos Lietuvoje 90-mečiui

Publikuota: 2014 m. sausio 15 d. trečiadienis

VU Filologijos fakulteto Kanados auditorijoje pristatytas bendras grupės anglistų darbas – Anglijoje, „Cambridge Scholars Publishing“ leidykloje, ką tik publikuotas mokslinių straipsnių rinkinys svarbiausiomis kontrastyvinės lingvistikos, vertimo, sociolingvistinėmis ir kalbos didaktikos temomis. Knyga „Anglistics in Lithuania: Cross-Linguistic and Cross-Cultural Aspects of Study“ tarsi apibendrina daugumą sričių, kuriose dirba šių dienų anglistai. Leidinio mokslinės redaktorės – doc. dr. Inesa Šeškauskienė ir doc. dr. Jonė Grigaliūnienė. Knygą recenzavo dvi profesorės iš Vokietijos – prof. Amei Koll-Stobbe iš Greifsvaldo universiteto ir prof. Renate Haas iš Kylio universiteto.

„Anglistics in Lithuania“ – maloni akiai knyga. Kietais viršeliais, ramių melsvų tonų, ant aplanko – žymaus lietuvių egzilio dailininko Kazimiero Varnelio darbo reprodukcija: minimalistinė grafinė figūra, vaizduojanti, kaip jis pats įvardijo, tėviškės namų stogą. Tokia dailininko intencija atliepia ir knygos autorių sumanymą: apgaubti, tačiau neišsemti anglistikos temas, parodyti jų sąsajas su Europos ir pasaulio tyrėjų darbais, neužmirštant atskleisti, kaip ši sritis turtina Lietuvos mokslo erdvę.

Mokslinių straipsnių temomis siekta aprėpti tai, kas šiandien aktualu anglistikoje. Bene plačiausiai apžvelgti tarpkalbiniai tyrimai. Atkreiptas dėmesys, pavyzdžiui, į lingvistinius reiškinius, aptinkamus atliekant teksto analizę prieš vertimą ir verčiant, plačiai aptarta ekonominio, akademinio diskurso konceptualizacija anglų ir lietuvių kalbose, kalbiniai ir semiotiniai britų ir lietuvių reklamos aspektai. Visos šios temos glaudžiai susijusios su kultūrine ir socialine kalbančiųjų ir rašančiųjų patirtimi. Aptartos giminės raiškos problemos iš generatyvinės gramatikos pozicijų, neliko nepastebėti socialinių diskursų skirtumai, jų ideologiniai aspektai.

Šiuolaikinės anglistikos Lietuvoje neįmanoma įsivaizduoti be akademinio anglų filologijos aspekto. Studentų filologinių įgūdžių ugdymo problemoms ir gana naujai, mokinio kalbos (angl. learner language) tyrimų, sričiai skirta antroji knygos dalis. Joje aptariamos tokios akademiniam kontekstui būdingos temos: autoriaus raiška akademiniame rašyme, lūžio sakiniai ir jų vertimo galimybės, sakinių junglumo problemos, pasikartojančios žodžių sekos, tekstynų lingvistikos duomenimis paremti struktūriniai jungiamųjų žodžių ypatumai ir plačiai vartojamų žodžių semantinių reikšmių analizė, besimokančiųjų anglų kalbos kaip svetimosios kalbos ypatumai.

Knygos trečiojoje dalyje apžvelgtas edukologinis anglistikos aspektas, atskleista kalbos mokymo ir studijuojamos kalbos kultūros sąveika, aptarti kai kurie anglų kalbos tarties mokymo modeliai. Apibendrinant galima teigti, jog ryškiausia straipsnių gija – kalbos ir sociumo santykis, kalbos socialinė raiška. Komunikaciniai kalbos tyrimai glaudžiai siejasi su kultūros, tradicijos aspektais ir grindžiami gyvąja vartosena.

Straipsniuose atspindėta ir milžiniška šiuolaikinių technologijų įtaka filologinių tyrimų krypčiai: tekstynai, statistinio duomenų apdorojimo galimybės iš esmės pakeitė anglistikos vaizdą Lietuvoje – filologijos tyrimų spektras labai išsiplėtė, duomenų patikimumas leidžia užtikrinti aukščiausius moksliniams tyrimams keliamus reikalavimus.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

VGTU studentai kels Vilnių į virtualią realybę

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) jau trečią kartą vieši Žilvinas Lilas – Kelno (Vokietija) medijų meno akademijos profesorius, vienas iš Paidia instituto Kelne įkūrėjų, ketverius metus dirbęs kompanijoje „Disney“, nuo 2004 m. dėstantis akademinei bendruomenei, verslo ir vyriausybinėms institucijoms daugiau nei dešimtyje šalių. skaityti »

7 patarimai abiturientams, kaip pasirinkti tinkamas studijas

Jau greitai Lietuvos abiturientai ne tik laikys brandos egzaminus, bet ir darys vieną svarbiausių sprendimų savo gyvenime – rinksis studijas ir kartu ir būsimą karjeros kelią. skaityti »

„LOGO“ olimpiada atskleidė tendenciją: vis daugiau merginų renkasi IT mokslus

Programavimą renkasi vis daugiau merginų. Tokią tendenciją išryškino šių metų „LOGO“ konkursas ir olimpiada, kurioje dalyvavo 106 antrų-aštuntų klasių mergaitės. skaityti »

Garsiniai skaitymai supažindins su geriausiomis 2016 m. knygomis vaikams

Pasakos prieš miegą – įprastas dalykas. O jei pasaka pradėtume rytą? skaityti »

Vaikų knygos dieną bus apdovanoti labiausiai nusipelnę vaikų literatūros kūrėjai

Nacionaliniame dramos teatre, iškilmingai bus apdovanoti 2016 m. labiausiai nusipelnę vaikų literatūros kūrėjai: rašytojai, iliustruotojai, vertėjai, taip pat skaitymo skatinimo specialistai ir tyrinėtojai. skaityti »

Tyrimas atskleidė, kaip pedagogai žada sudominti šiuolaikinį mokinį

Skaitmeninės technologijos skinasi kelią į mokyklas ir gali atverti daugiau galimybių tiek mokiniams, tiek mokytojams, rodo bendrovės „Samsung“ vykdyta mokytojų apklausa Vokietijoje. skaityti »

VDU bus įkurtas pirmasis Lietuvoje Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras

Bendradarbiaujant su italų mokslininkais ir sekant Australijos, D. Britanijos ir kitų šalių pavyzdžiu, Lietuvoje bus steigiamas pirmasis Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras – Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) laimėjo šio centro kūrimui skirtą Europos Komisijos (EK) remiamą projektą, finansuojamą pagal Europos tyrimų ir inovacijų programą „Horizon 2020“. skaityti »

VU profesorius – pirmasis Lietuvos mokslininkas, gavęs prestižinę Europos mokslo tarybos dotaciją

Vilniaus universiteto (VU) Gyvybės mokslų centro Biotechnologijos instituto profesoriui Sauliui Klimašauskui paskirta prestižinė, 2,5 mln. eurų siekianti Europos mokslo tarybos (EMT) dotacija patyrusiems mokslininkams (angl. European Research Council Advanced Grant). skaityti »

Vilniaus universitete gimsta tradicija teikti Atminties diplomus

„Grįžtanti atmintis – Recovering Memory“. Taip pavadintas Vilniaus universiteto (VU) projektas, kuriuo siekiama prisiminti ir pagerbti tuos bendruomenės narius, studentus ir darbuotojus, kurie dėl permainingos Lietuvos istorijos, totalitarinių režimų ar vietos žmonių kolaboravimo buvo pašalinti iš universiteto, neteko galimybės baigti studijas, įgyti išsilavinimą, tęsti mokslinius tyrimus, pedagoginę ar kitą su universitetu susijusią veiklą. skaityti »

Tautinių mažumų departamentas skelbia baigiamųjų mokslo darbų konkursą

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės skelbia baigiamųjų mokslo darbų Lietuvos tautinių mažumų tematika konkursą. skaityti »