Apdovanoti geriausiai lietuvių kalbą mokantys moksleiviai ir jų mokytojai

Publikuota: 2011 m. kovo 17 d. ketvirtadienis

Lietuvos Respublikos Seimo rūmuose apdovanoti ketvirtą kartą vykusio nacionalinio lietuvių kalbos konkurso „Švari kalba – švari galva“ nugalėtojai ir jų mokytojai.

Lietuvių kalbos konkurso nugalėtoja šeštų klasių grupėje tapo Vismantė Čereškaitė iš Panevėžio "Šaltinio" pagrindinės mokyklos. Geriausiai tarp septintokų pasirodė Giedrius Pakalka iš Ignalinos Česlovo Kudabos pagrindinės mokyklos. Tarp aštuntokų raštingiausia moksleive tapo Aurelija Bylaitė iš Panevėžio "Šaltinio" pagrindinės mokyklos. Geriausiai lietuvių kalbą mokančia devintoke pripažinta Gabija Gintautaitė iš Kauno Jono Jablonskio gimnazijos. Tarp dešimtų klasių moksleivių nepralenkiama buvo Gabrielė Mantuškaitė iš Panevėžio 5-osios vidurinės mokyklos.

„Labiausiai tautą iš kitų išskiria kalba ir raštas, be šių dalykų tauta netenka savo savitumo, silpsta jos kultūra, tradicijos. Galiausiai tokia tauta išnyksta visai. Šiandien gyvename globaliame pasaulyje, ypatingomis sąlygomis, kai technologijos vystosi itin sparčiai. Vis dažniau skaitome ne knygas ar laikraščius, žurnalus, bet elektronines šių leidinių versijas. Laiškus popieriuje keičia virtualūs laiškai bei trumposios žinutės, kuriose dominuoja įvairūs žodžių trumpiniai, dariniai, nuo raidžių nutirpsta nosinės, varnelės, brūkšneliai – akivaizdu, jog darosi įprasta rašyti su klaidomis. Džiugu, kad šiuo konkursu „Švari kalba – švari galva“ buvo atkreiptas dėmesys į lietuvių kalbą“, - sveikindama konkurso nugalėtojus sakė Seimo Pirmininkė Irena Degutienė.   

Nacionaliniame konkurse „Švari kalba – švari galva“ savo lietuvių kalbos žinias, naudojant informacines technologijas, pasitikrinti panoro daugiau nei aštuoni su puse tūkstančio 6-10 klasių moksleivių iš visos Lietuvos. Šiemet pirmą kartą konkursas vyko dviem etapais. Pirmasis etapas vyko vasario 21 -25 ir 28 dienomis – tuomet vaikai konkurso užduotis sprendė savo mokyklų kompiuterių klasėse. Į antrąjį konkurso etapą, kuris vyko kovo 16 dieną Vilniuje, iš kiekvienos klasės buvo pakviesta po 20 geriausiai testus atlikusių moksleivių.

Šiemet aktyviausi konkurso dalyviai buvo Kalvarijos ir Vilniaus miestų mokiniai, jie sudarė beveik 14 procentų visų konkurso dalyvių. Taip pat aktyvūs buvo Panevėžio ir Šiaulių miestų moksleiviai.

Kalvarijos gimnazija tapo aktyviausia konkurse dalyvavusia mokymo įstaiga – kompiuterį lietuviškai prakalbinti bandė net 596 šios mokyklos moksleiviai. Taip pat daug mokinių dalyvavo iš sostinėje esančio Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro, Panevėžio „Aušros“ bei Vilniaus „Senvagės“ vidurinių mokyklų.

 „Pastebėjau, jog moksleiviai kasmet vis aktyviau dalyvauja konkurse, kaskart sulaukiame vis didesnio dalyvių skaičiaus. Šiemet ypač daug mokinių savo žinias pabandė pasitikrinti iš anksto –  atliko bandomąsias konkurso užduotis. Toks atsakingas vaikų požiūris į savo gimtąją kalbą – sveikintinas. Tad nenuostabu, kad kai kurie moksleiviai į visus 25 testo klausimus atsakė per trumpiau nei 5 minutes“, - džiaugėsi Valstybinės lietuvių kalbos komisijos pirmininkė Irena Smetonienė.

Moksleiviai bei juos konkursui ruošę pedagogai apdovanoti atminimo diplomais bei konkurso organizatorių ir partnerių įsteigtomis dovanomis: knygomis, elektroninėmis knygomis, programine įranga, USB atmintinėmis, žodžių stalo žaidimais, muzikinėmis kompaktinėmis plokštelėmis, suvenyrais.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Stipriausi Lietuvos universitetai imasi atsakomybės gerinti studijų kokybę ir didinti mokslo pažangą

Keturių šalies aukštųjų mokyklų vadovai pasirašė ketinimų protokolą įkurti Universitetų pažangos konferenciją (UPK). skaityti »

Pažymiai neatspindi tikrojo mokinių talento ir jų gabumų

Siekti kuo aukštesnio įvertinimo šiandienėje švietimo sistemoje jau tapo įprasta. Dešimtukas ar kitas teigiamas pažymys, daugelio nuomone, parodo ir įprasmina vaiko gabumus bei pastangas siekiant mokslo aukštumų. skaityti »

Valstybės finansavimas mokslui bus aiškiau susietas su rezultatais

Tikslinamas mokslo ir studijų finansavimo modelis, pagal jį valstybės finansavimas mokslo institucijoms labiau priklausys nuo rezultatų. skaityti »

Mokslininkas iš Vokietijos supažindino su naujausiais informatikos tyrimų metodais švietimo srityje

Spaudoje daugėja pranešimų, pamąstymų apie informatikos mokymo atnaujinimą Lietuvos mokyklose, apie technines galimybes. skaityti »

VU mokslininkų sukurtas prietaisas gali padėti laiku pastebėti širdies ligas

Remiantis statistika, Lietuva patenka tarp tų Europos Sąjungos šalių, kuriose mirtingumas nuo širdies ir kraujagyslių ligų yra vienas didžiausių. skaityti »

Profesinis mokymas atsinaujina: mokytojai stažuosis verslo įmonėse

Švietimo ir mokslo ministerija kviečia profesinio mokymo įstaigas, darbdavių asociacijas teikti paraiškas profesijos mokytojų technologinėms kompetencijoms tobulinti. skaityti »

Stresas yra neatsiejama gyvenimo dalis, būtina pažangos ir tobulėjimo sąlyga

Sausio mėnesis studentams primena ne tik apie didžiausių metų švenčių pabaigą, bet ir egzaminų sesijos pradžią. Net ir patiems gabiausiems studentams ilgos atsiskaitymų savaitės kelia nerimą, stresą ir nuovargį. skaityti »

Ministrė J. Petrauskienė: aukštųjų mokyklų tinklo konsolidacija – prielaida kilti dėstytojų atlyginimams

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė susitiko su Lietuvos aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų susivienijimo (LAMPSS) atstovais. skaityti »

MRU Teisės fakultetas padės kelti advokatų ir advokatų padėjėjų kvalifikaciją

Mykolo Romerio universitetas (MRU) tapo pirmąja institucija, kurią Lietuvos advokatūra akreditavo kaip galinčią vykdyti Advokatūros pripažįstamus kvalifikacijos kėlimo mokymus advokatams bei advokatų padėjėjams. skaityti »

VU bioinformatikų sukurtiems modeliams pasaulyje nebuvo lygių

VU Gyvybės mokslų centro bioinformatikai triumfavo pernai vykusiame konkurse CAPRI (angl. Critical Assessment of Predicted Interactions). skaityti »