Aukštųjų mokyklų priežiūros tvarka pabrėžia prievolę informuoti visuomenę

Publikuota: 2012 m. lapkričio 29 d. ketvirtadienis

Vyriausybė patvirtino aukštųjų mokyklų veiklos valstybinės priežiūros tvarką. Jos paskirtis – stebėti švietimo ir mokslo prieinamumą ir kokybę, skatinti aukštąsias mokyklas tobulėti, jas konsultuoti ir vertinti jų veiklą. Nuolatinė stebėsena leis įvertinti sisteminių pokyčių aukštajame moksle eigą ir kreipti ją tinkama linkme.

„Pirmą kartą patvirtinta sisteminės priežiūros tvarka užtikrins geresnę sąveiką tarp aukštųjų mokyklų, visuomenės ir valdžios institucijų siekiant kuo geresnės studijų kokybės. Mokslo ir studijų įstatyme nustatyta ne tik aukštųjų mokyklų autonomija, bet ir jų atsakomybė bei atskaitomybė visuomenei. Priežiūros tvarka detaliai apibrėžia konkrečius mechanizmus, kuriais valstybė, vertindama, konsultuodama, stebėdama pažangą, inicijuodama diskusijas, padės aukštosioms mokykloms įvertinti esamą studijų ir mokslo kokybės būklę, identifikuoti būdus jai gerinti bei pasinaudoti turima autonomija siekiant kokybės tikslų“, – sako švietimo ir mokslo viceministrė Nerija Putinaitė.

Kaip pabrėžia švietimo ir mokslo viceministrė, svarbiausi tikslai, kurių šiuo metu turėtų siekti aukštosios mokyklos, – tai perėjimas nuo išorinės kokybės kontrolės prie visavertės universitetų ir kolegijų atsakomybės patiems vertinant, prižiūrint ir užtikrinant savo institucijoje vykdomų studijų kokybę, sprendžiant dėl priemonių, kaip pagerinti studijų procesą. Šio proceso sėkmė labai priklauso nuo glaudaus universitetų ir kolegijų administracijos bei dėstytojų bendradarbiavimo su studentais, socialinių partnerių įtraukimo bei visuomenės informavimo. Valstybės kontrolė, vertindama universitetuose vykdomas studijų programas, taip pat nurodė būtent šiuos atsakomybės bei atskaitomybės už studijų kokybę bruožus, ypač pabrėždama neklaidinantį ir tikslų visuomenės informavimą.

Priežiūros tvarka identifikuoja jau veikiančius ir nustato naujus instrumentus, kuriais valstybė stebi ir prižiūri aukštųjų mokyklų veiklą ir studijų kokybę: tai aukštųjų mokyklų išorinis vertinimas ir akreditavimas, ekspertų pateiktų rekomendacijų įgyvendinimo stebėsena, priežiūra, ar laikomasi galiojančių teisės aktų, konsultavimas dėl naujai priimtų teisės aktų įgyvendinimo būdų. Tvarka nustato, kad gavusi signalų apie nederamą aukštosios mokyklos veiklą, Švietimo ir mokslo ministerija galės inicijuoti tikslinį aukštosios mokyklos ar jos akademinių padalinių vertinimą, kurio rezultatai ir rekomendacijos bus skelbiami viešai, ir priimti sprendimą dėl leidimo vykdyti studijas.

Tvarkoje numatyta visuomenę, visas suinteresuotas šalis bei akademines bendruomenes sutelkti į viešą kasmetinę diskusiją-forumą apie aukštojo mokslo kokybę bei būdus jai tobulinti. Forume numatoma pristatyti aukštųjų mokyklų pažangos apibendrinimą, metinę mokslo ir studijų būklės apžvalgą, priėmimo į aukštąsias mokyklas analizę bei kitus su studijų kokybės klausimais susijusius tyrimus.

Aukštųjų mokyklų veiklos valstybinę priežiūrą vykdo Švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos mokslo taryba, Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras, Studijų kokybės vertinimo centras, Aukštojo mokslo taryba ir kitos institucijos.

Sąlygas nustatyti sisteminę priežiūros tvarką sudarė pavasarį pakoreguotas Mokslo ir studijų įstatymas.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Inžinerijos specialistų ugdymas – jau nuo mokyklos suolo

Vilniaus Gedimino technikos (VGTU) universitete prasideda Vilniaus inžinerijos licėjaus moksleiviams skirti kompleksiniai inžinerinio ugdymo mokymai, kurie bus paremti mokymusi per praktiką bei gamtos mokslų, technologijos, inžinerijos, menų ir matematikos mokslų (angl. science, technology, engireering, art, maths – STEAM) integracija. skaityti »

VU infrastruktūros atnaujinimas – studijų programų konkurencingumui didinti

Vilniaus universitetas (VU) ir toliau tvirtai žengia atsinaujinimo, modernėjimo, konkurencingumo, kartu ir tarptautiškumo didinimo keliu. Vienas būdų – nuolatinės pastangos ir investicijos studijų kokybei gerinti, kur svarbus vaidmuo tenka šiuolaikinėms technologijoms bei moderniai infrastruktūrai. skaityti »

LEU prasidėjo projektas „Multilingual Lithuania“

Leituvos edukologijos universitete (LEU) prasidėjo projektas Multilingual Lithuania, kuris kasmet sulaukia daugiau nei 1 000 studentų dėmesio iš visos Lietuvos. skaityti »

Ūkio ministras E. Gustas: „Mokslas ir verslas turi dirbti išvien“

Rugsėjo 24 d. ūkio ministras Evaldas Gustas per universitetų ir verslo forumą „Talentų ugdymas inovacijomis grįstai ekonomikai“ pabrėžė mokslo ir verslo bendradarbiavimo reikšmę didinant ekonomikos konkurencingumą. skaityti »

Vlado Jurgučio stipendija – VU magistrantei

Lietuvos banko valdybos skirta Vlado Jurgučio stipendija atiteko Vilniaus universiteto Ekonomikos fakulteto finansų studijų programos magistrantei Viktorijai Rabikauskaitei. skaityti »

Į konferenciją Lietuvoje atvyks muzikos mokytojai iš 30 šalių

Pagarsinti Lietuvos patirtį muzikinio ugdymo srityje, parodyti savo unikalumą bei supažindinti užsienio šalis su lietuvių kultūra. skaityti »

LMT ekspertai įvertino LEU su MRU vykdomą filologijos mokslo krypties doktorantūrą

Lietuvos mokslo tarybos (LMT) ekspertai įvertino Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) su Mykolo Romerio universitetu (MRU) vykdomą filologijos mokslo krypties doktorantūrą. skaityti »

VGTU lektorius E. Žemaitis: kūrybiškumo galima išmokti

Kūrybiškumas jau seniai tapo ne tik menininkams būdinga savybe: iš savo darbuotojų jo tikisi darbdaviai, iš užsakovų reikalauja klientai. skaityti »

Ekonomikos fakultetas skaičiuoja 75 metus

Rugsėjo 21–25 d., Vilniaus universiteto Ekonomikos fakultetas (VU EF) švęs 75 metų jubiliejų. skaityti »

Naujas ŽEF Tarybos pirmininkas M. Glodas: mokykloms reikia daugiau savarankiškumo

Naujuoju Žinių ekonomikos forumo Tarybos pirmininku išrinktas rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ generalinis direktorius Mindaugas Glodas šias pareigas vertina kaip puikią galimybę kartu su asociacijos bendruomene prisidėti prie būtinų mūsų šalies švietimo pokyčių. skaityti »