Aukštųjų mokyklų reitingai – pagal aiškius kriterijus ir patikimą atskaitos tašką

Publikuota: 2012 m. vasario 8 d. trečiadienis

Aukštųjų mokyklų reitingai gali būti vienas iš informacijos šaltinių studijas besirenkančiam jaunimui ir visuomenei, tačiau būtina sąlyga – patikimumas ir aiškūs vertinimo kriterijai, – sakė švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius šiandien savaitraščio „Veidas“ surengtoje konferencijoje „Lietuvos universitetų ir kolegijų reitingavimo įtaka Lietuvos aukštojo mokslo kokybei“.

Ministras G. Steponavičius pabrėžė visuomeninės iniciatyvos svarbą kuriant reitingavimo sistemą ir atkreipė dėmesį į patikimumo užtikrinimą – net mažiausia abejonė šališkumu, neaiškiai pelnomomis vietomis reitinge gali sugriauti geriausius ketinimus. Pasak ministro, svarbu surasti tinkamus, aukštojo mokslo specifiką atitinkančius vertinimo atskaitos taškus, kad galima būtų palyginti tokias skirtingas aukštąsias mokyklas, kaip kad didelis, plačios apimties mokslo tyrimus atliekantis universitetas ir specializuota veikla užsiimanti meno akademija.

Reitinguojant aukštąsias mokyklas būtų galima palyginti ir atskiras studijų programas. „Per trejus metus, prabėgusius po aukštojo mokslo ir studijų reformos, buvo uždaryta, sustabdyta ar neakredituota dešimtys silpnų ar stojančiųjų dėmesio nesulaukusių studijų programų. Deja, vis dar turime konstatuoti, kad tos pačios studijų krypties lygis universitetuose ar kolegijose nemažai skiriasi. Todėl būtų svarbus ir toks reitingas, kuris ne tik leistų palyginti aukštąsias mokyklas tarpusavyje, bet ir konkrečios specialybės ar profesinės srities aspektu“, – sakė G. Steponavičius.

Po 2009 m. stojimo surengta pirmakursių apklausa atskleidė, kad daugelis jų pasigedo specifinės informacijos apie aukštųjų mokyklų ir studijų programų pranašumus.

Jaunimui būtų aktualus ir palyginimas, kuris padėtų suvokti, už kokius kaštus, kokios kokybės ir kokiomis studijų sąlygomis diplomą galima įgyti Lietuvoje bei tose užsienio šalyse, į kurias dažniausiai žvalgosi mūsų studentai.

Šiuo metu vyksta aukštųjų mokyklų išorinis vertinimas, atskleisiantis, ar aukštoji mokykla tenkina valstybės keliamą kokybės standartą.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »