Ekonomikos konkurencingumo iššūkiams spręsti pasitelktos jungtinės mokslininkų pajėgos

Publikuota: 2012 m. liepos 17 d. antradienis

Švietimo ir mokslo ministerija inicijuoja naują šalies ekonomikos mokslinių tyrimų programą. Bendram darbui sutelkti šalies mokslininkai brėš Lietuvos ekonominio konkurencingumo gaires. Ministras Gintaras Steponavičius patvirtino institucinę 2012–2014 m. programą „Lietuvos ekonomikos ilgalaikio konkurencingumo iššūkiai“.

„Ši ekonomikos tyrimų iniciatyva – tai nauja mokslinių tyrimų finansavimo priemonė greta nacionalinių mokslo programų. Buvo identifikuota aktuali valstybei problema, numatytos lėšos, paskelbtas konkursas projektams, kurie buvo vertinami bei koreguojami pagal ekspertų bei suinteresuotų valstybės institucijų pastabas. Iš anksto numatyta, kad programa turi sutelkti geriausius ekonomikos problematikoje dirbančius mokslininkus iš skirtingų Lietuvos mokslo ir studijų institucijų, taip pat ir iš užsienio, – sako ministras G. Steponavičius. – Programos įgyvendinimas padės pamatus sisteminiam giluminiam požiūriui į Lietuvos ekonomikos problemas bei raidos kryptis. Niekam ne paslaptis, kad šiuo metu Lietuvoje ekonomikos tyrimai yra fragmentiški, neatliepia iššūkių, su kuriais susiduria ekonomikos praktika“.

Ekonomikos mokslinių tyrimų programos tikslas – modeliuoti ir vertinti globalios ekonomikos iššūkių daromą įtaką šalies ekonomikai ir parengti rekomendacijas Lietuvos ekonomikos ilgalaikiam konkurencingumui didinti. Programa konsoliduos svarbiausius šalies ekonominei politikai mokslinius tyrimus ir aukšto lygio mokslininkus, remsis pažangiausiais tyrimų metodais.

Mokslininkai nagrinės tokias Lietuvai reikšmingas temas, kaip naujų augančių pasaulio ekonomikos centrų konkurencinė grėsmė tradicinėmis technologijomis grindžiamai gamybai, verslo aplinka ir investicinis klimatas aukštosioms technologijoms ir inovacijoms, natūralių monopolijų ir galimų oligopolijų valstybinis reguliavimas, kreditų rinkos šokai, infliacijos valdymas ir valstybės finansų tvarkymas, viešųjų išteklių paskirstymas ir naudojimas, žmogiškųjų ir darbo išteklių struktūriniai pokyčiai, darbo paklausos ir pasiūlos elastingumas.

Programai įgyvendinti 2012–2014 metais planuojama skirti 2,6 mln. litų. Programą koordinuoja Kauno technologijos universitetas.

Programa padės suformuluoti rekomendacijas, kaip spręsti dabartines šalies ūkio problemas, numatyti naujus iššūkius ir jiems pasirengti.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »