ISM Mokytojų universitetas: prognozės ateities mokykloms

Publikuota: 2015 m. spalio 30 d. penktadienis

ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas spalio 27 d. pakvietė Lietuvos mokytojus bei mokyklų vadovus į profesinio tobulėjimo seminarų ciklą „ISM Mokytojų universitetas“. ISM specialistai su renginio dalyviais diskutavo apie vadinamosios „Z kartos“ ugdymą, efektyvų tėvų susirinkimų organizavimą bei aptarė ateities mokyklos viziją.

Pastaruoju metu diskusijos, analizuojančios kartų skirtumus tapo itin populiarios. Pasaulinės tendencijos rodo, kad šiuo metu mokyklose besimokantys vaikai ir jaunimas yra kitokie nei buvusios kartos prieš juos. Apie tai ISM Mokytojų universitete gausiai susirinkusius mokyklų atstovus iš visos Lietuvos diskutuoti kvietė ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė, atliekanti tyrimus apie kartų skirtumus Dr. Raimonda Alonderienė.

R. Alonderienė pristatydama kartų skirstymo istoriją teigė, kad nors vis dar vieningai nesutariama, kokio amžiaus žmonės priklauso „Z kartai“, pagrindiniais įvykiais, lėmusiais šių žmonių formavimąsi yra laikomi pasaulinės ekonominės krizės poveikis bei vis naujų laisvių įteisinimas. Tai veiksniai suformavę panašias vertybių sistemas, požiūrį, gyvenimo patirtį ir lemiantys atitinkamus kartų skirtumus. Kalbant apie „Z kartos“ vaikus, akcentuota, kad ši karta nematė pasaulio, kuriame nebuvo interneto, mobiliojo ryšio, išmaniųjų telefonų, planšečių, socialinių tinklų, vaizdo žaidimų. Todėl  jie puikiai valdo ar valdys technologijas.

„Kalbant apie kartas svarbu ieškoti ne skirtumų, o sąlyčio taškų, tam, kad galėtume lengviau susikalbėti“, – įsitikinusi docentė.

Jaunoji karta vertina neformalią, žaismingą aplinką, jų dėmesį traukia technologijos. Todėl kalbėdama apie darbą su „Z karta“, ISM ekspertė patarė mokytojams rengti daugiau interaktyvių pamokų, grupinių diskusijų bei įvairiais būdais bandyti įtraukti mokinius į procesą naudojant socialinius tinklus bei išmaniąsias technologijas. 

Antrojo pranešimo metu, ISM Inovatorių bazės vadovas Ugnius Savickas pakvietė dalyvius nusikelti į 2020 metus ir pagalvoti, kaip atrodys ateities mokyklos, kaip bus organizuojamos pamokos ir mokymosi procesas, kas bus kitaip ir kaip palankiau prisitaikyti prie artėjančių pokyčių. „Kalbant apie ateities mokyklas, galime tik nuspėti, kad ateityje viskas bus paremta vis išmanesnėmis technologijomis, dirbtiniu intelektu“, – teigė U. Savickas. Jo nuomone, prognozuojant pažangių mokyklų ateities perspektyvas labai svarbus tam tikrų žmogaus savybių ugdymas.

„Intuicija, kūrybiškumas ir empatija – tai trys kompetencijos, kurių labiausiai reikės žmonėms ateityje. Technologijoms vis judant į priekį, atminties lavinimas tampa vis mažiau vertingas, tad mokykloje reikėtų lavinti vaizduotę bei kūrybiškumą. Tam reiktų keisti tradicinius mokymo metodus, į juos įtraukiant vis daugiau grupinių diskusijų, žinių pritaikymo praktikoje, ar leidžiant mokiniams patiems mokyti vieni kitus“, – įsitikinęs lektorius.

Svarbų vaidmenį ateities mokymosi procese vaidina ir mokymosi aplinka – kuo spalvingesnė ir kūrybingesnė aplinka, tuo mokiniams lengviau įsisavinti ir išmokti reikiamus dalykus. „Reikia įtraukti vis daugiau kūrybiškumo ir inovacijų į mokymosi procesą, apimant aplinką, metodus, santykius ir vertinimą. Skatinkime vieni kitus ir išdrįskime keisti apstingusią, nelanksčią ir nebeaktualią sistemą drąsiau ir sparčiau“, – kalbant apie ateities mokyklą įžvalgomis dalinosi Ugnius Savickas.

Ne mažiau aktualus klausimas mokyklų gyvenime – sklandi tarpusavio komunikacija. Tai apima ne tik sėkmingą bendravimą mokytojų su mokiniais, bet ir mokyklos darbuotojų su mokinių tėvais.

Asmeninio efektyvumo ir komunikacijos temų konsultantas – ekspertas Dr. Džiugas Dvarionas pristatė svarbiausius efektyvaus tėvelių susirinkimo principus. Pasak eksperto, kiekvienam tokiam susirinkimui labai svarbus tinkamas pasiruošimas, dalyvių motyvavimas  ir įtraukimas bei sklandi komunikacija.

„Ruošiantis susirinkimui labai svarbu paruošti jo darbotvarkę, svarbiausius aptarti klausimus bei tiksliai ir aiškiai informuoti tėvus apie susirinkimo laiką, trukmę, vietą bei aktualumą iš anksto. Kaip ir bet kurių kitų svarbių susitikimų metu, labai svarbu valdyti laiką ir moderuoti diskusijas, norint išvengti bereikšmių kalbų ir kuo efektyviau išspręsti pradinius susirinkimo klausimus“, – pasakojo jis.

ISM Mokytojų universitetas – tai tik dalis ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto vykdomų edukacinių projektų. Universitetas siekia prisidėti ne tik prie studentų, tačiau ir prie moksleivių, jų mokytojų ir tėvelių švietimo. Kasmetiniuose nemokamuose ISM Tėvų, Mokytojų ir Moksleivių universitetų seminaruose abiturientai, jų mokytojai ir tėveliai gauna naudingų vadybos, ekonomikos, komunikacijos žinių.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Budapešte pristatytos studijų Lietuvoje galimybės

Lietuvos ambasada Vengrijoje lapkričio 18 dieną Budapešto Corvinus universitete kartu su šiuo metu universitete studijuojančiais studentais iš Lietuvos pristatė aukštojo mokslo studijų programas ir studijų Lietuvoje galimybes. skaityti »

Lietuva, Latvija ir Taivanas bendradarbiauja mokslinių tyrimų srityje

Lapkričio 20-21 d. Lietuvoje vieši Latvijos ir Taivano mokslo politikos strategų ir ekspertų delegacijos. skaityti »

„Mokykla 2014“ ateities klasės: išmanusis mokslas realybėje ir naujos kartos knygos

Menotyrininkė iš savo biuro mokiniams tiesiogiai per pokalbių programą papasakoja apie įvairius menininkus, vaikai tuomet iškart su programėlių pagalba klasėje ima kurti savo piešinius, talpina į vidinį mokyklos socialinį tinklą, kur juos ir aptaria. skaityti »

Darbdaviai labiausiai pasigenda absolventų gebėjimo taikyti žinias

Darbdavių ir moksleivių, absolventų lūkesčiai priimant į darbą ir stengiantis įsidarbinti smarkiai skiriasi, rodo apklausa. Be to, darbdaviai labiausiai pasigenda profesines mokyklas, kolegijas, universitetus baigusių jaunuolių gebėjimo taikyti žinias. skaityti »

Tarptautinės studentų dienos metu studentai dirbo kartu su Švietimo ir mokslo ministerijos vadovais

Tarptautinę studentų dieną, lapkričio 17 d., studentai, besidomintys aukštojo mokslo politikos formavimu, praleido Švietimo ir mokslo ministerijoje, susipažino su jos veikla ir vadovų darbu, kartu su ministerijos vadovais dalyvavo posėdžiuose, išsakė savo nuomonę studijų politikos klausimais. skaityti »

Kaip panaudoti technologines galimybes, kad vaikai norėtų mokytis?

2014 m. lapkričio 21–23 dienomis parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyks mokyklų įrangos ir mokymo priemonių paroda „Mokykla 2014“. skaityti »

Aukštosios mokyklos kviečiamos teikti paraiškas dėstytojų iš užsienio vizitams

Lietuvos aukštosios mokyklos skatinamos kviestis aukštos kvalifikacijos dėstytojus iš užsienio. Švietimo ir mokslo ministerija finansiškai remia užsieniečių dėstytojų vizitus. Universitetai ir kolegijos gali teikti paraiškas iki 2014 m. gruodžio 12 d. skaityti »

Premjeras Algirdas Butkevičius: į mokslą ir technologijas investuotos lėšos atneša didžiulę grąžą

Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius dalyvavo „Santakos“ slėnio KTU Mokslo ir technologijų centro bei Technologinio verslo inkubatoriaus atidaryme. skaityti »

Lietuvos pedagogai išmanaus mokymo patirtį perduoda ir kolegoms užsienyje

Moderniosios technologijos padeda moksleiviams ne tik greičiau įsisavinti naujas žinias, bet ir ugdyti ateities karjeroje praversiančias kompetencijas. Tiesa, kaip pastebi ekspertai, mokytojams kartais vis dar pritrūksta drąsos išbandyti naujoves savo veikloje. skaityti »

Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijoje – modernūs mokymo rūmai ateities inžinieriams

Lapkričio 13 d. švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis dalyvaus Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos (VTDK) modernizuotų rūmų atidaryme (Olandų g. 16). skaityti »