ISM Mokytojų universitetas: prognozės ateities mokykloms

Publikuota: 2015 m. spalio 30 d. penktadienis

ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas spalio 27 d. pakvietė Lietuvos mokytojus bei mokyklų vadovus į profesinio tobulėjimo seminarų ciklą „ISM Mokytojų universitetas“. ISM specialistai su renginio dalyviais diskutavo apie vadinamosios „Z kartos“ ugdymą, efektyvų tėvų susirinkimų organizavimą bei aptarė ateities mokyklos viziją.

Pastaruoju metu diskusijos, analizuojančios kartų skirtumus tapo itin populiarios. Pasaulinės tendencijos rodo, kad šiuo metu mokyklose besimokantys vaikai ir jaunimas yra kitokie nei buvusios kartos prieš juos. Apie tai ISM Mokytojų universitete gausiai susirinkusius mokyklų atstovus iš visos Lietuvos diskutuoti kvietė ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė, atliekanti tyrimus apie kartų skirtumus Dr. Raimonda Alonderienė.

R. Alonderienė pristatydama kartų skirstymo istoriją teigė, kad nors vis dar vieningai nesutariama, kokio amžiaus žmonės priklauso „Z kartai“, pagrindiniais įvykiais, lėmusiais šių žmonių formavimąsi yra laikomi pasaulinės ekonominės krizės poveikis bei vis naujų laisvių įteisinimas. Tai veiksniai suformavę panašias vertybių sistemas, požiūrį, gyvenimo patirtį ir lemiantys atitinkamus kartų skirtumus. Kalbant apie „Z kartos“ vaikus, akcentuota, kad ši karta nematė pasaulio, kuriame nebuvo interneto, mobiliojo ryšio, išmaniųjų telefonų, planšečių, socialinių tinklų, vaizdo žaidimų. Todėl  jie puikiai valdo ar valdys technologijas.

„Kalbant apie kartas svarbu ieškoti ne skirtumų, o sąlyčio taškų, tam, kad galėtume lengviau susikalbėti“, – įsitikinusi docentė.

Jaunoji karta vertina neformalią, žaismingą aplinką, jų dėmesį traukia technologijos. Todėl kalbėdama apie darbą su „Z karta“, ISM ekspertė patarė mokytojams rengti daugiau interaktyvių pamokų, grupinių diskusijų bei įvairiais būdais bandyti įtraukti mokinius į procesą naudojant socialinius tinklus bei išmaniąsias technologijas. 

Antrojo pranešimo metu, ISM Inovatorių bazės vadovas Ugnius Savickas pakvietė dalyvius nusikelti į 2020 metus ir pagalvoti, kaip atrodys ateities mokyklos, kaip bus organizuojamos pamokos ir mokymosi procesas, kas bus kitaip ir kaip palankiau prisitaikyti prie artėjančių pokyčių. „Kalbant apie ateities mokyklas, galime tik nuspėti, kad ateityje viskas bus paremta vis išmanesnėmis technologijomis, dirbtiniu intelektu“, – teigė U. Savickas. Jo nuomone, prognozuojant pažangių mokyklų ateities perspektyvas labai svarbus tam tikrų žmogaus savybių ugdymas.

„Intuicija, kūrybiškumas ir empatija – tai trys kompetencijos, kurių labiausiai reikės žmonėms ateityje. Technologijoms vis judant į priekį, atminties lavinimas tampa vis mažiau vertingas, tad mokykloje reikėtų lavinti vaizduotę bei kūrybiškumą. Tam reiktų keisti tradicinius mokymo metodus, į juos įtraukiant vis daugiau grupinių diskusijų, žinių pritaikymo praktikoje, ar leidžiant mokiniams patiems mokyti vieni kitus“, – įsitikinęs lektorius.

Svarbų vaidmenį ateities mokymosi procese vaidina ir mokymosi aplinka – kuo spalvingesnė ir kūrybingesnė aplinka, tuo mokiniams lengviau įsisavinti ir išmokti reikiamus dalykus. „Reikia įtraukti vis daugiau kūrybiškumo ir inovacijų į mokymosi procesą, apimant aplinką, metodus, santykius ir vertinimą. Skatinkime vieni kitus ir išdrįskime keisti apstingusią, nelanksčią ir nebeaktualią sistemą drąsiau ir sparčiau“, – kalbant apie ateities mokyklą įžvalgomis dalinosi Ugnius Savickas.

Ne mažiau aktualus klausimas mokyklų gyvenime – sklandi tarpusavio komunikacija. Tai apima ne tik sėkmingą bendravimą mokytojų su mokiniais, bet ir mokyklos darbuotojų su mokinių tėvais.

Asmeninio efektyvumo ir komunikacijos temų konsultantas – ekspertas Dr. Džiugas Dvarionas pristatė svarbiausius efektyvaus tėvelių susirinkimo principus. Pasak eksperto, kiekvienam tokiam susirinkimui labai svarbus tinkamas pasiruošimas, dalyvių motyvavimas  ir įtraukimas bei sklandi komunikacija.

„Ruošiantis susirinkimui labai svarbu paruošti jo darbotvarkę, svarbiausius aptarti klausimus bei tiksliai ir aiškiai informuoti tėvus apie susirinkimo laiką, trukmę, vietą bei aktualumą iš anksto. Kaip ir bet kurių kitų svarbių susitikimų metu, labai svarbu valdyti laiką ir moderuoti diskusijas, norint išvengti bereikšmių kalbų ir kuo efektyviau išspręsti pradinius susirinkimo klausimus“, – pasakojo jis.

ISM Mokytojų universitetas – tai tik dalis ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto vykdomų edukacinių projektų. Universitetas siekia prisidėti ne tik prie studentų, tačiau ir prie moksleivių, jų mokytojų ir tėvelių švietimo. Kasmetiniuose nemokamuose ISM Tėvų, Mokytojų ir Moksleivių universitetų seminaruose abiturientai, jų mokytojai ir tėveliai gauna naudingų vadybos, ekonomikos, komunikacijos žinių.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

LEU ir LKA pasirašė sutartį dėl pilietinio ugdymo mokytojų rengimo

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU), bendradarbiaudamas su Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija (LKA), rengia studijų programą, pagal kurią bus ruošiami pilietinio ugdymo specialistai. skaityti »

Europos studentai įvertino Vilniaus universitetą

Ar kada susimąstėte, kas labiausiai lemia studentų pasitenkinimą studijuojant užsienio universitete? Į šį klausimą atsako StudyPortals atliktas unikalus tyrimas „Esminiai tarptautinių studentų pasitenkinimo veiksniai“. skaityti »

Tarptautinėje Baltijos kelio matematikos olimpiadoje Lietuvos komanda iškovojo ketvirtą vietą

Lapkričio 10 d. pasibaigusioje 25-ojoje Baltijos kelio komandinėje matematikos olimpiadoje (Baltic Way 2014) triumfavo Rusijos (Sankt Peterburgo) komanda. skaityti »

Narystės ES dešimtmečio proga – VU Teisės fakulteto mokslininkų monografija

Lietuvos Respublikos Prezidentūroje vyko Lietuvos narystės ES dešimtmečio sukakčiai paminėti skirto VU mokslininkų parengto straipsnių rinkinio „Europos Sąjungos teisės įtaka Lietuvos teisinei sistemai“ pristatymas. skaityti »

Apdovanoti mokslo darbų konkurso „Naujos ekonomikos idėjos“ nugalėtojai

Lietuvos bankas piniginėmis premijomis apdovanojo studentų mokslo darbų konkurso „Naujos ekonomikos idėjos“ tris nugalėtojus. Trečią kartą organizuotam konkursui šiemet buvo pateikta 13 mokslinių darbų. skaityti »

Vilniaus universitete pradėtos valdymo reformos

Vilniaus universitete (VU) vyksta valdymo pokyčiai: nuo šiol Taryba, o ne Senatas tampa organizacijos valdančiąja institucija. Ji kitų metų pradžioje rinks ir universiteto rektorių. skaityti »

Mokiniams eurą pažinti padės elektroniniai dienynai

Būsimus euro naudotojus – mokinius – esminės žinios apie bendrąją euro zonos valiutą pasieks per jiems įprastus elektroninius dienynus, kurie pakeitė tradicines pažymių knygeles ir popierinius dienynus daugelyje šalies mokyklų. skaityti »

Fotografijų parodoje – istorinės VU palydovo „LituanicaSAT-1“ akimirkos

Lapkričio 5 d. Lietuvos nacionaliniame radijuje ir televizijoje (S. Konarskio g. 49) bus atidaryta fotografijų paroda, skirta pirmajam lietuvių sukurtam kosmoso palydovui „LituanicaSAT-1“, kurio misija buvo labai sėkminga ir įtvirtino Lietuvą kaip kosminę valstybę. skaityti »

VGTU studentai apdovanoti mokomojų palydovų ir bepiločių orlaivių konkurse

Tarptautinėje kosmoso ekonomikos konferencijoje įvyko mokomųjų palydovų „CanSat“, raketų ir bepiločių orlaivių konkurso apdovanojimai. Tarp apdovanotųjų moderniųjų technologijų kūrėjų – ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) studentai. skaityti »

Nacionalinį euro testą sprendė 23 tūkst. šalies moksleivių

Spalio pabaigoje Lietuvos mokyklose baigėsi penkias dienas trukęs pirmasis moksleiviams skirtos programos „Euro lyga“ etapas. Jo metu Lietuvos mokiniai sprendė nacionalinį euro testą. skaityti »