ISM Mokytojų universitetas: prognozės ateities mokykloms

Publikuota: 2015 m. spalio 30 d. penktadienis

ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas spalio 27 d. pakvietė Lietuvos mokytojus bei mokyklų vadovus į profesinio tobulėjimo seminarų ciklą „ISM Mokytojų universitetas“. ISM specialistai su renginio dalyviais diskutavo apie vadinamosios „Z kartos“ ugdymą, efektyvų tėvų susirinkimų organizavimą bei aptarė ateities mokyklos viziją.

Pastaruoju metu diskusijos, analizuojančios kartų skirtumus tapo itin populiarios. Pasaulinės tendencijos rodo, kad šiuo metu mokyklose besimokantys vaikai ir jaunimas yra kitokie nei buvusios kartos prieš juos. Apie tai ISM Mokytojų universitete gausiai susirinkusius mokyklų atstovus iš visos Lietuvos diskutuoti kvietė ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė, atliekanti tyrimus apie kartų skirtumus Dr. Raimonda Alonderienė.

R. Alonderienė pristatydama kartų skirstymo istoriją teigė, kad nors vis dar vieningai nesutariama, kokio amžiaus žmonės priklauso „Z kartai“, pagrindiniais įvykiais, lėmusiais šių žmonių formavimąsi yra laikomi pasaulinės ekonominės krizės poveikis bei vis naujų laisvių įteisinimas. Tai veiksniai suformavę panašias vertybių sistemas, požiūrį, gyvenimo patirtį ir lemiantys atitinkamus kartų skirtumus. Kalbant apie „Z kartos“ vaikus, akcentuota, kad ši karta nematė pasaulio, kuriame nebuvo interneto, mobiliojo ryšio, išmaniųjų telefonų, planšečių, socialinių tinklų, vaizdo žaidimų. Todėl  jie puikiai valdo ar valdys technologijas.

„Kalbant apie kartas svarbu ieškoti ne skirtumų, o sąlyčio taškų, tam, kad galėtume lengviau susikalbėti“, – įsitikinusi docentė.

Jaunoji karta vertina neformalią, žaismingą aplinką, jų dėmesį traukia technologijos. Todėl kalbėdama apie darbą su „Z karta“, ISM ekspertė patarė mokytojams rengti daugiau interaktyvių pamokų, grupinių diskusijų bei įvairiais būdais bandyti įtraukti mokinius į procesą naudojant socialinius tinklus bei išmaniąsias technologijas. 

Antrojo pranešimo metu, ISM Inovatorių bazės vadovas Ugnius Savickas pakvietė dalyvius nusikelti į 2020 metus ir pagalvoti, kaip atrodys ateities mokyklos, kaip bus organizuojamos pamokos ir mokymosi procesas, kas bus kitaip ir kaip palankiau prisitaikyti prie artėjančių pokyčių. „Kalbant apie ateities mokyklas, galime tik nuspėti, kad ateityje viskas bus paremta vis išmanesnėmis technologijomis, dirbtiniu intelektu“, – teigė U. Savickas. Jo nuomone, prognozuojant pažangių mokyklų ateities perspektyvas labai svarbus tam tikrų žmogaus savybių ugdymas.

„Intuicija, kūrybiškumas ir empatija – tai trys kompetencijos, kurių labiausiai reikės žmonėms ateityje. Technologijoms vis judant į priekį, atminties lavinimas tampa vis mažiau vertingas, tad mokykloje reikėtų lavinti vaizduotę bei kūrybiškumą. Tam reiktų keisti tradicinius mokymo metodus, į juos įtraukiant vis daugiau grupinių diskusijų, žinių pritaikymo praktikoje, ar leidžiant mokiniams patiems mokyti vieni kitus“, – įsitikinęs lektorius.

Svarbų vaidmenį ateities mokymosi procese vaidina ir mokymosi aplinka – kuo spalvingesnė ir kūrybingesnė aplinka, tuo mokiniams lengviau įsisavinti ir išmokti reikiamus dalykus. „Reikia įtraukti vis daugiau kūrybiškumo ir inovacijų į mokymosi procesą, apimant aplinką, metodus, santykius ir vertinimą. Skatinkime vieni kitus ir išdrįskime keisti apstingusią, nelanksčią ir nebeaktualią sistemą drąsiau ir sparčiau“, – kalbant apie ateities mokyklą įžvalgomis dalinosi Ugnius Savickas.

Ne mažiau aktualus klausimas mokyklų gyvenime – sklandi tarpusavio komunikacija. Tai apima ne tik sėkmingą bendravimą mokytojų su mokiniais, bet ir mokyklos darbuotojų su mokinių tėvais.

Asmeninio efektyvumo ir komunikacijos temų konsultantas – ekspertas Dr. Džiugas Dvarionas pristatė svarbiausius efektyvaus tėvelių susirinkimo principus. Pasak eksperto, kiekvienam tokiam susirinkimui labai svarbus tinkamas pasiruošimas, dalyvių motyvavimas  ir įtraukimas bei sklandi komunikacija.

„Ruošiantis susirinkimui labai svarbu paruošti jo darbotvarkę, svarbiausius aptarti klausimus bei tiksliai ir aiškiai informuoti tėvus apie susirinkimo laiką, trukmę, vietą bei aktualumą iš anksto. Kaip ir bet kurių kitų svarbių susitikimų metu, labai svarbu valdyti laiką ir moderuoti diskusijas, norint išvengti bereikšmių kalbų ir kuo efektyviau išspręsti pradinius susirinkimo klausimus“, – pasakojo jis.

ISM Mokytojų universitetas – tai tik dalis ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto vykdomų edukacinių projektų. Universitetas siekia prisidėti ne tik prie studentų, tačiau ir prie moksleivių, jų mokytojų ir tėvelių švietimo. Kasmetiniuose nemokamuose ISM Tėvų, Mokytojų ir Moksleivių universitetų seminaruose abiturientai, jų mokytojai ir tėveliai gauna naudingų vadybos, ekonomikos, komunikacijos žinių.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

LMT kviečia teikti siūlymus dėl rengiamų atvirosios prieigos nuostatų

Lietuvos mokslo taryba pradeda rengti nuostatas dėl atvirosios prieigos prie mokslo rezultatų, gautų valstybės lėšomis finansuojant mokslinius tyrimus. skaityti »

„Erasmus+“ studijos Honkonge – tai jau realu

Nuo 2015 m. Lietuvos aukštosios mokyklos gali vykdyti mobilumo veiklas su beveik viso pasaulio šalių aukštosiomis mokyklomis. skaityti »

Mokslinių tyrimų laivas „Mintis“ grįžo iš ekspedicijos užsienyje

Klaipėdos universiteto mokslinių tyrimų laivas „Mintis“ grįžo iš Baltijos jūroje Lenkijos išskirtinėje ekonominėje zonoje (IEZ) ir teritoriniuose vandenyse vykdytos mokslinės ekspedicijos. skaityti »

Plastiko klasteris sujungė verslą ir mokslą

Verslo ir mokslo institucijų Lietuvoje šią vasarą įkurtas plastiko klasteris neslepia ambicingų planų – pasaulinei rinkai kurti inovatyvius produktus, išnaudojant visą šios srities įmonių ir mokslo potencialą. skaityti »

Su kompiuteriais jau galime šnekėtis ir lietuviškai

Atverk rašyklę“, „Parodyk orus“, „Grįžk į pradžią“ – šias ir daugelį kitų komandų jau supranta kompiuteriai bei kiti išmanieji įrenginiai. Nuo šiol su jais galėsime kalbėtis lietuviškai. Tai – Vilniaus universiteto beveik įvykdyto projekto „Lietuvių šneka valdomos paslaugos“ (LIEPA) rezultatas. skaityti »

Paaiškėjo antrojo priėmimo etapo rezultatai

Paaiškėjo antrojo priėmimo į aukštąsias mokyklas stojimo rezultatai. Kvietimus studijuoti gavo 3613 stojančiųjų, iš jų 1684 pakviesti studijuoti į finansuojamas (valstybės arba su studijų stipendijomis) vietas. Kaip praneša LAMA BPO, iš viso buvo pateikti 8572 prašymai. skaityti »

Tarptautinėje astrofizikos ir astronomijos olimpiadoje lietuvis pelnė sidabro medalį

Tarptautinėje astrofizikos ir astronomijos olimpiadoje, liepos 26–rugpjūčio 4 dienomis vykusioje Indonezijoje, Semarango mieste, Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos abiturientas Karolis Markauskas pelnė sidabro medalį. skaityti »

Turistams ir VU bendruomenei – vizuali universiteto istorija

Nuo kitos savaitės turistai, lankantys VU architektūrinį ansamblį, galės užsukti į Didžiojo kiemo patalpą (į M. K. Sarbievijaus kiemo pusę), kurioje eksponuojami plakatai, anglų ir lietuvių kalbomis supažindinantys su svarbiausiais universiteto istorijos momentais ir laikotarpiais. skaityti »

Iš tarptautinės informatikos olimpiados lietuviai parsivežė sidabro ir bronzos medalius

27-ojoje tarptautinėje informatikos olimpiadoje Grigiškių „Šviesos“ gimnazijos abiturientas Domantas Jadenkus laimėjo sidabro medalį (mokytoja Rima Marčiulaitienė). Vilniaus licėjaus mokinys Andrius Ovsianas apdovanotas bronzos medaliu (mokytojas Bronius Skūpas). skaityti »

Kernavėje studentai tris dienas diskutuos apie migracijos iššūkius

Jau rugpjūčio 3 d. popietę į Kernavę suplūs beveik 50 tarptautinės stovyklos „Migracija ir žmogaus teisės“ dalyvių. Lietuvos Raudonojo Kryžius organizuojamoje trijų dienų stovykloje dalyvaus Norvegijos bei Lietuvos studentai ir jaunimas, besidomintys migracijos politika ir žmogaus teisėmis. skaityti »