ISM Mokytojų universitetas: prognozės ateities mokykloms

Publikuota: 2015 m. spalio 30 d. penktadienis

ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas spalio 27 d. pakvietė Lietuvos mokytojus bei mokyklų vadovus į profesinio tobulėjimo seminarų ciklą „ISM Mokytojų universitetas“. ISM specialistai su renginio dalyviais diskutavo apie vadinamosios „Z kartos“ ugdymą, efektyvų tėvų susirinkimų organizavimą bei aptarė ateities mokyklos viziją.

Pastaruoju metu diskusijos, analizuojančios kartų skirtumus tapo itin populiarios. Pasaulinės tendencijos rodo, kad šiuo metu mokyklose besimokantys vaikai ir jaunimas yra kitokie nei buvusios kartos prieš juos. Apie tai ISM Mokytojų universitete gausiai susirinkusius mokyklų atstovus iš visos Lietuvos diskutuoti kvietė ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė, atliekanti tyrimus apie kartų skirtumus Dr. Raimonda Alonderienė.

R. Alonderienė pristatydama kartų skirstymo istoriją teigė, kad nors vis dar vieningai nesutariama, kokio amžiaus žmonės priklauso „Z kartai“, pagrindiniais įvykiais, lėmusiais šių žmonių formavimąsi yra laikomi pasaulinės ekonominės krizės poveikis bei vis naujų laisvių įteisinimas. Tai veiksniai suformavę panašias vertybių sistemas, požiūrį, gyvenimo patirtį ir lemiantys atitinkamus kartų skirtumus. Kalbant apie „Z kartos“ vaikus, akcentuota, kad ši karta nematė pasaulio, kuriame nebuvo interneto, mobiliojo ryšio, išmaniųjų telefonų, planšečių, socialinių tinklų, vaizdo žaidimų. Todėl  jie puikiai valdo ar valdys technologijas.

„Kalbant apie kartas svarbu ieškoti ne skirtumų, o sąlyčio taškų, tam, kad galėtume lengviau susikalbėti“, – įsitikinusi docentė.

Jaunoji karta vertina neformalią, žaismingą aplinką, jų dėmesį traukia technologijos. Todėl kalbėdama apie darbą su „Z karta“, ISM ekspertė patarė mokytojams rengti daugiau interaktyvių pamokų, grupinių diskusijų bei įvairiais būdais bandyti įtraukti mokinius į procesą naudojant socialinius tinklus bei išmaniąsias technologijas. 

Antrojo pranešimo metu, ISM Inovatorių bazės vadovas Ugnius Savickas pakvietė dalyvius nusikelti į 2020 metus ir pagalvoti, kaip atrodys ateities mokyklos, kaip bus organizuojamos pamokos ir mokymosi procesas, kas bus kitaip ir kaip palankiau prisitaikyti prie artėjančių pokyčių. „Kalbant apie ateities mokyklas, galime tik nuspėti, kad ateityje viskas bus paremta vis išmanesnėmis technologijomis, dirbtiniu intelektu“, – teigė U. Savickas. Jo nuomone, prognozuojant pažangių mokyklų ateities perspektyvas labai svarbus tam tikrų žmogaus savybių ugdymas.

„Intuicija, kūrybiškumas ir empatija – tai trys kompetencijos, kurių labiausiai reikės žmonėms ateityje. Technologijoms vis judant į priekį, atminties lavinimas tampa vis mažiau vertingas, tad mokykloje reikėtų lavinti vaizduotę bei kūrybiškumą. Tam reiktų keisti tradicinius mokymo metodus, į juos įtraukiant vis daugiau grupinių diskusijų, žinių pritaikymo praktikoje, ar leidžiant mokiniams patiems mokyti vieni kitus“, – įsitikinęs lektorius.

Svarbų vaidmenį ateities mokymosi procese vaidina ir mokymosi aplinka – kuo spalvingesnė ir kūrybingesnė aplinka, tuo mokiniams lengviau įsisavinti ir išmokti reikiamus dalykus. „Reikia įtraukti vis daugiau kūrybiškumo ir inovacijų į mokymosi procesą, apimant aplinką, metodus, santykius ir vertinimą. Skatinkime vieni kitus ir išdrįskime keisti apstingusią, nelanksčią ir nebeaktualią sistemą drąsiau ir sparčiau“, – kalbant apie ateities mokyklą įžvalgomis dalinosi Ugnius Savickas.

Ne mažiau aktualus klausimas mokyklų gyvenime – sklandi tarpusavio komunikacija. Tai apima ne tik sėkmingą bendravimą mokytojų su mokiniais, bet ir mokyklos darbuotojų su mokinių tėvais.

Asmeninio efektyvumo ir komunikacijos temų konsultantas – ekspertas Dr. Džiugas Dvarionas pristatė svarbiausius efektyvaus tėvelių susirinkimo principus. Pasak eksperto, kiekvienam tokiam susirinkimui labai svarbus tinkamas pasiruošimas, dalyvių motyvavimas  ir įtraukimas bei sklandi komunikacija.

„Ruošiantis susirinkimui labai svarbu paruošti jo darbotvarkę, svarbiausius aptarti klausimus bei tiksliai ir aiškiai informuoti tėvus apie susirinkimo laiką, trukmę, vietą bei aktualumą iš anksto. Kaip ir bet kurių kitų svarbių susitikimų metu, labai svarbu valdyti laiką ir moderuoti diskusijas, norint išvengti bereikšmių kalbų ir kuo efektyviau išspręsti pradinius susirinkimo klausimus“, – pasakojo jis.

ISM Mokytojų universitetas – tai tik dalis ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto vykdomų edukacinių projektų. Universitetas siekia prisidėti ne tik prie studentų, tačiau ir prie moksleivių, jų mokytojų ir tėvelių švietimo. Kasmetiniuose nemokamuose ISM Tėvų, Mokytojų ir Moksleivių universitetų seminaruose abiturientai, jų mokytojai ir tėveliai gauna naudingų vadybos, ekonomikos, komunikacijos žinių.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

MRU ir „Investuok Lietuvoje“ mato didžiules bendradarbiavimo perspektyvas

Birželio 18 d. Mykolo Romerio universitete lankėsi VšĮ „Investuok Lietuvoje“ generalinis direktorius Mantas Katinas ir investicinės aplinkos ekspertas Arūnas Mark. skaityti »

LEU prasideda priėmimas į magistrantūros studijas

Lietuvos edukologijos universitete (LEU) netrukus prasidės prašymų priėmimas į magistrantūros studijas. Šiais metais LEU siūlo 27 magistrantūros studijų programas humanitarinių, menų studijų, socialinių, fizinių ir biomedicinos mokslų srityse. skaityti »

Projektą „VGTU absolventai: 100 perspektyvų“ užbaigė mokymai apie socialinius tinklus

Birželio 16 d. Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) vyko mokymai „Socialinių tinklų reikšmė ir panaudojimas Jūsų karjeroje“. Tai buvo baigiamasis Integracijos ir karjeros direkcijos organizuojamo projekto „VGTU absolventai: 100 perspektyvų 2015“ renginys. skaityti »

Inovatyvūs KTU studentų projektai virtualioje erdvėje: irklavimo trasa ir jogos treneris

Kauno technologijos universiteto Informatikos fakulteto studentų darbuose – unikalus technologinis įrenginys, veikiantis kartu su virtualios realybės akiniais, leidžia išbandyti aktyvų vandens sportą – irklavimą – skaitmeninėje erdvėje, o virtualus jogos treneris „Yogamin“ – leidžia atlikti jogos pratimus savo namuose. skaityti »

LEU Lituanistikos fakultetas plečia bendradarbiavimą su Baltijos ir Šiaurės šalimis

Lietuvos edukologijos universiteto Lituanistikos fakultetas plečia bendradarbiavimą su Baltijos ir Šiaurės šalimis. Laimėti du nauji 2 metų trukmės tarptautiniai NORDPLUS programos projektai. skaityti »

Vilniaus universitetas mokykloms siūlys netradicinius mokymosi būdus

Vilniaus universiteto Senato salėje bendrojo lavinimo įstaigoms įteiktos sutartys dėl ilgalaikio bendradarbiavimo vykdant „Intelektualios ateities mokyklos“ projektą. skaityti »

LEU siekia gerinti mokslinę aplinką – atnaujinta informacinė infrastruktūra

Nuo 2012 m. vykdomas Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų finansuojamas projektas „Socialinių ir humanitarinių mokslų informacinės infrastruktūros plėtra Lietuvos edukologijos universitete“. Jį įgyvendinus LEU II rūmuose sukurta 31 nauja darbo vieta, aprūpinta naujausia technologine ir informacine įranga. skaityti »

Didžiosios Britanijos ambasadoje bus įteikti Edinburgo hercogo apdovanojimai

Birželio 19 d., 11 val., Jungtinės Karalystės ambasadoje vyks iškilminga „The Duke of Edinburgh‘s International Award“ („DofE“) ceremonija, kurios metu bus apdovanoti aktyviausi neformalaus ugdymo programoje dalyvavę jaunuoliai iš visos Lietuvos. Apdovanojimus įteiks Didžiosios Britanijos ambasadorius Deividas Hantas (David Hunt). skaityti »

KTU studento sukurta inovacija sužavėjo Silicio slėnio investuoją

Garsus rizikos kapitalo investuotojas iš Silicio slėnio Michaelis Baumas investicijai pasirinko Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto (KTU EVF) magistranto Gedimino Nemanio sukurtą inovatyvią elektrinę dviračio pavarą „Rubbee“. skaityti »

VU geologo ir kolegų darbas sulaukė tarptautinio pripažinimo

Gegužės pabaigoje Švedijos geologų asociacijos metiniame susitikime buvo paskelbti geriausi 2013 m. Skandinavijos geologijos žurnalo GFF (Geologiska Föreningens i Stockholm Förhandlingar) straipsniai. skaityti »