ISM Mokytojų universitetas: prognozės ateities mokykloms

Publikuota: 2015 m. spalio 30 d. penktadienis

ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas spalio 27 d. pakvietė Lietuvos mokytojus bei mokyklų vadovus į profesinio tobulėjimo seminarų ciklą „ISM Mokytojų universitetas“. ISM specialistai su renginio dalyviais diskutavo apie vadinamosios „Z kartos“ ugdymą, efektyvų tėvų susirinkimų organizavimą bei aptarė ateities mokyklos viziją.

Pastaruoju metu diskusijos, analizuojančios kartų skirtumus tapo itin populiarios. Pasaulinės tendencijos rodo, kad šiuo metu mokyklose besimokantys vaikai ir jaunimas yra kitokie nei buvusios kartos prieš juos. Apie tai ISM Mokytojų universitete gausiai susirinkusius mokyklų atstovus iš visos Lietuvos diskutuoti kvietė ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė, atliekanti tyrimus apie kartų skirtumus Dr. Raimonda Alonderienė.

R. Alonderienė pristatydama kartų skirstymo istoriją teigė, kad nors vis dar vieningai nesutariama, kokio amžiaus žmonės priklauso „Z kartai“, pagrindiniais įvykiais, lėmusiais šių žmonių formavimąsi yra laikomi pasaulinės ekonominės krizės poveikis bei vis naujų laisvių įteisinimas. Tai veiksniai suformavę panašias vertybių sistemas, požiūrį, gyvenimo patirtį ir lemiantys atitinkamus kartų skirtumus. Kalbant apie „Z kartos“ vaikus, akcentuota, kad ši karta nematė pasaulio, kuriame nebuvo interneto, mobiliojo ryšio, išmaniųjų telefonų, planšečių, socialinių tinklų, vaizdo žaidimų. Todėl  jie puikiai valdo ar valdys technologijas.

„Kalbant apie kartas svarbu ieškoti ne skirtumų, o sąlyčio taškų, tam, kad galėtume lengviau susikalbėti“, – įsitikinusi docentė.

Jaunoji karta vertina neformalią, žaismingą aplinką, jų dėmesį traukia technologijos. Todėl kalbėdama apie darbą su „Z karta“, ISM ekspertė patarė mokytojams rengti daugiau interaktyvių pamokų, grupinių diskusijų bei įvairiais būdais bandyti įtraukti mokinius į procesą naudojant socialinius tinklus bei išmaniąsias technologijas. 

Antrojo pranešimo metu, ISM Inovatorių bazės vadovas Ugnius Savickas pakvietė dalyvius nusikelti į 2020 metus ir pagalvoti, kaip atrodys ateities mokyklos, kaip bus organizuojamos pamokos ir mokymosi procesas, kas bus kitaip ir kaip palankiau prisitaikyti prie artėjančių pokyčių. „Kalbant apie ateities mokyklas, galime tik nuspėti, kad ateityje viskas bus paremta vis išmanesnėmis technologijomis, dirbtiniu intelektu“, – teigė U. Savickas. Jo nuomone, prognozuojant pažangių mokyklų ateities perspektyvas labai svarbus tam tikrų žmogaus savybių ugdymas.

„Intuicija, kūrybiškumas ir empatija – tai trys kompetencijos, kurių labiausiai reikės žmonėms ateityje. Technologijoms vis judant į priekį, atminties lavinimas tampa vis mažiau vertingas, tad mokykloje reikėtų lavinti vaizduotę bei kūrybiškumą. Tam reiktų keisti tradicinius mokymo metodus, į juos įtraukiant vis daugiau grupinių diskusijų, žinių pritaikymo praktikoje, ar leidžiant mokiniams patiems mokyti vieni kitus“, – įsitikinęs lektorius.

Svarbų vaidmenį ateities mokymosi procese vaidina ir mokymosi aplinka – kuo spalvingesnė ir kūrybingesnė aplinka, tuo mokiniams lengviau įsisavinti ir išmokti reikiamus dalykus. „Reikia įtraukti vis daugiau kūrybiškumo ir inovacijų į mokymosi procesą, apimant aplinką, metodus, santykius ir vertinimą. Skatinkime vieni kitus ir išdrįskime keisti apstingusią, nelanksčią ir nebeaktualią sistemą drąsiau ir sparčiau“, – kalbant apie ateities mokyklą įžvalgomis dalinosi Ugnius Savickas.

Ne mažiau aktualus klausimas mokyklų gyvenime – sklandi tarpusavio komunikacija. Tai apima ne tik sėkmingą bendravimą mokytojų su mokiniais, bet ir mokyklos darbuotojų su mokinių tėvais.

Asmeninio efektyvumo ir komunikacijos temų konsultantas – ekspertas Dr. Džiugas Dvarionas pristatė svarbiausius efektyvaus tėvelių susirinkimo principus. Pasak eksperto, kiekvienam tokiam susirinkimui labai svarbus tinkamas pasiruošimas, dalyvių motyvavimas  ir įtraukimas bei sklandi komunikacija.

„Ruošiantis susirinkimui labai svarbu paruošti jo darbotvarkę, svarbiausius aptarti klausimus bei tiksliai ir aiškiai informuoti tėvus apie susirinkimo laiką, trukmę, vietą bei aktualumą iš anksto. Kaip ir bet kurių kitų svarbių susitikimų metu, labai svarbu valdyti laiką ir moderuoti diskusijas, norint išvengti bereikšmių kalbų ir kuo efektyviau išspręsti pradinius susirinkimo klausimus“, – pasakojo jis.

ISM Mokytojų universitetas – tai tik dalis ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto vykdomų edukacinių projektų. Universitetas siekia prisidėti ne tik prie studentų, tačiau ir prie moksleivių, jų mokytojų ir tėvelių švietimo. Kasmetiniuose nemokamuose ISM Tėvų, Mokytojų ir Moksleivių universitetų seminaruose abiturientai, jų mokytojai ir tėveliai gauna naudingų vadybos, ekonomikos, komunikacijos žinių.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Išrinkti geriausi jaunieji Lietuvos ekonomistai

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) Verslo vadybos fakultete (VVF) organizuota 21-oji Lietuvos moksleivių ekonomikos ir verslo olimpiada. Į ją atvyko 77 Lietuvos mokyklų mokiniai, kurie sprendė uždavinius ir varžėsi dėl geriausio ekonomisto titulo. skaityti »

Daugiakalbystės olimpiadoje nugalėjo Tarptautinės Amerikos mokyklos Vilniuje komanda

Vilniuje įvykusioje Lietuvos mokinių daugiakalbystės olimpiadoje „Aš kalbu, tu kalbi – mes bendraujame“ nugalėjo Tarptautinės Amerikos mokyklos Vilniuje (American International School of Vilnius, AISV) mokinių komanda. skaityti »

Los Andželo šv. Kazimiero lituanistinė mokykla švenčia 65-metį

Balandžio 18 d. Los Andželo šv. Kazimiero lituanistinė mokykla, viena seniausių lituanistinių mokyklų užsienyje, švenčia 65-erių metų sukaktį. skaityti »

Prasideda specialus projektas mokinių informaciniam raštingumui ugdyti

Kas lemia žiniasklaidos turinį? Kokia medijų įtaka visuomenei? Kaip ugdyti informacinį raštingumą? Šie klausimai bus aptariami balandžio 17 d., 9.30 val., Vilniuje prasidėsiančioje mokyklų konferencijoje „Informaciniai iššūkiai šiuolaikinėje visuomenėje“ (Gedimino pr. 35). skaityti »

VGTU specialiame seminare prisistatė moksleivių atstovams

Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) pakvietė karjeros koordinatorius bei mokyklų mokinių tarybų ir parlamentų atstovus į specialų seminarą „Moksleivis – ugdymas karjerai – studentas“, kuriame pristatė VGTU studijų galimybes bei aukštojo mokslo naujoves. skaityti »

KTU sieks Lietuvos rekordo – daugiausia kompiuterinių žaidimų gerbėjų vienoje vietoje

Balandžio 17–19 d. Kauno sporto halėje vyks KTU Informatikos fakulteto (IF) ir jo studentų atstovybės „InfoSA“ organizuojamo festivalio „InfoShow’15“ renginys „LAN Party“. skaityti »

Aukštojo mokslo sritį kuruos viceministras Rolandas Zuoza

Balandžio 13 dieną eiti pareigas pradėjo naujas švietimo ir mokslo viceministras. Aukštojo mokslo sritį nuo šiol kuruos Rolandas Zuoza. Jis pakeis Rimantą Vaitkų, paskirtą Ministro Pirmininko kanclerio pirmuoju pavaduotoju. skaityti »

VGTU vyks Lietuvos mokinių ekonomikos ir verslo olimpiada

Š. m. balandžio 17 dieną Vilniaus Gedimino technikos universiteto Verslo vadybos fakultete (VGTU VVF) organizuojama Respublikinė Lietuvos mokinių ekonomikos ir verslo olimpiada, į kurią susirinks geriausius rezultatus regioniniuose turuose pademonstravę mokiniai. skaityti »

Naujuoju Mykolo Romerio universiteto rektoriumi išrinktas doc. dr. A. Monkevičius

Mykolo Romerio universiteto taryba išrinko naująjį universiteto vadovą. Juo tapo docentas dr. Algirdas Monkevičius. skaityti »

Vilniaus universiteto studentams – atitikmens Lietuvoje neturinti mokymų programa

Vilniaus universiteto Teisės fakulteto II kurso studentai pavasario semestrą pradėjo pasiryžę sužinoti ir išmokti daugiau. Pirmą kartą jie turėjo galimybę dalyvauti atrankoje į programą, kuri papildo tradicines teisės studentų studijas ir tęsis iki V kurso. skaityti »