ISM Mokytojų universitetas: prognozės ateities mokykloms

Publikuota: 2015 m. spalio 30 d. penktadienis

ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas spalio 27 d. pakvietė Lietuvos mokytojus bei mokyklų vadovus į profesinio tobulėjimo seminarų ciklą „ISM Mokytojų universitetas“. ISM specialistai su renginio dalyviais diskutavo apie vadinamosios „Z kartos“ ugdymą, efektyvų tėvų susirinkimų organizavimą bei aptarė ateities mokyklos viziją.

Pastaruoju metu diskusijos, analizuojančios kartų skirtumus tapo itin populiarios. Pasaulinės tendencijos rodo, kad šiuo metu mokyklose besimokantys vaikai ir jaunimas yra kitokie nei buvusios kartos prieš juos. Apie tai ISM Mokytojų universitete gausiai susirinkusius mokyklų atstovus iš visos Lietuvos diskutuoti kvietė ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė, atliekanti tyrimus apie kartų skirtumus Dr. Raimonda Alonderienė.

R. Alonderienė pristatydama kartų skirstymo istoriją teigė, kad nors vis dar vieningai nesutariama, kokio amžiaus žmonės priklauso „Z kartai“, pagrindiniais įvykiais, lėmusiais šių žmonių formavimąsi yra laikomi pasaulinės ekonominės krizės poveikis bei vis naujų laisvių įteisinimas. Tai veiksniai suformavę panašias vertybių sistemas, požiūrį, gyvenimo patirtį ir lemiantys atitinkamus kartų skirtumus. Kalbant apie „Z kartos“ vaikus, akcentuota, kad ši karta nematė pasaulio, kuriame nebuvo interneto, mobiliojo ryšio, išmaniųjų telefonų, planšečių, socialinių tinklų, vaizdo žaidimų. Todėl  jie puikiai valdo ar valdys technologijas.

„Kalbant apie kartas svarbu ieškoti ne skirtumų, o sąlyčio taškų, tam, kad galėtume lengviau susikalbėti“, – įsitikinusi docentė.

Jaunoji karta vertina neformalią, žaismingą aplinką, jų dėmesį traukia technologijos. Todėl kalbėdama apie darbą su „Z karta“, ISM ekspertė patarė mokytojams rengti daugiau interaktyvių pamokų, grupinių diskusijų bei įvairiais būdais bandyti įtraukti mokinius į procesą naudojant socialinius tinklus bei išmaniąsias technologijas. 

Antrojo pranešimo metu, ISM Inovatorių bazės vadovas Ugnius Savickas pakvietė dalyvius nusikelti į 2020 metus ir pagalvoti, kaip atrodys ateities mokyklos, kaip bus organizuojamos pamokos ir mokymosi procesas, kas bus kitaip ir kaip palankiau prisitaikyti prie artėjančių pokyčių. „Kalbant apie ateities mokyklas, galime tik nuspėti, kad ateityje viskas bus paremta vis išmanesnėmis technologijomis, dirbtiniu intelektu“, – teigė U. Savickas. Jo nuomone, prognozuojant pažangių mokyklų ateities perspektyvas labai svarbus tam tikrų žmogaus savybių ugdymas.

„Intuicija, kūrybiškumas ir empatija – tai trys kompetencijos, kurių labiausiai reikės žmonėms ateityje. Technologijoms vis judant į priekį, atminties lavinimas tampa vis mažiau vertingas, tad mokykloje reikėtų lavinti vaizduotę bei kūrybiškumą. Tam reiktų keisti tradicinius mokymo metodus, į juos įtraukiant vis daugiau grupinių diskusijų, žinių pritaikymo praktikoje, ar leidžiant mokiniams patiems mokyti vieni kitus“, – įsitikinęs lektorius.

Svarbų vaidmenį ateities mokymosi procese vaidina ir mokymosi aplinka – kuo spalvingesnė ir kūrybingesnė aplinka, tuo mokiniams lengviau įsisavinti ir išmokti reikiamus dalykus. „Reikia įtraukti vis daugiau kūrybiškumo ir inovacijų į mokymosi procesą, apimant aplinką, metodus, santykius ir vertinimą. Skatinkime vieni kitus ir išdrįskime keisti apstingusią, nelanksčią ir nebeaktualią sistemą drąsiau ir sparčiau“, – kalbant apie ateities mokyklą įžvalgomis dalinosi Ugnius Savickas.

Ne mažiau aktualus klausimas mokyklų gyvenime – sklandi tarpusavio komunikacija. Tai apima ne tik sėkmingą bendravimą mokytojų su mokiniais, bet ir mokyklos darbuotojų su mokinių tėvais.

Asmeninio efektyvumo ir komunikacijos temų konsultantas – ekspertas Dr. Džiugas Dvarionas pristatė svarbiausius efektyvaus tėvelių susirinkimo principus. Pasak eksperto, kiekvienam tokiam susirinkimui labai svarbus tinkamas pasiruošimas, dalyvių motyvavimas  ir įtraukimas bei sklandi komunikacija.

„Ruošiantis susirinkimui labai svarbu paruošti jo darbotvarkę, svarbiausius aptarti klausimus bei tiksliai ir aiškiai informuoti tėvus apie susirinkimo laiką, trukmę, vietą bei aktualumą iš anksto. Kaip ir bet kurių kitų svarbių susitikimų metu, labai svarbu valdyti laiką ir moderuoti diskusijas, norint išvengti bereikšmių kalbų ir kuo efektyviau išspręsti pradinius susirinkimo klausimus“, – pasakojo jis.

ISM Mokytojų universitetas – tai tik dalis ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto vykdomų edukacinių projektų. Universitetas siekia prisidėti ne tik prie studentų, tačiau ir prie moksleivių, jų mokytojų ir tėvelių švietimo. Kasmetiniuose nemokamuose ISM Tėvų, Mokytojų ir Moksleivių universitetų seminaruose abiturientai, jų mokytojai ir tėveliai gauna naudingų vadybos, ekonomikos, komunikacijos žinių.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

MRU dalyvaus Vilniaus knygų mugėje

Mykolo Romerio universitetas vasario 19–22 dienomis dalyvaus Vilniaus knygų mugėje ir kvies aplankyti MRU Leidybos stendą 3 parodų salėje Lietuvos parodų centre „Litexpo“. skaityti »

Lietuvos bankas kviečia moksleivius papasakoti savo kišenpinigių istoriją

Artėjant Vaikų finansinio švietimo savaitei, Lietuvos bankas skelbia kūrybinį konkursą moksleiviams „Mano kišenpinigių istorija“. Vaikai kviečiami dalytis savo patirtimi, ką galima nuveikti sumaniai taupant kišenpinigius. skaityti »

Popieriniai dienynai – nykstanti rūšis

Švietimo ir mokslo ministerijos duomenimis, beveik 86 % Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų nebenaudoja popierinių dienynų. Todėl galima drąsiai teigti, kad informacinės technologijos yra neatsiejama moderniosios mokyklos dalis. skaityti »

Vilniaus universiteto rektoriaus posto siekia šeši kandidatai

Vilniaus universiteto Centrinėje rinkimų komisijoje buvo užregistruoti šeši asmenys, norintys eiti didžiausio Lietuvos universiteto rektoriaus pareigas. skaityti »

KTU magistro programa „Edukacinės technologijos“ gavo tarptautinį įvertinimą

Kauno technologijos universiteto (KTU) magistro studijų programa „Edukacinės technologijos“ tarptautinio vertinimo metu gavo patį aukščiausią įvertinimą – surinko 24 balus iš tiek pat galimų. skaityti »

Prasidėjo mokymosi, žinių ir karjeros planavimo paroda „Studijos 2015“

Vasario 5–7 d. LITEXPO parodų centre Vilniuje moksleivių laukia tradicinė mokymosi, žinių ir karjeros planavimo paroda „Studijos 2015“. Ją atidarė Seimo Pirmininko pirmasis pavaduotojas Vydas Gedvilas bei švietimo ir mokslo ministras prof. Dainius Pavalkis. skaityti »

Garsūs žmonės teigia – studijuoti tikrai verta

Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO atsidaro tarptautinė paroda „Studijos“. Trylika metų organizuojama paroda siekia supažindinti su studijomis Lietuvoje ir užsienyje, su reikalingiausiomis ir naujausiomis profesijomis, su karjeros ir verslo perspektyvomis, su stažuotėmis ir savanoryste. skaityti »

LEU Lietuvos universitetų rektoriai diskutavo dėl atsakingesnio abiturientų požiūrio dėl studijų pasirinkimo

Kol moksleiviai „Aukštųjų mokyklų mugėje 2015“ domėjosi, kurią aukštąją mokyklą rinktis, š. m. sausio mėn. 30 d. Vilniuje, Lietuvos edukologijos universitete (LEU), vyko Lietuvos universitetų rektorių konferencijos (LURK) posėdis. skaityti »

VGTU taps žaliuoju universitetu

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Senatas patvirtino Žaliojo universiteto koncepciją, kuria siekiama prisidėti prie darnios visuomenės plėtros modernizuojant ir plėtojant turimos bei planuojamos infrastruktūros valdymą bei skiriant ypatingą dėmesį atsakingam ir racionaliam gamtinių išteklių naudojimui. skaityti »

Savo jėgas informacinių technologijų studentai išbandė robotikos srityje

Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto (MIF) informacinių technologijų antro kurso studentai, padedami dėstytojo Lino Būtėno, sukonstravo ir suprogramavo robotą platformą, mokančią priimti sprendimus. skaityti »