ISM Mokytojų universitetas: prognozės ateities mokykloms

Publikuota: 2015 m. spalio 30 d. penktadienis

ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas spalio 27 d. pakvietė Lietuvos mokytojus bei mokyklų vadovus į profesinio tobulėjimo seminarų ciklą „ISM Mokytojų universitetas“. ISM specialistai su renginio dalyviais diskutavo apie vadinamosios „Z kartos“ ugdymą, efektyvų tėvų susirinkimų organizavimą bei aptarė ateities mokyklos viziją.

Pastaruoju metu diskusijos, analizuojančios kartų skirtumus tapo itin populiarios. Pasaulinės tendencijos rodo, kad šiuo metu mokyklose besimokantys vaikai ir jaunimas yra kitokie nei buvusios kartos prieš juos. Apie tai ISM Mokytojų universitete gausiai susirinkusius mokyklų atstovus iš visos Lietuvos diskutuoti kvietė ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė, atliekanti tyrimus apie kartų skirtumus Dr. Raimonda Alonderienė.

R. Alonderienė pristatydama kartų skirstymo istoriją teigė, kad nors vis dar vieningai nesutariama, kokio amžiaus žmonės priklauso „Z kartai“, pagrindiniais įvykiais, lėmusiais šių žmonių formavimąsi yra laikomi pasaulinės ekonominės krizės poveikis bei vis naujų laisvių įteisinimas. Tai veiksniai suformavę panašias vertybių sistemas, požiūrį, gyvenimo patirtį ir lemiantys atitinkamus kartų skirtumus. Kalbant apie „Z kartos“ vaikus, akcentuota, kad ši karta nematė pasaulio, kuriame nebuvo interneto, mobiliojo ryšio, išmaniųjų telefonų, planšečių, socialinių tinklų, vaizdo žaidimų. Todėl  jie puikiai valdo ar valdys technologijas.

„Kalbant apie kartas svarbu ieškoti ne skirtumų, o sąlyčio taškų, tam, kad galėtume lengviau susikalbėti“, – įsitikinusi docentė.

Jaunoji karta vertina neformalią, žaismingą aplinką, jų dėmesį traukia technologijos. Todėl kalbėdama apie darbą su „Z karta“, ISM ekspertė patarė mokytojams rengti daugiau interaktyvių pamokų, grupinių diskusijų bei įvairiais būdais bandyti įtraukti mokinius į procesą naudojant socialinius tinklus bei išmaniąsias technologijas. 

Antrojo pranešimo metu, ISM Inovatorių bazės vadovas Ugnius Savickas pakvietė dalyvius nusikelti į 2020 metus ir pagalvoti, kaip atrodys ateities mokyklos, kaip bus organizuojamos pamokos ir mokymosi procesas, kas bus kitaip ir kaip palankiau prisitaikyti prie artėjančių pokyčių. „Kalbant apie ateities mokyklas, galime tik nuspėti, kad ateityje viskas bus paremta vis išmanesnėmis technologijomis, dirbtiniu intelektu“, – teigė U. Savickas. Jo nuomone, prognozuojant pažangių mokyklų ateities perspektyvas labai svarbus tam tikrų žmogaus savybių ugdymas.

„Intuicija, kūrybiškumas ir empatija – tai trys kompetencijos, kurių labiausiai reikės žmonėms ateityje. Technologijoms vis judant į priekį, atminties lavinimas tampa vis mažiau vertingas, tad mokykloje reikėtų lavinti vaizduotę bei kūrybiškumą. Tam reiktų keisti tradicinius mokymo metodus, į juos įtraukiant vis daugiau grupinių diskusijų, žinių pritaikymo praktikoje, ar leidžiant mokiniams patiems mokyti vieni kitus“, – įsitikinęs lektorius.

Svarbų vaidmenį ateities mokymosi procese vaidina ir mokymosi aplinka – kuo spalvingesnė ir kūrybingesnė aplinka, tuo mokiniams lengviau įsisavinti ir išmokti reikiamus dalykus. „Reikia įtraukti vis daugiau kūrybiškumo ir inovacijų į mokymosi procesą, apimant aplinką, metodus, santykius ir vertinimą. Skatinkime vieni kitus ir išdrįskime keisti apstingusią, nelanksčią ir nebeaktualią sistemą drąsiau ir sparčiau“, – kalbant apie ateities mokyklą įžvalgomis dalinosi Ugnius Savickas.

Ne mažiau aktualus klausimas mokyklų gyvenime – sklandi tarpusavio komunikacija. Tai apima ne tik sėkmingą bendravimą mokytojų su mokiniais, bet ir mokyklos darbuotojų su mokinių tėvais.

Asmeninio efektyvumo ir komunikacijos temų konsultantas – ekspertas Dr. Džiugas Dvarionas pristatė svarbiausius efektyvaus tėvelių susirinkimo principus. Pasak eksperto, kiekvienam tokiam susirinkimui labai svarbus tinkamas pasiruošimas, dalyvių motyvavimas  ir įtraukimas bei sklandi komunikacija.

„Ruošiantis susirinkimui labai svarbu paruošti jo darbotvarkę, svarbiausius aptarti klausimus bei tiksliai ir aiškiai informuoti tėvus apie susirinkimo laiką, trukmę, vietą bei aktualumą iš anksto. Kaip ir bet kurių kitų svarbių susitikimų metu, labai svarbu valdyti laiką ir moderuoti diskusijas, norint išvengti bereikšmių kalbų ir kuo efektyviau išspręsti pradinius susirinkimo klausimus“, – pasakojo jis.

ISM Mokytojų universitetas – tai tik dalis ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto vykdomų edukacinių projektų. Universitetas siekia prisidėti ne tik prie studentų, tačiau ir prie moksleivių, jų mokytojų ir tėvelių švietimo. Kasmetiniuose nemokamuose ISM Tėvų, Mokytojų ir Moksleivių universitetų seminaruose abiturientai, jų mokytojai ir tėveliai gauna naudingų vadybos, ekonomikos, komunikacijos žinių.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

KTU fakultete Panevėžyje – pirmasis šalyje Technologijų mokymo centras moksleiviams

KTU Panevėžio technologijų ir verslo fakultete (Nemuno g. 33) duris atvers pirmasis Lietuvoje moksleivių ir studentų Technologijų mokymo centras. skaityti »

Lietuvos edukologijos universitetas siekia būti prieinamesnis

2015 m. pretenduojantiems gauti valstybės finansavimą studijoms reikės būti išlaikius bent du brandos egzaminus. skaityti »

ISM pradeda išankstinį priėmimą į bakalauro studijas

ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas vasario 1 d. pradeda išankstinį priėmimą į bakalauro studijų programas. skaityti »

Vilniuje duris atvers regionui svarbus praktinio mokymo centras

Sausio 30 d. 12 val. Vilniaus Paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centre, įsikūrusiame Didlaukio g. 83, bus oficialiai atidarytas Aptarnavimo paslaugų sektorinis praktinio mokymo centras. skaityti »

Paaiškėjo labiausiai inovacijoms pasirengusi mokykla Lietuvoje

Mokyklos iš visos Lietuvos gyvena technologinių pokyčių ritmu. 28 mokyklos, dalyvavusios nemokamoje skaitmeninių mokymų programoje „Samsung Mokykla ateičiai“, sukūrė skaitmeninių pokyčių projektus, pritaikytus savo mokyklai. skaityti »

Prasideda aštuntasis nacionalinis mokinių konkursas „Švari kalba – švari galva“

Konkursas „Švari kalba – švari galva“, pernai sulaukęs rekordinio – 12 tūkstančių – dalyvių skaičiaus, organizuojamas jau aštuntą kartą. Informacines technologijas, be kurių neįsivaizduojamas šiuolaikinio jaunimo gyvenimas, ir lietuvių kalbą susiejantis konkursas vėl kviečia mokinius prie kompiuterio pademonstruoti savo gimtosios kalbos žinias ir gebėjimą jas pritaikyti kasdienybėje. skaityti »

Konferencijoje „Open Readings 2015“ laukiama užsienio mokslininkų

58-osios tarptautinės studentų konferencijos „Open Readings 2015“ organizatoriai jau dėlioja paskutines detales, nors iki konferencijos pradžios liko du mėnesiai. skaityti »

LEU lankysis Europos Komisijos Švietimo ir kultūros departamento pareigūnė Joanna Basztura

2015 m. sausio mėn. 27 d. 11.30–13.30 Lietuvos edukologijos universitete (LEU) lankysis Europos Komisijos Švietimo ir kultūros departamento pareigūnė Joanna Basztura, kuri atsakinga už švietimo politiką Lietuvoje, Lenkijoje ir Danijoje. skaityti »

Matematinio ir gamtamokslinio raštingumo konkurse mokiniai parodė gerus rezultatus

Pirmą kartą surengtame nacionaliniame matematinio ir gamtamokslinio raštingumo konkurse, kuriame dalyviai atliko į gyvenimą orientuotas matematikos ir gamtos mokslų užduotis, dalyvavo apie 14 tūkst. mokinių iš beveik 400 mokyklų. Daugiau negu pusė mokinių parodė gerus rezultatus. skaityti »

Už gamtos tausojimą KTU įteiktas „Ekonomiškiausios lapės“ apdovanojimas

KTU projektui „Žaliasis universitetas“ konkurse „PR Lapės 2015“ skirtas „Ekonomiškiausios lapės“ apdovanojimas už ilgalaikę, gamtai draugišką ir ekonomišką iniciatyvą, puikiai integruotą į bendrą organizacijos veiklos strategiją, įtraukiant visą universiteto bendruomenę. skaityti »