ISM Mokytojų universitetas: prognozės ateities mokykloms

Publikuota: 2015 m. spalio 30 d. penktadienis

ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas spalio 27 d. pakvietė Lietuvos mokytojus bei mokyklų vadovus į profesinio tobulėjimo seminarų ciklą „ISM Mokytojų universitetas“. ISM specialistai su renginio dalyviais diskutavo apie vadinamosios „Z kartos“ ugdymą, efektyvų tėvų susirinkimų organizavimą bei aptarė ateities mokyklos viziją.

Pastaruoju metu diskusijos, analizuojančios kartų skirtumus tapo itin populiarios. Pasaulinės tendencijos rodo, kad šiuo metu mokyklose besimokantys vaikai ir jaunimas yra kitokie nei buvusios kartos prieš juos. Apie tai ISM Mokytojų universitete gausiai susirinkusius mokyklų atstovus iš visos Lietuvos diskutuoti kvietė ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė, atliekanti tyrimus apie kartų skirtumus Dr. Raimonda Alonderienė.

R. Alonderienė pristatydama kartų skirstymo istoriją teigė, kad nors vis dar vieningai nesutariama, kokio amžiaus žmonės priklauso „Z kartai“, pagrindiniais įvykiais, lėmusiais šių žmonių formavimąsi yra laikomi pasaulinės ekonominės krizės poveikis bei vis naujų laisvių įteisinimas. Tai veiksniai suformavę panašias vertybių sistemas, požiūrį, gyvenimo patirtį ir lemiantys atitinkamus kartų skirtumus. Kalbant apie „Z kartos“ vaikus, akcentuota, kad ši karta nematė pasaulio, kuriame nebuvo interneto, mobiliojo ryšio, išmaniųjų telefonų, planšečių, socialinių tinklų, vaizdo žaidimų. Todėl  jie puikiai valdo ar valdys technologijas.

„Kalbant apie kartas svarbu ieškoti ne skirtumų, o sąlyčio taškų, tam, kad galėtume lengviau susikalbėti“, – įsitikinusi docentė.

Jaunoji karta vertina neformalią, žaismingą aplinką, jų dėmesį traukia technologijos. Todėl kalbėdama apie darbą su „Z karta“, ISM ekspertė patarė mokytojams rengti daugiau interaktyvių pamokų, grupinių diskusijų bei įvairiais būdais bandyti įtraukti mokinius į procesą naudojant socialinius tinklus bei išmaniąsias technologijas. 

Antrojo pranešimo metu, ISM Inovatorių bazės vadovas Ugnius Savickas pakvietė dalyvius nusikelti į 2020 metus ir pagalvoti, kaip atrodys ateities mokyklos, kaip bus organizuojamos pamokos ir mokymosi procesas, kas bus kitaip ir kaip palankiau prisitaikyti prie artėjančių pokyčių. „Kalbant apie ateities mokyklas, galime tik nuspėti, kad ateityje viskas bus paremta vis išmanesnėmis technologijomis, dirbtiniu intelektu“, – teigė U. Savickas. Jo nuomone, prognozuojant pažangių mokyklų ateities perspektyvas labai svarbus tam tikrų žmogaus savybių ugdymas.

„Intuicija, kūrybiškumas ir empatija – tai trys kompetencijos, kurių labiausiai reikės žmonėms ateityje. Technologijoms vis judant į priekį, atminties lavinimas tampa vis mažiau vertingas, tad mokykloje reikėtų lavinti vaizduotę bei kūrybiškumą. Tam reiktų keisti tradicinius mokymo metodus, į juos įtraukiant vis daugiau grupinių diskusijų, žinių pritaikymo praktikoje, ar leidžiant mokiniams patiems mokyti vieni kitus“, – įsitikinęs lektorius.

Svarbų vaidmenį ateities mokymosi procese vaidina ir mokymosi aplinka – kuo spalvingesnė ir kūrybingesnė aplinka, tuo mokiniams lengviau įsisavinti ir išmokti reikiamus dalykus. „Reikia įtraukti vis daugiau kūrybiškumo ir inovacijų į mokymosi procesą, apimant aplinką, metodus, santykius ir vertinimą. Skatinkime vieni kitus ir išdrįskime keisti apstingusią, nelanksčią ir nebeaktualią sistemą drąsiau ir sparčiau“, – kalbant apie ateities mokyklą įžvalgomis dalinosi Ugnius Savickas.

Ne mažiau aktualus klausimas mokyklų gyvenime – sklandi tarpusavio komunikacija. Tai apima ne tik sėkmingą bendravimą mokytojų su mokiniais, bet ir mokyklos darbuotojų su mokinių tėvais.

Asmeninio efektyvumo ir komunikacijos temų konsultantas – ekspertas Dr. Džiugas Dvarionas pristatė svarbiausius efektyvaus tėvelių susirinkimo principus. Pasak eksperto, kiekvienam tokiam susirinkimui labai svarbus tinkamas pasiruošimas, dalyvių motyvavimas  ir įtraukimas bei sklandi komunikacija.

„Ruošiantis susirinkimui labai svarbu paruošti jo darbotvarkę, svarbiausius aptarti klausimus bei tiksliai ir aiškiai informuoti tėvus apie susirinkimo laiką, trukmę, vietą bei aktualumą iš anksto. Kaip ir bet kurių kitų svarbių susitikimų metu, labai svarbu valdyti laiką ir moderuoti diskusijas, norint išvengti bereikšmių kalbų ir kuo efektyviau išspręsti pradinius susirinkimo klausimus“, – pasakojo jis.

ISM Mokytojų universitetas – tai tik dalis ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto vykdomų edukacinių projektų. Universitetas siekia prisidėti ne tik prie studentų, tačiau ir prie moksleivių, jų mokytojų ir tėvelių švietimo. Kasmetiniuose nemokamuose ISM Tėvų, Mokytojų ir Moksleivių universitetų seminaruose abiturientai, jų mokytojai ir tėveliai gauna naudingų vadybos, ekonomikos, komunikacijos žinių.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Vyriausybėje tartasi, kaip plėtoti lituanistinį švietimą užsienyje

Vyriausybės kanclerio pirmojo pavaduotojo Remigijaus Motuzo vadovaujama darbo grupė pradėjo svarstyti pasiūlymus dėl užsienio lietuvių bendruomenių veiklos rėmimo, organizuojant švietimą lietuvių kalba ir kultūrinį ugdymą, taip pat dėl lituanistikos centrų veiklos skatinimo. skaityti »

Socialinių mokslų kolegija iškilmingai paminėjo savo veiklos 20-metį

2014 metų gruodžio 16 dieną Vilniaus filiale Socialinių mokslų kolegija paminėjo savo veiklos dvidešimtmetį. skaityti »

Pirmieji Lietuvoje: KTU rengs sveikatos informatikos specialistus

Nuo 2015 m. rugsėjo Kauno technologijos universitete (KTU) bus rengiami sveikatos informatikos specialistai. Sveikatos informatika – tai pirmoji jungtinė KTU ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) programa, kurioje bus specializuojamasi į informacinių technologijų taikymą sveikatos srityje. skaityti »

Geriausiems Vilniaus universiteto dėstytojams – Rektoriaus premijos

Gruodžio 16 d. vykusiame iškilmingame Vilniaus universiteto Senato posėdyje pagerbti ir Rektoriaus premijomis apdovanoti 2014 m. geriausi dėstytojai. skaityti »

VU Tarybos pirmininke išrinkta Ingrida Šimonytė

Gruodžio 16 d. Vilniaus universiteto Tarybos nariai, iškilmingame Senato posėdyje pasirašę įsipareigojimą seniausiai šalies Alma Mater, susirinko į pirmąjį posėdį, kuriame rinko Tarybos pirmininką. skaityti »

Pirmą kartą Lietuvoje vyko „MENAR olimpiada 2014“

Gruodžio 13 d. Vilniuje įvyko pirmoji Lietuvoje „MENAR olimpiada 2014“, kurią organizavo mintinio skaičiavimo mokykla – „MENAR akademija“. skaityti »

3D spausdinimo technologijos skatina mokytis

Lietuvos mokyklose ryškėja nauja edukacijos kryptis – susidomėjimas matematikos, gamtos mokslų ir technologijų dalykais (STEM) skatinamas praktiniais užsiėmimais. skaityti »

Baigtas istorinių vietovardžių informacijos valdymo projektas

Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto mokslininkai, bendradarbiaudami su VšĮ „Atviro kodo sprendimai“, įgyvendino Lietuvos kultūros tarybos finansuotą projektą „Istorinių vietovardžių informacijos valdymo įrankio sukūrimas“. skaityti »

Iš Argentinoje vykusios jaunių gamtos mokslų olimpiados lietuviai grįžta su bronza

Gruodžio 2–11 dienomis Mendozoje Argentinoje vykusioje tarptautinėje jaunių gamtos mokslų olimpiadoje Lietuvos komandos atstovai – Ugnė Gaižauskaitė iš Vilniaus licėjaus (mokytojai: Rasa Žemaitaitienė, Alma Čekauskienė, Eugenijus Rudminas) ir Kristijonas Samuolis iš Marijampolės marijonų gimnazijos laimėjo bronzos medalius. skaityti »

ES švietimo ministrai aptars, kaip skatinti verslumo ugdymą

Gruodžio 12 d. švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis dalyvaus ES Švietimo, jaunimo, kultūros ir sporto tarybos posėdyje. skaityti »