Inauguruotas VGTU rektorius Alfonsas Daniūnas

Publikuota: 2011 m. lapkričio 20 d. sekmadienis

Lapkričio 18 dieną, inauguruotas naujasis Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) rektorius Alfonsas Daniūnas. Inauguracijos iškilmių metu rektorius pasižadėjo tarnauti universitetui ir perėmė rektoriaus regalijas. Universiteto rektorių pasveikinti atvyko, Švietimo ir mokslo ministras G. Steponavičius, Aplinkos ministras G. Kazlauskas, Vilniaus miesto meras A. Zuokas, Lietuvos ir užsienio universitetų rektoriai, užsienio šalių ambasadoriai, akademinės bendruomenės bei verslo sektoriaus atstovai. 

Doc. dr. Alfonsas Daniūnas penkerių metų kadencijai išrinktas rektoriumi rugsėjo 8 dieną. 

Rektoriaus inauguracinės kalbos fragmentai:

Albertas Einšteinas teigė: „Mokslas nebuvo ir niekuomet nebus užbaigta knyga. Kiekvienas svarbus laimėjimas iškelia naujų klausimų, o visokia raida ilgainiui susiduria su naujais, kaskart didesniais sunkumais“ . Ši mintis įprasmina ilgametę universiteto veiklą, tačiau šiandieną norisi koncentruotis į naują universiteto vaidmenį, stiprinant aukštųjų technologijų naudojimą ekonomikoje, prisidedant prie miestų plėtros, kuriant poindustrinę visuomenę. 

Šiandien turime ne tik mokyti veiksmingai naudoti išteklius ir kurti aplinką tausojančias technologijas, bet ir pertvarkyti universitetą, kad jo veiklos efektyvumas taptų pavyzdžiu tiek studentams, tiek socialiniams partneriams bei visuomenei. Mokslinių tyrimų veikla, studijos privalo tapti bendra universiteto veiklos ašimi. Darnią plėtrą universitete įgyvendinsime kartu stiprindami mokslo, studijų, ekonominius ir socialinius aspektus: jau pradėjome kurti mechanizmus, leisiančius efektyviau naudoti ir pritraukti finansinius išteklius, koncentruodami universiteto veiklą, atsisakydami bereikalingos biurokratijos tausosime svarbiausią universiteto turtą – žmones. 

Kalbėdami apie žmogiškąjį kapitalą ir švietimo vadybą vis dažniau išgirstame žodį „sinergija“. Galiu tik pasidžiaugti, kad žmogiškojo kapitalo, gabių mokslininkų, dėstytojų ir kūrybingų, sąmoningai sunkesnes technologijų mokslų studijas pasirinkusių studentų universitete yra daug. Tačiau šiandien universitete yra gyvybiškai svarbu ne tik turimi žmonių ištekliai, bet ir mūsų visų partnerystė, bendrystė, vadinama sinergija. 

Europos Sąjungos strategija 2020 numato žiniomis ir inovacijomis grįstą ūkio plėtrą, kur 3 % visos Europos bendrojo vidaus produkto bus investuojama į mokslinius tyrimus, eksperimentinę ir technologinę plėtrą. Todėl ir mūsų universiteto strategijoje nustatysime priemones, kaip prisitaikyti prie šių tendencijų ir padidinti mokslininkų taikomųjų tyrimų apimtis, spartinti mokslinių idėjų komercializavimą, mokslą ir verslą sujungti naujais tyrimų centrais, kuriuose novatoriškos idėjos galėtų virsti ne tik prekėmis ir paslaugomis, bet ir protinio kapitalo branduoliais. Europos Sąjungos strategijoje taip pat daug dėmesio skiriama visų gyvenimo sričių skaitmenizavimui, todėl labai svarbu tęsti jau pradėtus universiteto projektus šioje srityje ir inicijuoti naujų mokslinių projektų atsiradimą. Išliksime konkurencingi tik veiksmingai pritraukdami mokslui finansuoti skirtas Europos, pasaulio ir šalies lėšas. 

Technologinė plėtra vyksta itin greitai, todėl siekis neatsilikti nuo naujausių tendencijų tampa iššūkiu ne tik studentui, bet ir dėstytojui. Su panašiais iššūkiais susiduria ir verslo sektorius, todėl prie sparčios kaitos turi prisitaikyti ir studijų procesas. Pačia plačiausia prasme turime įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą koncepciją – pratinti studentus prie nuolatinės kaitos, auginti nuolat universitete besitobulinančių ir naujovėmis besidominčių absolventų kartą. Studentai ir dėstytojai vis labiau susidurs su masiniu aukštuoju mokslu – dar smarkiau turės pasikeisti studento ir dėstytojo vaidmuo, stiprinant dalijimąsi intelektine patirtimi ir pabrėžiant bendromis pastangomis atliekamo darbo svarbą mokslo tobulėjimui. Dėstytojas vis labiau taps motyvuojančiu, rodančiu žinių siekimo kelią žmogumi, suteikiančiu galimybę susipažinti su jau sukauptomis žiniomis ir mokančiu jomis pasinaudoti, o studentas pasitelks naujausias technologijas tiek žinioms gauti, tiek kūrybingumui išlaisvinti. 

Sieksiu, kad mano komanda taptų bendradarbiavimo, atvirumo, tarpusavio supratimo, konkretumo ir bendrų tikslų siekimo pavyzdžiu. Universitete turės sustiprėti fakultetai, katedros, mokslo ir administracijos padaliniai, aktyviai plėtotis bendra studentų ir dėstytojų veikla, nes tik išskirtiniu sutelktu darbu galime įveikti mūsų laukiančius iššūkius. Siekių stiprinimas jokiais būdais neturi virsti vidinės konkurencijos ar bendruomenės susiskaldymo šaltiniu. Partnerystė – esminis mokymosi, naujų žinių, naujų idėjų kūrimo būdas, todėl būsime geresni partneriai universiteto viduje, o su partneriais Lietuvoje ir užsienyje dalinsimės geriausia patirtimi. 

Vilniaus Gedimino technikos universitete turime veikti drąsiai, nebijoti naujų sunkumų ir pokyčių, nes lyderiaujantis universitetas yra nuolatos atsinaujinantis mokslo bei pažangos skleidėjas. 

Būkime kupini entuziazmo ir maksimalistinių idėjų. Dirbkime, kurkime, tobulėkime.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Pokyčiai VU rektoriaus komandoje – studijų prorektoriaus pareigas eis doc. dr. Valdas Jaskūnas

Naujus mokslo metus Vilniaus universitete (VU) pasitinka atsinaujinusi rektoriaus komanda: nuo rugsėjo 1 d. studijų prorektoriaus pareigas vietoj filosofijos docentės dr. Nijolės Radavičienės eis indologijos docentas dr. Valdas Jaskūnas, iki šiol vadovavęs VU Orientalistikos centrui. skaityti »

MRU prasidėjo tarptautinė studentų savaitė

Rugpjūčio 29–rugsėjo 4 dienomis Mykolo Romerio universitete (MRU) vyksta tradicinė įvadinė tarptautinių studentų savaitė, kurios metu studentai susipažįsta su universitetu, dalyvauja susitikimuose su administracija, susipažįsta su Lietuva. skaityti »

LEU vaikų darželio „Mažųjų akademija“ laukia vaikų

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) Ugdymo mokslų fakulteto dėstytojai subrandino ir įgyvendino idėją – vaikų darželis „Mažųjų akademija“ jau laukia vaikų. skaityti »

Lietuvos pedagogai semiasi žinių skaitmeniniuose mokymuose

Artėjant rugsėjo pirmajai Lietuvos pedagogai jau pradėjo ruoštis naujiesiems mokslo metams. Labiausiai motyvuoti šalies mokytojai susirinko į Kauną, kur startavo skaitmeninių mokymų programa „Samsung Mokykla ateičiai“. skaityti »

KTU tapo vasaros universitetu kinų moksleiviams

Keturi kinų moksleiviai iš Šenženio miesto Kinijoje dvi savaites šią vasarą praleido Kauno technologijos universitete (KTU) – mokėsi fizikos ir anglų kalbos, kūrė svajonių namus kompiuterine 3D programa, mokėsi šokio ir piešimo. skaityti »

Vilniaus universitetas gerina sąlygas žmonėms su negalia

Vilniaus universitetas (VU) skirs dar daugiau dėmesio negalią turinčių žmonių poreikių užtikrinimui. Siekiama, kad visuose VU padaliniuose galėtų studijuoti ir dirbti asmenys su negalia. skaityti »

Kaip išnaudoti mobiliojo telefono galimybes ugdymo procese?

Įtraukus mobilųjį telefoną į ugdymo procesą, jis ugdytiniams neatrodys toks trokštamas kaip uždraustas vaisius. skaityti »

Ministro pareigos sudomino projekto „Moksleiviai – į Vyriausybę“ jaunuolius

Būti aktyviems, neprarasti pozityvumo ir nuoširdžiai mylėti savo veiklą. To projekte „Moksleiviai – į Vyriausybę“ dalyvaujantiems klaipėdietei Klaudijai Lukošiutei ir Lukui Neverdauskui iš Šilalės linkėjo socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė. skaityti »

Kaip pagal moksleivio amžių parinkti telefoną, planšetę ar kompiuterį?

Išmaniojo įrenginio pasirinkimas prieš mokslo metus kelia nemažai klausimų ir moksleiviams, ir jų tėvams. Kas ir kokioje situacijoje pravers labiau – telefonas, planšetė ar kompiuteris? skaityti »

Vilniaus licėjaus mokinys Tarptautinėje informatikos olimpiadoje Kazanėje pelnė bronzos medalį

28-ojoje tarptautinėje informatikos olimpiadoje, rugpjūčio 12–19 dienomis vykusioje Kazanėje (Rusija), Vilniaus licėjaus vienuoliktokas Jonas Pukšta pelnė bronzos medalį. skaityti »