Informatinis ugdymas ateina į pradines klases

Publikuota: 2015 m. gruodžio 17 d. ketvirtadienis

Pastaruoju metu Europoje vis daugiau dėmesio skiriama STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) dalykų mokymui stiprinti. Švietimo ir mokslo ministerija jau parengė STEM strategijos gaires Lietuvos mokykloms. Vienas šios strategijos uždavinių – stiprinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais ir skatinti jų mokymąsi. Nors tiesiogiai informatika nepaminėta, tačiau ji yra ir technologijose, ir inžinerijoje. Vis labiau kreipiamas dėmesys į informatinio mąstymo ugdymą. Tai būtina kiekvienam šiuolaikinės visuomenės piliečiui.

Informatinis mąstymas – tai gebėjimas atpažinti ir formuluoti įvairias aplinkos problemas (uždavinius), logiškai organizuoti ir analizuoti duomenis, pavaizduojant juos modeliais, įvertinti problemos išsprendžiamumą ir automatizuoti jos sprendimą naudojant šiuolaikines technologijas.

Gruodžio 8–12 d. Druskininkuose vyko projekto NordNICE (Network on Innovative Computing Education) partnerių susitikimas. Viena jo dalių – dviejų dienų seminaras apie informatinio ugdymo naujoves, galimybes ir ypatumus mūsų šalies informacinių technologijų ir pradinių klasių mokytojams.

Seminare dalyvavo 13 partnerių iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos. Jie pasidalijo patirtimi apie informatikos, informacinių technologijų ugdymą. Išskirtinas estų mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas, pagalba: Tartu universitete mokytojams nuolat organizuojami naujausių technologijų mokymo kursai, nuotoliniu būdu skaitomos paskaitos, o bakalauro darbai rengiami taip, kad jais naudodamiesi mokytojai galėtų tobulinti pamokas.

Suomija rengia iš esmės naują informatikos ir informacinių technologijų programą, kurios didelę dalį užims programavimas ir intelektualiųjų technologijų naudojimas. Suomiai daug dėmesio skiria vertinimui, pabrėžia, kad svarbesnis mokymosi procesas ir pasiekimai mokantis nei galutinis rezultatas.

Lietuva taip pat siekia inicijuoti esminius informatikos ir informacinių technologijų mokymo pokyčius bendrojo ugdymo mokyklose. Svarbiausia – pergalvoti ir atnaujinti programas, susitarti dėl esminių komponentų ir vertybinių nuostatų. Siūloma jau pradinėse klasėse pradėti mokyti informatikos ir informacinių technologijų, t. y. informatinis ugdymas turi būti įtrauktas į pradinių klasių bendrojo ugdymo programas. Siektina informatinį ugdymą integruoti į kitų dalykų (matematikos, gamtos ar kalbų) pamokas, tačiau mokykla gali savo nuožiūra skirti ir atskiras valandas.

VU Matematikos ir informatikos instituto profesorė Valentina Dagienė mokytojams pristatė informatinio ugdymo pradinėje mokykloje programos gaires ir ateities perspektyvas. Šis ugdymas padėtų mokiniams lavinti informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis mokantis visų dalykų, įgyti skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam gyvenimui žinių visuomenėje.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Abėcėlė tėveliams: kaip įkvėpti vaiką mokytis?

Tėvelių dėmesiui – patarimai, kaip motyvuoti savo vaiką mokytis ir kokių priemonių šiuo klausimu reikėtų vengti. skaityti »

Mokyklos gali teikti paraiškas dalyvauti nemokamose edukacinėse programose

Švietimo ir mokslo ministerija kviečia mokyklas iki spalio 3 d. teikti paraiškas dalyvauti įvairiose nemokamose edukacinėse programose. skaityti »

Iškilmingai atidarytos dvi jungtinės socialinių mokslų magistrantūros programos

Mykolo Romerio universistete atidarytos dvi jungtinės socialinių mokslų magistrantūros programos. skaityti »

Ką gali padaryti tėvai, kad technologijos vaiką ugdytų?

Edukacinės platformos „Mažųjų ekspertų mokykla“ ambasadorė, „Šiaurės licėjaus” pradinio ugdymo mokytoja Valdonė Navickaitė dalijasi penkiais patarimais, kaip ir kada supažindinti vaiką su technologijomis. skaityti »

LEU LF tyrėjai laimėjo tarptautinių „Erasmus+“ projektų konkursus

Lietuvos edukologijos universiteto Lituanistikos fakulteto (LEU LF) tyrėjai prof. dr. Dainius Vaitiekūnas ir Vilma Leonavičienė laimėjo tarptautinių Erasmus+ projektų konkursus. skaityti »

Vilniaus lietuvių namuose šiemet mokosi mokiniai iš Venesuelos, Indijos, Kinijos

Vilniaus lietuvių namuose naujus mokslo metus rugsėjį pradėjo Alejandro ir Gabriela Liesinskai, lietuviškos kilmės turintys brolis ir sesuo, atvykę iš Venesuelos. Jie čia mokysis mažiausiai metus. skaityti »

Studentai iš Lietuvos dalyvavo tarptautiniame informatikos studentų konkurse

Klaipėdos universiteto Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakulteto informatikos dėstytojai išvyko į Rezeknės technologijų akademiją, kur dalyvavo antrajame tarptautiniame programinės įrangos modeliavimo konkurse „International Modeling Award“. skaityti »

Senjorai kviečiami į kompiuterinio raštingumo kursus

Mokymasis aktyvina smegenų veiklą, padeda ilgiau išlaikyti gerą atmintį. Jau vien dėl to žmogus turėtų mokytis visą gyvenimą. skaityti »

Prezidentas V. Adamkus ir H. Juškevičius su švietimo ministre aptarė VDU ir LEU jungimąsi

Vytauto Didžiojo (VDU) ir Lietuvos edukologijos (LEU) universitetų tarybų pirmininkai – Prezidentas Valdas Adamkus ir UNESCO generalinio direktoriaus patarėjas Henrikas Algirdas Juškevičius – aptarė šiuo metu vykstančius VDU ir LEU jungimosi procesus. skaityti »

LEU SEF ir Balstogės technikos universiteto Vadybos fakultetas pasirašė naują bendradarbiavimo sutartį

LEU SEF ir Balstogės technikos universiteto Vadybos fakultetas pasirašė naują bendradarbiavimo sutartį skaityti »