Informatinis ugdymas ateina į pradines klases

Publikuota: 2015 m. gruodžio 17 d. ketvirtadienis

Pastaruoju metu Europoje vis daugiau dėmesio skiriama STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) dalykų mokymui stiprinti. Švietimo ir mokslo ministerija jau parengė STEM strategijos gaires Lietuvos mokykloms. Vienas šios strategijos uždavinių – stiprinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais ir skatinti jų mokymąsi. Nors tiesiogiai informatika nepaminėta, tačiau ji yra ir technologijose, ir inžinerijoje. Vis labiau kreipiamas dėmesys į informatinio mąstymo ugdymą. Tai būtina kiekvienam šiuolaikinės visuomenės piliečiui.

Informatinis mąstymas – tai gebėjimas atpažinti ir formuluoti įvairias aplinkos problemas (uždavinius), logiškai organizuoti ir analizuoti duomenis, pavaizduojant juos modeliais, įvertinti problemos išsprendžiamumą ir automatizuoti jos sprendimą naudojant šiuolaikines technologijas.

Gruodžio 8–12 d. Druskininkuose vyko projekto NordNICE (Network on Innovative Computing Education) partnerių susitikimas. Viena jo dalių – dviejų dienų seminaras apie informatinio ugdymo naujoves, galimybes ir ypatumus mūsų šalies informacinių technologijų ir pradinių klasių mokytojams.

Seminare dalyvavo 13 partnerių iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos. Jie pasidalijo patirtimi apie informatikos, informacinių technologijų ugdymą. Išskirtinas estų mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas, pagalba: Tartu universitete mokytojams nuolat organizuojami naujausių technologijų mokymo kursai, nuotoliniu būdu skaitomos paskaitos, o bakalauro darbai rengiami taip, kad jais naudodamiesi mokytojai galėtų tobulinti pamokas.

Suomija rengia iš esmės naują informatikos ir informacinių technologijų programą, kurios didelę dalį užims programavimas ir intelektualiųjų technologijų naudojimas. Suomiai daug dėmesio skiria vertinimui, pabrėžia, kad svarbesnis mokymosi procesas ir pasiekimai mokantis nei galutinis rezultatas.

Lietuva taip pat siekia inicijuoti esminius informatikos ir informacinių technologijų mokymo pokyčius bendrojo ugdymo mokyklose. Svarbiausia – pergalvoti ir atnaujinti programas, susitarti dėl esminių komponentų ir vertybinių nuostatų. Siūloma jau pradinėse klasėse pradėti mokyti informatikos ir informacinių technologijų, t. y. informatinis ugdymas turi būti įtrauktas į pradinių klasių bendrojo ugdymo programas. Siektina informatinį ugdymą integruoti į kitų dalykų (matematikos, gamtos ar kalbų) pamokas, tačiau mokykla gali savo nuožiūra skirti ir atskiras valandas.

VU Matematikos ir informatikos instituto profesorė Valentina Dagienė mokytojams pristatė informatinio ugdymo pradinėje mokykloje programos gaires ir ateities perspektyvas. Šis ugdymas padėtų mokiniams lavinti informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis mokantis visų dalykų, įgyti skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam gyvenimui žinių visuomenėje.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Tarptautinis matematiko įvertinimas – paskata jauniems mokslininkams

Matematikos ir informatikos instituto profesorius emeritas Antanas Žilinskas konferencijoje „NUMTA 2016“ (Numerical Computations: Theory and Algorithms), vykusioje Pice (Kalabrija, Italija), už mokslo rezultatų visumą ir jų įtaką mokslo krypčiai įvertintas tarptautiniu apdovanojimu. skaityti »

Vilniuje duris atvers VGTU inžinerijos licėjus

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu nuo rugsėjo 1 d. Antakalnyje įsikūrusiam Vilniaus inžinerijos licėjui suteikiamas Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) vardas. VGTU inžinerijos licėjus bus pirmoji tokio tipo švietimo įstaiga sostinėje. skaityti »

LEU lankėsi Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius

2016 m. liepos 13 d. Lietuvos edukologijos universitete (LEU) lankėsi Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius. skaityti »

Kroatijoje vykstančiose Europos universitetų žaidynėse iš Lietuvos atstovų tikimasi aukštų rezultatų

Liepos 13 d. Zagrebe, Kroatijoje, atidaromos III–ios Europos universitetų žaidynės. Jose Lietuvai atstovauja 162 sportininkai iš 10 mūsų šalies universitetų. skaityti »

LR Prezidentė lankėsi MRU vykusioje vasaros mokykloje „Transparency International“

Liepos 4–10 dienomis, Vilniuje, Mykolo Romerio universitete (MRU) vyko septintoji tarptautinė „Transparency International“ skaidrumo mokykla, kurioje dalyvavo 120 jaunimo lyderių iš 60 pasaulio šalių. skaityti »

Patirtis, diplomas ar netradicinis mąstymas: ko iš jaunimo labiausiai tikisi verslas?

Ko išmoko Lietuvos verslas ir kokią pamoką apie ateities darbo rinką gavo darbuotojai – apie tai su į Lietuvą grįžusiais pasaulio lietuviais kalbėjosi Robertas Dargis, Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas. skaityti »

LEU pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) liepos 8 d. pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija. Sutartį pasirašė LEU rektorius akad. Algirdas Gaižutis ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministras Kęstutis Trečiokas. skaityti »

Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga skelbia geriausių magistro darbų konkursą

Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga (LJMS) aštuntus metus iš eilės organizuoja geriausių magistro darbų konkursą. skaityti »

VU doktorantei – prestižinė Fulbrighto stipendija

Vasaros pabaiga Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto doktorantei Austei Valinčiūtei žada naujo etapo pradžią. Jaunoji mokslininkė laimėjo prestižinę Fulbrighto stipendiją, tad devynis mėnesius praleis JAV. skaityti »

VDU stiprina ryšius Ukrainoje

Stiprindamas ryšius su Ukrainos aukštosiomis mokyklomis, Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) rengia jungtines studijų programas. skaityti »